Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Håller med. Det var så osmakligt att jag vred mig i soffan. I avsnittet innan såg man Arvid i skogen plocka upp en död svan och lägga i en säck. Det tyckte jag var konstigt. Att han väljer en sån aktivitet istället för att vara med sin nyblivna fru. Men när det här med exen kommer fram så framstår att plocka kadaver i skogen som en fantastisk bedrift jämför med vad han berättar för Ida. Han imponerar inte direkt denna Arvid! Några klagar här i tråden på hur deltagarna framställs och att saker vinklas. Men det här är ju inget någon kan vinkla utan är Arvids egna ord hela vägen utan avbrott eller annat. Gillar Ida men här blev jag väldigt konfunderad. Han kommer ju undan med vad som helst. Själv hade jag nog lappat till karljävulen och gått. Om min man vill ha tid ifrån mig och väljer att spendera den tiden med sina ex så kan han fara dit pepparn växer! Vem gör så? Det är respektlöst som fan. varningsklockorna fullkomligt tjuter men ida är totalt döv inför dessa!
Det är också ofint att prata om relationen med sin nya fru i samtal med sitt/sina ex. För det sa han att han gjorde vid ett tillfälle då han nämnde Sanna i samma mening. Det var något om att få återhämta sig när det hade varit intensivt..
Att som Ida få reda på detta och direkt tänka ”vad sa han om mig?” är inte roligt. Det sätter fart på negativa tankar direkt, eller RISKERAR att göra det och det är inte okej nånstans.
Deras relation är ju jättekänslig i det här läget, delas för att det är helt nytt och att de inte valt varandra från början och adderat med att han ville vara ifred i två dygn så blir det ännu värre.