Citat:
Ursprungligen postat av
guldkorn
Jag säger inte är Ukraina, även om det är mest sannolikt, det kan absolut vara ”någon annan” men jag kan i det närmaste garantera att det inte är en rysk false flag.
Den som tror att ryssarna skulle ”behöva” en attack för att väcka opinion, utlysa full mobilisering eller vad man nu tror skulle vara anledningen glömmer att det sker daglig artilleribeskjutning av byar i Ryssland från den Ukrainska sidan plus att vi för bara någon vecka sedan hade den här ”Frihets legionen” inne på ryskt territorium. Och då har vi inte ens nämnt alla attacker på Krim som ju i Ryssland anses vara just Ryssland.
Det enda de här drönarna gör - oavsett om det är den mot Kreml eller morgonens attack, är att visa Ryssland svaghet i förmågan att förvara den egna huvudstaden. Och det är inte ett narrativ Kreml är intresserade av att ha.
Först å främst ber jag om ursäkt att jag var dryg.
Det är ingen trevlig egenskap...
Men jag är frustrerad.
Sedan håller jag ändå inte helt med dig, oavsett.
Det finns falanger inom RU som anser att RU/Putin mfl är FÖR svaga och riskerar att förlora allt här.
Det vill de självklart inte.
Då kan de tänka (möjligen) att de själva måste provocera fram reaktioner från ryska ledningen.
Det är inget som ryska ledningen kan gå ut med OM det nu vore så...
De måste skylla på UA oavsett vem det är.
Eftersom intern kritik och interna attacker innebär instabilitet och det kan få fatala följder.
Vid spridning oavsett åt vilket håll.
Jag vet inte. Känner bara att det går INTE att utesluta interna processer.