2023-05-29, 17:09
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Just när det gäller att läsa manipulation tycker jag du har ett skarpt öga. Håller inte alls med om att Agust skulle se för dålig ut för att söka programmet däremot, eller dina tokiga ansiktsanslyser. Är det för att du är manipulativ själv du är bra på att läsa det? Eller är du bara fascinerad av mörka personlighetsdrag?

Vill man eliminera mörker måste man förstå det. Men jag är framförallt född med väldigt hög EQ. En sån som Arvid hade jag sett igenom när jag var tre.

- Du inspirerar ju oss andra. (Arvid till Carro efter att hon dragit sitt trams om dålig självkänsla och destruktiva relationer - för att undvika att erkänna att hon ej attraheras fysiskt av Agust)

Det är skrattretande vilka floskler han häver ur sig för att framstå som trevlig, förstående och sympatisk inför de andra. Han lägger verkligen in en andra växel när han är i grupp.

På tal om Agust(som du varken vill hångla eller ligga med), så verkar han se igenom Arvid lite.
Citera
2023-05-29, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Vill man eliminera mörker måste man förstå det. Men jag är framförallt född med väldigt hög EQ. En sån som Arvid hade jag sett igenom när jag var tre.

- Du inspirerar ju oss andra. (Arvid till Carro efter att hon dragit sitt trams om dålig självkänsla och destruktiva relationer - för att undvika att erkänna att hon ej attraheras fysiskt av Agust)

Det är skrattretande vilka floskler han häver ur sig för att framstå som trevlig, förstående och sympatisk inför de andra. Han lägger verkligen in en andra växel när han är i grupp.

På tal om Agust(som du varken vill hångla eller ligga med), så verkar han se igenom Arvid lite.
No comments ang din höga EQ, men håller med om Agust. Nej jag vill inte hångla eller ligga med någon annan än min man. Den som möjligtvis hade varit lite nära min ”smak” är faktiskt Ida. Arvid vill flirta med Carro för att han ser henne som mottaglig i sin ”skörhet”, bakgrund mm och för att han verkligen vill göra Ida svartsjuk.
Citera
2023-05-29, 17:17
Medlem
Citat:

När flörtar Arvid med Carro?
Citera
2023-05-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag vet att allt inte är psykisk misshandel och svartvitt. Mycket väl. Men det Arvid sysslar med är inte så oskyldigt som du tror. Psykisk misshandel är dessutom vanligt och inget mytomspunnet fenomen som bara händer i noveller eller artiklar i Aftonbladet om andra, det är ett ganska stort problem och folk har generellt för lite kunskap om det.
Jag vet att det är vanligt. Och att det ofta upptäcks för sent, när man har gift sig och väntar första barnet. Det är bra att du och andra som Kulturstrateg har ögonen öppna och kan utbilda folk lite! Jag vet inte om Arvid har dåliga intentioner, jag tror inte det, men man kan ju vara manipulativ ändå utan att för den skull vara ond. Jag tycker att Arvid påminner lite om c-kändisen Niclas Lij, entreprenören som var med i Bachelor och sen blev ihop och fick barn med Ellen Bergström. Dom har gjort slut nu läste jag, det var därför jag kom att tänka på honom. Han är också en sån här optimeringskille som vill ha det perfekta. Perfekt kropp, perfekt karriär, perfekt fru och perfekt livsstil. Det är inte lätt att leva upp till. Det skulle inte förvåna mig om Arvid dyker upp som Bachelor i ett senare skede.
Citera
2023-05-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, man kan tolka det som ett sätt att straffa Ida på, att hon klarat radiotystnaden och att vara ifrån honom. Han hade nog väntat sig att hon skulle ha legat på och smsat och ringt honom och inte mött upp, så skinande vacker och glad och utvilad. Så han bestämde sig för att trycka till henne ordentligt, inte bara med ett ex, utan börjar babbla på om
Så otroligt barnsligt, omoget beteende. Och detta att han diskuterar sitt kärleksliv med Ida med alla dessa ex, så gränslöst och respektlöst av honom. Han beter sig väldigt illa, som en mansgris.
Jag håller med! Och så gömmer han sig bakom att han är en så fin och känslig kille som kan vara vän med sina kvinnliga ex och prata känslor, heeelt utan laddning givetvis..
Citera
2023-05-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainjules
När flörtar Arvid med Carro?
När han gentlemannamässigt för henne ur båten tex. Han säger även till Ida: ”Carro, henne tar vi båda två”. Han försöker helt klart göra idag svartsjuk. Han visar lite sämre sidor i detta avsnitt. Ida är strålande, han kanske vill ta ner henne lite.
Citera
2023-05-29, 17:39
Medlem
Citat:

Spännande! Berätta mer? Jag tycker att det är jätteintressant att höra analyser från folk som inte är godtrogna romantiker (som jag själv). Hur kommer det sig att du såg igenom Arvid så snabbt? Och på vilket sätt kan du se att Agust ser igenom Arvid?
Citera
2023-05-29, 17:43
Medlem
Citat:

Det är extremt överdrivna åsikter om Arvid i tråden. Han må vara lite okänslig ibland men att inbilla sig att han skulle vara psykopat eller dylikt är bara löjligt. Han är som vilken man som helst som vet var han är och vad han står för. Därför Ida är kär. Självklart ska man markera om ens partner gör sådant som man tycker är fel.

Alex är snäll men sluta att lägg dig under alla andra. Hans sätt att buga för Arvid likt en tjänare för sin mästare var pinsamt att se. Nej, Alex. Du är faktiskt rätt bra. Sluta att tro att du är sämst.

Lina gjorde inte mycket väsen av sig i det här avseendet. Man märker hur hon letar så många utvägar som möjligt.

Ida har bara visat upp bra sidor än så länge så det var intressant med ett avsnitt där hon visade sig mänsklig. Hon är en drömkvinna i så många avseenden.

Fredrik och Stina fortsätter sitt "kompis"-äktenskap. Tror de har bra möjlighet att bli bra föräldrar och att få ett bra liv tillsammans. Lite brist på attraktion må finnas men det kompenserar de med utmärkt samarbetsförmåga. Härligt att se hur de skrattade tillsammans!

Agust måste förstå att han förstör för alla inklusive sig själv när han ska leka motvallsleken och strunta i samhällets normer. Han måste växa upp och börja ta ansvar för sig själv och andra.

Carro växte i det här avsnittet något. Att hon blev förbannad på Agust är fullt förståeligt. Det måste vara oerhört tröttsamt att vara med någon som har så svårt att hålla sig till lagar, regler och normer.
Senast redigerad av Keus 2023-05-29 kl. 17:52.
Citera
2023-05-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Va snackar du om?
Klart som fan en del i hur man känner attraktion, även ligger i hur högt värde man sätter på sig själv.
Båda två är inte bara icke-attraherade av sina partner, de trycket dessutom ned båda två.
Utövar systematiskt psykisk misshandel, och beter sig bedrägligt.
Det har väl inte heller något med hur man ser på sig själv?

Attraktion handlar ju om vad man känner för den andra personen!
Även om du skulle bli ful som stryk och tappa allt det som var fint med dig, så kommer du ju fortsatt vara attraherad av samma personer som du nu känner attraktion till.

Om du är attraherad av kurviga damer med yppiga bröst och vackra drag i ansiktena och vackra långa hår, med sprudlande men lite blyg och flirtig personlighet så kommer du ju fortsätta vara det även om du själv blev ful som stryk etc.

Vad man dras till/blir attraherad av, har föga med hur man själv ser ut/är att göra.

Både Caroline och Lina beter sig sådär typiskt som folk kan bete sig när de inte känner attraktion/inte har känslor, när det "förväntas" av dem att de ska känna det. Folk kan tom. bli rätt odrägliga mot sin partner i sådan situation. Det är som att folk som inte känner attraktion/inte har känslor ör sin partner, medvetet eller omedvetet vill markera detta för partnern på olika sätt. Vilket blir rätt olidligt och jobbigt för partnern som försöker närma sig.
Citera
2023-05-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Knullade Carro med kameramannen?

Hon var iaf inte sugen på liktornen med Agust st……

Undra om han ofta luktar svett.
Citera
2023-05-29, 18:05
Medlem
Varningsklockorna klinga
Ordvalet ”oattraktiv, osexig” från en partner, kan få många att fråga sej själva, om de borde ändra på sej och skrämda krypa tillbaka i buren. Dock inte Ida, hoppas jag.
Citera
2023-05-29, 18:19
Medlem
Arvid vilket JÄVLA svin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här