2023-05-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad jag läser av hos både Caroline och Lina är att de inte är attraherade av sina makar. Attraktionskänslor är svåra att styra över och vad som får oss attraherade av en person har många olika komponenter. Och det har ingenting att göra med hur man ser på sig själv, så som du tycks tänka "hm, jag tror jag är en 8:a därför blir jag bara attraherad av 9r", nejdu, så enkelt fungerar inte människor.

Va snackar du om?
Klart som fan en del i hur man känner attraktion, även ligger i hur högt värde man sätter på sig själv.
Båda två är inte bara icke-attraherade av sina partner, de trycket dessutom ned båda två.
Utövar systematiskt psykisk misshandel, och beter sig bedrägligt.
Det har väl inte heller något med hur man ser på sig själv?
Citera
2023-05-29, 10:15
Medlem
Fattar inte hur dom har castat i år över huvud taget. Vissa av deltagarna är väldigt, väldigt sköra människor och att utsätta dom för denna press är totalt orimlig. Speciellt när alla vid det här laget vet hur Flashback-medlemmar reagerar på programmet i fråga, näthatet är totalt urspårat.
Citera
2023-05-29, 12:05
Avslutad
Bara spoilers här: (Första roliga avsnittet trots uppenbara varningssignaler även här)
Senast redigerad av Undringar 2023-05-29 kl. 12:07.
Citera
2023-05-29, 12:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Dagens avsnitt. (jag måste vara först )

Det blev väldigt tydligt att de inte pratat tillräckligt mycket om vad de skulle ta med sig och hur de skulle göra väl framme i stugan.
Om de hade gjort detta så hade det redan varit avhandlat om man skulle spika upp saker i hyrda stugor eller inte.
Sen är ju HUR man säger saker väldigt relevant. Carro dumförklarade August när hon sa ”MAN spikar inte i en stuga man inte äger” som att det var något hela världen kände till utom August.
Om hon istället sagt ”kul idé och det skulle bli coolt, men jag är inte bekväm med att spika i en stuga vi tillfälligt får låna, kan vi tänka ut ett annat sätt?”
Då hade det hela gått mycket smidigare och August hade inte blivit tillplattad och tömd på motivation.
Citera
2023-05-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det blev väldigt tydligt att de inte pratat tillräckligt mycket om vad de skulle ta med sig och hur de skulle göra väl framme i stugan.
Om de hade gjort detta så hade det redan varit avhandlat om man skulle spika upp saker i hyrda stugor eller inte.
Sen är ju HUR man säger saker väldigt relevant. Carro dumförklarade August när hon sa ”MAN spikar inte i en stuga man inte äger” som att det var något hela världen kände till utom August.
Om hon istället sagt ”kul idé och det skulle bli coolt, men jag är inte bekväm med att spika i en stuga vi tillfälligt får låna, kan vi tänka ut ett annat sätt?”
Då hade det hela gått mycket smidigare och August hade inte blivit tillplattad och tömd på motivation.

Men det ÄR något hela världen förstår att man inte gör.
Han verkar vettig emellanåt och helt omogen emellanåt också.
Citera
2023-05-29, 12:51
Medlem
Peace2023s avatar
Det gjorde så ont att se Agust bli tillrättavisad och tillplattad igen!!

Tror Carro behöver jobba med sin "inre diktator" innan hon skaffar barn. Träffat män som inte varit snälla, varma, fina, som Agust är? Men är hon själv det?! Ja nu är jag elak och förmodligen orättvis men hon verkar hellre vilja klä av sig och lätta sitt hjärta för kameramannen än för Agust. Agust, du förtjänar så mycket mer än så.

Alex är också en vacker fin empatisk man som blir avvisad, han förtjänar också någon som kan möta honom emotionellt och fysiskt, inte bara på ett psykiskt, intellektuellt plan så som Lina. Lina är jättefin men Alex förtjänar värme och ja det gör hon med såklart men han vill och inte hon. Magi kommer ingenstans ifrån, den uppstår när båda försöker mötas.

Oroväckande slut på avsnittet, fina Ida, vad är det med Arvid, nu blir jag ledsen (som jag även blev när Agust blev fråntagen sin spontanitet och skaparglädje igen och när Alex fick höra att det inte finns nån gnista). Ida är så härligt jävla spontan, ett äkta yrväder! Hon och Agust skulle nog vara dynamit! Medan Arvid definitivt skulle passa med en sval, kontrollerad Carro (frånsett nosringen).
Citera
2023-05-29, 13:08
Medlem
wendy1s avatar
Arvids babbel om hur han sover med sina ex och diskuterar kärleksliv med dem hade fått mig att resa mig, säga tack för mig och gå. En vuxen (gift) man som känner behov av att sova med/hos andra kvinns och dessutom smeta det i ansiktet på sin partner...näe. Spring Ida spring.
Citera
2023-05-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Arvids babbel om hur han sover med sina ex och diskuterar kärleksliv med dem hade fått mig att resa mig, säga tack för mig och gå. En vuxen (gift) man som känner behov av att sova med/hos andra kvinns och dessutom smeta det i ansiktet på sin partner...näe. Spring Ida spring.

Samma här. Arvid är en idiot och så ocharmig personlighet. Ida är för snäll.
Citera
2023-05-29, 13:50
Medlem
Persimååns avatar
Höjdpunkten av dagens program

Citera
2023-05-29, 13:54
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Jag vet inte om jag tänker så.
Att han är vän med sina ex ser jag tvärtom som nåt väldigt positivt, och att Ida accepterar det! Svartsjuka, misstänksamhet och kontrollbehov är inte vackert. De verkar båda vara öppensinnade och ärliga.
Citera
2023-05-29, 14:14
Medlem
Tankar efter parhelgen:

Carro vill gärna bli omtyckt. Så fort folk är runtomkring henne och hon inte är ensam med August så är hon bubblig, charmig, lagom sårbar och kokett självutlämnande. Varför visar hon inte denna sida med August? Är han så motbjudande? Med honom är hon sur, sluten, nitisk.
Carro badar topless ensam med kameramannen. Nån som tänkte på det?
August är fortfarande en habitual linestepper och triggas av att göra tvärtemot vad folk säger. Men han verkar mest pusha ofarliga gränser som att typ spika i en vägg så det är nog inte så farligt.

Fredrik och Stina är SÅ SÖTA. Dom har kul tillsammans och skrattar ihop när dom inreder stugan, precis så som det ska vara! Jag tror på det här paret. Jag tycker att dom är fina människor allihop, dom bjuder verkligen på sig själva. Det är också spännande för dom speglar tiden vi lever i, med sina tankar på ensamstående IVF, sitt meta-perspektiv på tv-produktionen dom är med i och sina kravlistor på framtida partner. Aldrig har det väl varit så svårt att hitta rätt och bilda familj som i vår Tinder-torra samtid?

Jag måste bara säga att JAG HADE RÄTT när jag tidigare skrev att kvinnor som är runt 35, är singlar och som älskar att festa ofta har alkoholproblem. Jag visste det! Ida resonerar som en klassisk alkoholist: ”Jag bryr mig inte om vad nån tycker om mig när jag dricker, jag gör vad jag vill, jag är så kul, mitt alter ego Kerstin”. Inte speciellt attraktivt att supa sig jättefull i början av dejtingstadiet, varken hos vuxna män eller kvinnor. Där satt Arvid och blev stelare och stelare…
Citera
2023-05-29, 14:18
Medlem
Citat:
Jag håller med om att detta var cringe, varför hade Arvid ett behov av att lägga ut texten om sina ex? Att dom är såååå bra vänner fortfarande och sover med varandra och att det inte finns NÅN laddning? Hmm…jag tänker att han antingen försöker positionera sig som overdog över Ida, visa att han är erfaren och eftertraktad och att han vill ha Ida mindre än vad hon vill ha honom, i alla fall har många möjligheter öppna. Eller så är han bara väldigt, väldigt naiv. Dom flesta fruar säger no-no till att sova med ex Arvid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in