2023-05-29, 13:32
Medlem
fellowvessels avatar
Att vara sansad, lugn & intelligent går inte & logik biter inte på dem. Det enda man kan göra är att fly utomlands.

De kallar sig friska samtidigt innehar de varken empati eller samvete.
Senast redigerad av fellowvessel 2023-05-29 kl. 13:36.
Citera
2023-05-30, 06:18
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Att vara sansad, lugn & intelligent går inte & logik biter inte på dem. Det enda man kan göra är att fly utomlands.

De kallar sig friska samtidigt innehar de varken empati eller samvete.
Jag har märkt det. De är rena psykopater inom psykiatrin.

Jag sa alla de rätta sakerna för att slippa tvångsvård samt betedde mig friskt, men ändå så får jag tvångsvård. Något är fel på psykiatrin här i Sverige.
Citera
2023-05-30, 22:09
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Jag har märkt det. De är rena psykopater inom psykiatrin.

Jag sa alla de rätta sakerna för att slippa tvångsvård samt betedde mig friskt, men ändå så får jag tvångsvård. Något är fel på psykiatrin här i Sverige.
Hur hamnade du i psykiatrin?
Citera
2023-05-31, 08:09
Medlem
Citat:
Det blev en spruta i armen... får se vad som händer de kommande månaderna. Förhandling är på gång och då förlängs ÖPT med 6 månader. Det känns som att det kan fortsätta hur länge som helst.
Bra att du landade i det beslutet. De gör inte det för att vara elak mot dig, de gör det för att du ska slippa bli så dålig så du får LPT. Nu kan du gå ut och slappa i solen eller vad du vill, när du vill! :-)
Citera
2023-05-31, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attack-titan
Jag tänker att den approachen du beskrev nyss (med polishandräckning etc.) måste vara ganska så påfrestande & kännas som en kränkning för din mor, oavsett hur sjuk hon är? Hade du velat att någon behandlade dig så respektlöst om du hade en psykisk sjukdom?
Jag säger inte att din mor är frisk eller att du det beskrev är normalt, men samtidigt så har vi bara hört din version av historien och det är lätt att det blir feltolkningar och mycket känslor inblandade när det är anhöriga med i bilden. Oavsett så beklagar jag att din mor lider av en psykisk sjukdom.
F.ö. finns det alternativa sätt att behandla psykisk sjukdom och alternativa förklaringsmodeller till varför en person beter sig som han eller hon gör. Det var dessa behandlingsmetoder jag lite diskret ville pålysa, men det verkar som att det flög över ditt huvud... än en gång, beklagar situationen.
Nä det känns alldeles säkert skit att bli behandlad så. Men meningen med ÖPT är att du ska få leva ett så bra liv som möjligt och SLIPPA allt det du tar upp. Det du beskriver blir alltid konsekvensen om man inte tar sina antipsykotiska läkemedel, då man till slut gör de tokigaste saker du nästan inte kan tänka dig. Det är inte bara läkemedel som erbjuds dessa personer heller, det ingår i princip alltid dagverksamhet flera gånger i veckan, stödpersoner, handlingsplaner du själv är med att utforma för att du ska veta vad ditt friska jag tycker att du ska göra när du blir dålig, mm.
Citera
2023-05-31, 08:24
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Hur hamnade du i psykiatrin?
Psykos.
Citera
2023-05-31, 10:32
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Bra att du landade i det beslutet. De gör inte det för att vara elak mot dig, de gör det för att du ska slippa bli så dålig så du får LPT. Nu kan du gå ut och slappa i solen eller vad du vill, när du vill! :-)
Läkarna vet inte bättre än mig. Det är problemet de har.
Citera
2023-05-31, 10:35
Medlem
styckets avatar
Detta som är det sjuka med psykvård.

Man borde kunna få utlåtande från minst 2 andra psykologer om man överklagar.

Går det liknande idag?
Citera
2023-05-31, 10:43
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Detta som är det sjuka med psykvård.

Man borde kunna få utlåtande från minst 2 andra psykologer om man överklagar.

Går det liknande idag?
När förhandling sker är det alltid en annan överläkare som yttrar sig, men den andra överläkaren är ju vän med den första överläkaren! det är ingen som säger det. Dessutom är de mutade.
Citera
2023-05-31, 10:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
När förhandling sker är det alltid en annan överläkare som yttrar sig, men den andra överläkaren är ju vän med den första överläkaren! det är ingen som säger det. Dessutom är de mutade.
Mutade av vem?
Citera
2023-05-31, 10:50
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Mutade av vem?
Av läkemedelsmaffian.
Citera
2023-05-31, 10:54
Medlem
styckets avatar
Citat:
Av läkemedelsmaffian.
Jo det stämmer ju att de ibland får extra deg från vissa läkemedelsbolag oså men rent allmänt kan man ju säga att de är mutade genom sin lön. Inte säkert din läkare får extra dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in