Citat:
Ursprungligen postat av
kulturstrateg
Vill man eliminera mörker måste man förstå det. Men jag är framförallt född med väldigt hög EQ. En sån som Arvid hade jag sett igenom när jag var tre.
- Du inspirerar ju oss andra. (Arvid till Carro efter att hon dragit sitt trams om dålig självkänsla och destruktiva relationer - för att undvika att erkänna att hon ej attraheras fysiskt av Agust)
Det är skrattretande vilka floskler han häver ur sig för att framstå som trevlig, förstående och sympatisk inför de andra. Han lägger verkligen in en andra växel när han är i grupp.
På tal om Agust(som du varken vill hångla eller ligga med), så verkar han se igenom Arvid lite.
Det är extremt överdrivna åsikter om Arvid i tråden. Han må vara lite okänslig ibland men att inbilla sig att han skulle vara psykopat eller dylikt är bara löjligt. Han är som vilken man som helst som vet var han är och vad han står för. Därför Ida är kär. Självklart ska man markera om ens partner gör sådant som man tycker är fel.
Alex är snäll men sluta att lägg dig under alla andra. Hans sätt att buga för Arvid likt en tjänare för sin mästare var pinsamt att se. Nej, Alex. Du är faktiskt rätt bra. Sluta att tro att du är sämst.
Lina gjorde inte mycket väsen av sig i det här avseendet. Man märker hur hon letar så många utvägar som möjligt.
Ida har bara visat upp bra sidor än så länge så det var intressant med ett avsnitt där hon visade sig mänsklig. Hon är en drömkvinna i så många avseenden.
Fredrik och Stina fortsätter sitt "kompis"-äktenskap. Tror de har bra möjlighet att bli bra föräldrar och att få ett bra liv tillsammans. Lite brist på attraktion må finnas men det kompenserar de med utmärkt samarbetsförmåga. Härligt att se hur de skrattade tillsammans!
Agust måste förstå att han förstör för alla inklusive sig själv när han ska leka motvallsleken och strunta i samhällets normer. Han måste växa upp och börja ta ansvar för sig själv och andra.
Carro växte i det här avsnittet något. Att hon blev förbannad på Agust är fullt förståeligt. Det måste vara oerhört tröttsamt att vara med någon som har så svårt att hålla sig till lagar, regler och normer.