2023-05-28, 20:03
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kanske. Men nu handlade fragan endast om Everton och ev Leicester.

Everton har varit en helt orelevant klubb i 10+ ar nu, och jag anser att de star for den trakigaste fotbollen i EPL. Leicester har ju trots allt vunnit ligan samt FA Cupen under de sista 7 aren, dessutom sa spelar de battre fotboll an vad Everton gor. Leicester har liksom en charm over sig som Everton def inte har.

hur ska du ha det såhär lät de inte senast du hitta på att du besökt liverpool och du sa att du såg everton fans överallt och att de enda som såldes var everton merch medan du inte såg ett enda pool fan har du glömt de ?
Citera
2023-05-28, 20:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kanske. Men nu handlade fragan endast om Everton och ev Leicester.

Everton har nu varit en helt orelevant klubb i 10+ ar, och jag menar att de star for den trakigaste fotbollen i EPL. Leicester har ju trots allt vunnit ligan samt FA Cupen under de sista 7 aren, dessutom sa spelar de battre fotboll an vad Everton gor.
Jo men om räknar bort säsongen som Leicester fick titeln så har väl inte dom heller gjort så jävla mycket?

Jag vet inte om jag kan hålla med om att dom spelar bättre fotboll än Everton, såg matchen mellan Everton-Leicester och inget av lagen visste hur man försvarar.

Få kommer sakna Leicester men många hade saknat Everton
Citera
2023-05-28, 20:05
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
hur ska du ha det såhär lät de inte senast du hitta på att du besökt liverpool och du sa att du såg everton fans överallt och att de enda som såldes var everton merch medan du inte såg ett enda pool fan har du glömt de ?
Han menade annat
Citera
2023-05-28, 20:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jo men om räknar bort säsongen som Leicester fick titeln så har väl inte dom heller gjort så jävla mycket?

Jag vet inte om jag kan hålla med om att dom spelar bättre fotboll än Everton, såg matchen mellan Everton-Leicester och inget av lagen visste hur man försvarar.

Få kommer sakna Leicester men många hade saknat Everton
Leicester har spelat i Europacupen 2 ggr seadan de vann ligatiteln, och de var ytterst nara pa att na spel i UCL tva sasonger pa rad (19-20 och 21-22), dessutom sa vann de ju FA Cupen for nagra ar sen. Sa man kan lugnt konstatera att Leicester har utrattat mer under de sista 10 aren eller sa an vad Everton har.

Tycker att Everton har varit det klart trakigaste laget i hela ligan under de sista 1-2 sasongerna, dessutom sa har de haft en tendens till att spela fult under sista par aren.
Citera
2023-05-28, 20:21
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Leicester har spelat i Europacupen 2 ggr seadan de vann ligatiteln, och de var ytterst nara pa att na spel i UCL tva sasonger pa rad (19-20 och 21-22), dessutom sa vann de ju FA Cupen for nagra ar sen. Sa man kan lugnt konstatera att Leicester har utrattat mer under de sista 10 aren eller sa an vad Everton har.

Tycker att Everton har varit det klart trakigaste laget i hela ligan under de sista 1-2 sasongerna, dessutom sa har de haft en tendens till att spela fult under sista par aren.
Men om vi kollar tillbaka 50 år istället då och inte räknar "nära" som en bedrift?

Jag kollar ju mycket hellre på Everton än Leicester oavsett om dom spelar tråkigare eller inte
Citera
2023-05-28, 20:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Han menade annat
Nej, det gjorde jag absolut inte.

De flesta forbollsintresserade i Liverpool ar Everton fans, detta ar valkant. Men ar man en fejkad plastsupporter som aldrig ens har varit i England, let alone Liverpool, sa kan man inte forvanta ngt annat.

Lokala LFC legendarer som bl.a Carragher, Owen och Gerrard var alla Everton supporters innan de joinade den roda turistklubben i Liverpool.
Citera
2023-05-28, 20:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men om vi kollar tillbaka 50 år istället då och inte räknar "nära" som en bedrift?

Jag kollar ju mycket hellre på Everton än Leicester oavsett om dom spelar tråkigare eller inte
Detta ar ju iofs en ganska sa ointressant «diskussion», men jag har forstatt att du anser Everton som en mer relevant klubb an Leicester. Och ur ett historiskt perspektiv sa ar ju det korrekt, men under de sista 5-10 aren sa har Leicester helt klart uppnatt mer an vad Everton har visat, dessutom sa har Leicester (iaf efter mitt tycke) spelat en betydligt battre fotboll an vad Everton har gjort under samma period.
Citera
2023-05-28, 20:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Detta ar ju iofs en ganska sa ointressant «diskussion», men jag har forstatt att du anser Everton som en mer relevant klubb an Leicester. Och ur ett historiskt perspektiv sa ar ju det korrekt, men under de sista 5-10 aren sa har Leicester helt klart uppnatt mer an vad Everton har visat, dessutom sa har Leicester (iaf efter mitt tycke) spelat en betydligt battre fotboll an vad Everton har gjort under samma period.
Du har rätt Jag tycker Everton och du tycker Leicester, agree to disagree
Citera
2023-05-28, 22:14
Medlem
goseigens avatar
Bottenstriden slutade som man hade kunnat gissa.

Everton hade ett stort försprång före match, och slog också ett Cherries som inte hade något att spela för.

Dyche har gjort ett bra jobb, men Everton måste förändras, eller så kommer de att åka ut om något år.
Citera
2023-05-28, 22:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Detta jävla tråkiga Everton klarar sig ännu en säsong

Nästa säsong ska dom ur.
Citera
2023-05-29, 00:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Pest eller kolera.

Everton har 2 år i rad klarat sig kvar på håret. Dags att dom ryker nu tycker jag.

Finns det ens någon supporter till Everton här?
Citera
2023-05-29, 00:32
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Finns det ens någon supporter till Everton här?

jag och generalandersson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in