2023-05-31, 03:40
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Han dravlar om brudar på ett sätt så varken tittare, Ida eller han själv vet vad han säger. Innan vi tillåts börja följa vad som sägs så har han tydligen berättat om en Elmina, för Ida säger ”jaha så du har alltså varit hos Elmina och så har du varit hos Sanna, vet jag vem det är?”

Arvid svarar ”ja nej alltså apropå vilka sängar jag har sovit i så var jag inne på om jag skulle försöka skapa lite drama. Sanna är ju ett av mina ex. så då tänkte jag att om jag säger jag sov hos Sanna inatt så kan jag säga att nu är vi på första dejten och i natt sov jag hos ett ex. Jag gick tillbaka till ett ex”

Ida himlar med ögonen och gör en ansats till att skratta bort det när Arvid fortsätter med ”ja men nej så var det ju inte riktigt men det är två ex som jag fortfarande är vän med om man så säger yada yada yada yada men dels så är det ju min ungdomskärlek Rebecka yada yada yada vi har skrivit sporadiskt med varann och sen är det ju Sanna också”

Ärligt talat så vette fan vad han vill säga med det här. Det enda som framgår är att han under sina två lediga dygn från sin fru (som HAN hade behov av att komma ifrån ett tag) så vill han berätta om allt som hänt och fullständigt vimsar omkring i någon utsaga som innefattar tre olika kvinnor varav två är hans ex flickvänner. Han tycker alltså att det är fullt rimligt att använda sina två lediga dygn till detta och sedan smeta ut det för sin fru som om det vore det mest naturliga i världen. Man märker ju hur frågande hon blir men utan att bli särskilt konfrontativ.

För en man med i övrigt rätt hög svansföring så är han direkt osmaklig i den här situationen, det kan ingen ta ifrån honom oavsett var han valde att lägga ned sin sidbena dessa nätter.
Det är fan spöstraff (eller kanske arkebusering) på att säga det han säger i det här momentet i deras relation eftersom det kan få henne att känna rädsla, panik, obehag, osäkerhet, ledsenhet, sorg och inte minst förvirring.
Säsongens mest världsfrånvända agerande stod han för där den infernaliska tölpen.

Håller med. Det var så osmakligt att jag vred mig i soffan. I avsnittet innan såg man Arvid i skogen plocka upp en död svan och lägga i en säck. Det tyckte jag var konstigt. Att han väljer en sån aktivitet istället för att vara med sin nyblivna fru. Men när det här med exen kommer fram så framstår att plocka kadaver i skogen som en fantastisk bedrift jämför med vad han berättar för Ida. Han imponerar inte direkt denna Arvid! Några klagar här i tråden på hur deltagarna framställs och att saker vinklas. Men det här är ju inget någon kan vinkla utan är Arvids egna ord hela vägen utan avbrott eller annat. Gillar Ida men här blev jag väldigt konfunderad. Han kommer ju undan med vad som helst. Själv hade jag nog lappat till karljävulen och gått. Om min man vill ha tid ifrån mig och väljer att spendera den tiden med sina ex så kan han fara dit pepparn växer! Vem gör så? Det är respektlöst som fan. varningsklockorna fullkomligt tjuter men ida är totalt döv inför dessa!
Senast redigerad av Tervull 2023-05-31 kl. 03:57.
Citera
2023-05-31, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså… såg du att han strukit över alla namn? Dom brukar låta det synas vilka som sagt vad. Jag tror 100% att han skrivit massa svar till sig själv från ett annat konto eller något, det kändes så fejk. En snabb kik bara här på Flashback och andra ställen och man ser att 99,9% skriver att han är ett jävla as och att Ida ska springa. Men på hans egen censurerade instagram är det bara massa hjärtan, t.o.m. nån som skrivit att Ida behandlat honom fel och massa fejk-groupies. Tror han skrivit allt själv och valt bort riktiga svar.

Jag noterade exakt samma sak på Linas Insta. Noll negativa kommentarer. Mkt intressant!
Citera
2023-05-31, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Stör mig också på att han har arbetskläderna på i tv hela tiden som nån jävla fetisch. Och kan inte komma över att en fucking feministpsykolog låtit en grandios man rida in på en vit häst på bröllopet för att maxa sina chanser att kärleksbomba in Ida i fällan. Första intrycket gör väldigt mycket, det satsar ju alla misshandlare på. Att få till en oförglömlig start man sen ska se tillbaka på med nostalgi.

Haha... Ja helt sjukt! Känns som att de gått från att para ihop de sökande med deras motpoler till att ge alla det de vill ha. För några säsonger sen var det en kvinna som bara var attraherad av långa män, hon fick en kort för att psykologerna ville visa något. Denna säsong ville en tjej ha en uniformerad man på en vit springare. "Klart tjejen ska få en uniformerad man på vit springare". Den korta mannen för några säsonger sen var hur jävla bra som helst, bortsett från att han var kort(!). Arvid har de yttre attributen men verkar helt slut i huvudet. Det är kul att titta på men tyvärr borde väl denna serie lagts ner för längesen.
Citera
2023-05-31, 07:10
Medlem
Arvid är en riktig alfahane, skulle inte förvåna mig ifall han hade fått alla tjejerna ifall man hade ändrat reglerna.
Citera
2023-05-31, 07:16
Medlem
SnutteFia03s avatar
Arvid verkar osäker i sin relation till Ida. Dels hur han rakt ut säger att han inte litar på henne när de pratar med psykologen och hur han uppenbart prövar henne genom att prata om drama och sina ex.

Under hans fasad framstår han som rätt omogen i och med hur han försöker hantera situationen.

Hade varit intressant att veta vad Ida egentligen tänker om det hela, för hon är uppenbarligen bra på att inte visa så mycket utåt. Och jag tror inte att hon är oberörd, även om det kan se så ut.

Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Bara jag som tycker situationen med Alexander o Lina är intressant ur perspektivet att en av psykologerna kallar sig "feministpsykologen", jag undrar om hon har reflekterat över hur och om dom hade matchat ihop detta par om det vart omvända roller, att Alexander ar sjukskriven och Lina jobbade som enhetschef. Är det nån som tror dessa två hade blivit ihopmatchade då? Lägg till Alex undergivna kroppsspråk o Linas självsäkra raka stil. Hade feministpsykologen själv trott nånstans i världen att dessa två hade funkat ihop då? Förnekar hon kvinnlig hypergami samtidigt?
Utöver det verkar Lina totalt ha förstört Alexanders självkänsla, killen har blivit undergiven i sitt sätt så man mår dåligt, hur hon står o kontrollerar honom o hur han helt saknar ryggrad, kan inte ens stå för att han har en jävla skämtbok samtidigt som han ska passa upp henne, överge sina drömmar om att få barn. Killen måste va helt desperat o visar tyvärr den sexuella maktdynamiken som finns. En kvinna kan va helt trasig men ändå styra o ställa över en man som på pappret har det bra ställt.

Omvända könsroller hade nog inte hänt. Det verkar överlag vara kvinnornas behov som står i fokus tycker jag. Ett annat exempel är Caroline och Agust efter bildörrs-gate där psykologen kom in och hade i princip allt fokus på Carro och hennes behov. Det kanske bara var klippt så, men det kändes skevt kan jag tycka. De är ju två i den relationen så att säga.

Jag hoppas att Alex kan gå vidare och arbeta på sitt självförtroende och tuffa till sig lite efter det här programmet. Han måste börja se sitt eget värde och inte vara så självkritisk. Men jag tror att han kan lösa det framöver.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-05-31 kl. 07:35.
Citera
2023-05-31, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag noterade exakt samma sak på Linas Insta. Noll negativa kommentarer. Mkt intressant!

De plockar väl ner negativa kommentarer och låter de som är positiva stå kvar.
Citera
2023-05-31, 07:21
Medlem
thebyebyemans avatar
Konstigt att alla klagar på Arvid, vad har Ida bidragit med hittills som är av värde till deras relation förrutom möjligtvis sex?
Citera
2023-05-31, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Haha... Ja helt sjukt! Känns som att de gått från att para ihop de sökande med deras motpoler till att ge alla det de vill ha. För några säsonger sen var det en kvinna som bara var attraherad av långa män, hon fick en kort för att psykologerna ville visa något. Denna säsong ville en tjej ha en uniformerad man på en vit springare. "Klart tjejen ska få en uniformerad man på vit springare". Den korta mannen för några säsonger sen var hur jävla bra som helst, bortsett från att han var kort(!). Arvid har de yttre attributen men verkar helt slut i huvudet. Det är kul att titta på men tyvärr borde väl denna serie lagts ner för längesen.

De har fått mycket kritik för de medvetna felmatchningarna så antagligen har de lugnat sig lite med det. Vi får nog inte se någon repris på överklasswannabee-kvinna möter stenarbetare-man.
Citera
2023-05-31, 07:33
Medlem
Peace2023s avatar
Konspirationsteorier och göra höna av en fjäder utmärker många här på fb. Lyfta ut ord ur sitt sammanhang kan aldrig va bra. Och varför måste man tillåta elaka, negativa kommentarer i sina egna sociala medier? Varför hela tiden leta fel hos andra? Jag är inte lika tvärsäker på att t ex det Arvid sa till Ida var illa ment, och där ni påstår att Lina hånskrattar ser jag en vänlig, kommunikativ person. Kanske det med Alex böcker var en förhastad slutsats men här dras alltför stora växlar tycker jag och minsta misstag en person gör så är han eller hon stämplad som psykopat.
Citera
2023-05-31, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Arvid verkar osäker i sin relation till Ida. Dels hur han rakt ut säger att han inte litar på henne när de pratar med psykologen och hur han uppenbart prövar henne genom att prata om drama och sina ex.

Under hans fasad framstår han som rätt omogen i och med hur han försöker hantera situationen.

Hade varit intressant att veta vad Ida egentligen tänker om det hela.

Arvid är en mogen man, Ida däremot är omogen som festar som en fjortis. Arvid insåg tidigt i förhållandet att han måste ha strama tyglar på henne för att det inte ska gå åt helvete med förhållandet.
Citera
2023-05-31, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Känns märkligt att inte kunna skilja mellan alkisar och folk som dricker - om än för mycket - på fest. Alkisar är ju fulla i vardan och påverkar förstås familjen oerhört mycket genom detta. Det går inte att jämföra med att dricka när man är på fest. Känns som att inte kunna tåla att flickvännen köper en lott bara för att pappa var spelmissbrukare.

Har man inte en skyldighet att bearbeta de bitar i ens förflutna som skapar överdrivna reaktioner och därmed problem i en relation? Eller är det partnern som ska avstå från ett normalt liv för att inte framkalla såna reaktioner?
Jo, ska man leva med någon som inte är nykterist gör man bäst i att träna bort det eller i alla fall dölja det så att inte partnern lider.
Arvid kan känna avsmak men bör gå i kbt om han inte kan hålla det inombords. Jag kan förstå att han blir triggad av Ida men det är inte hennes fel.
Citera
2023-05-31, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hoppas du inte jobbar inom vården eller som polis med din empatistörning.
Nej då. Med det sagt så agerar jag korrekt mot missbrukare frånsett att lämna dem ensamma. Ringer ambulans åt parkbänksfyllon etc.
Vet att det är svårt för missbrukare att få vård, har vänner och släkt som nekats vård för hjärnhinneinflammation, infektion i ryggraden och cancer "för att de bara vill ha piller."

Om man är nykter blir man ofta jävligt utnyttjad av de som har problem eftersom de räknar med att man ska fixa allting åt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in