Citat:
L*tt*s problem var inte att hon hadde ett sexliv, ej heller hennes stringtrosor eller hair extensions tog livet av henne.
Jag anar en liten moralisk underton hos många här inne altså. Som i gamla amerikanska skräckfilmer där typ monstret alltid dyker upp när det unga paret har sex.
Jag håller inte med. Det här fallet eller andra liknande fall handlar inte om sex. Inte alls.
Jag anar en liten moralisk underton hos många här inne altså. Som i gamla amerikanska skräckfilmer där typ monstret alltid dyker upp när det unga paret har sex.
Jag håller inte med. Det här fallet eller andra liknande fall handlar inte om sex. Inte alls.
Det finns faktiskt liknande fall men om de nu handlade om sex eller ensamhet vet nog bara vederbörande.
I exemplet nedan ( spoilern) inledde en helt annan kvinna i Stockholm ett förhållande med en mördare och han begick sedan ett nytt mord på henne under sin permission. Nu var visserligen MJ nymuckad men det var nog bara en tidsfråga innan han skulle hamna på kåken igen. Vad som sen rörde sig i LR:s huvud när hon började dejta MJ vet nog ingen, hon verkar hur som helst ha ignorerat att han suttit i åratal på kåken.
Skillnaden är inte direkt milsvid om man jämför detta fall med fallet LR. Både hon och kvinnan i länken har varit medvetna om männens domar och fängelsetid men har ignorerat deras farlighet. Vi borde kanske kunna enas om att riskerna för en kvinna att dö i förtid ökar genom att umgås och ingå relationer med kåkfarare? I vart fall lär det knappast förlänga livet med tanke på alla problem som finns kring denna typ av män.
Det pratas dessutom i tråden om att LR var sårbar efter en sprucken relation men de allra flesta människor som haft en sprucken relation bakom sig börjar inte dejta tunga missbrukare och kåkfarare som tillbringat 12 år i fängelse.
Alltså måste LR:s heltokiga val av MJ som pojkvän nästan bero på nåt annat.