2023-05-28, 23:29
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Nja jag menar bara att du är i din fulla rätt att förakta Grateful dead och tycka att deras musik är sämst osv men TheNarrowMargin har naturligtvis rätt i allt han säger om att du inte riktigt begriper dig på begreppet objektivitet.

Eller gör du det egentligen men när nån nämner GD går nån propp tillfälligt i din hjärna så du inte gör det för att sen bli normal igen efter en tid. Som nåt relä typ. Jag vet inte men nåt sånt är det.

Skiter fullständigt i det objektiva. För mig är Grateful Dead lika speciella som kalkoner.

Min hjärna är nog mer utvecklad än din.
Citera
2023-05-28, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Min hjärna är nog mer utvecklad än din.

Kanske. Rätt säker på att du skulle gilla min skivsamling. Om du blundade vid G.
Citera
2023-05-28, 23:33
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Det är approachen till hela grejen som gör Grateful Dead unika i avseendet.

Who gives a fucking fuck? Musiken är fortfarande inte speciell i mina öron.

Citat:
Och helt ärligt... Om det stod "Jimi Hendrix Experience" på omslaget av American Beauty så skulle så säkerligen ÄLSKA den.

Hendrix skulle aldrig skriva så tråkiga låtar som på American Beauty (bara namnet ger redneck-vibbar), så nej.
Citera
2023-05-28, 23:38
Avslutad
Citat:

Hendrix skulle aldrig skriva så tråkiga låtar som på American Beauty (bara namnet ger redneck-vibbar), så nej.

Ja Box of rain, Ripple m.fl. kännetecknar verkligen redneckkulturen och personligheten.

Jag måste bara få fråga dig nu seriöst sen släpper jag detta. Svara Ja eller Nej är du snäll.

Är dom miljoner människor som anser GD vara ett oerhört speciellt och suveränt band korkade mongos enligt dig? Eller åtminstone dumma i huvudet?
Citera
2023-05-28, 23:39
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Det är sedan gammalt att du har otränade musiköron, så det förvånar mig icke. Huruvida du gillar det är irrelevant.

Citat:
Ska sudda ut namnet och skriva Hendrix på den, och sedan skicka till dig. Du kommer spontanejakulera i brallan redan vid öppningsspåret.
Citera
2023-05-28, 23:41
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Ja Box of rain, Ripple m.fl. kännetecknar verkligen redneckkulturen och personligheten.

Jag måste bara få fråga dig nu seriöst sen släpper jag detta. Svara Ja eller Nej är du snäll.

Är dom miljoner människor som anser GD vara ett oerhört speciellt och suveränt band korkade mongos enligt dig? Eller åtminstone dumma i huvudet?

Inte nödvändigtvis. Men eftersom pajasband som Kiss och Poison kan bli superstora så är kvantitet inget bra sätt att mäta hur bra musik är. Men förutom att de har trist smak har jag inte så höga tankar om dem.
Citera
2023-05-28, 23:46
Avslutad
Citat:
Inte nödvändigtvis. Men eftersom pajasband som Kiss och Poison kan bli superstora så är kvantitet inget bra sätt att mäta hur bra musik är. .

Nej där har du ju helt rätt så det var ju en dumt ställd fråga. Jag menar bara detta med att du hela tiden återkommer till "Jag tycker att dom inte är nåt att ha och därför kan dom inte vara det" liksom.

Aja, lämnar detta för denna gången.
Citera
2023-05-28, 23:47
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är sedan gammalt att du har otränade musiköron, så det förvånar mig icke. Huruvida du gillar det är irrelevant.

Så för att man inte finner GD speciella så har man otränat musiköra?
Jag har för övrigt haft flera gigs än du nånsin kommer kunna räkna till, samt spelat i flera band.
Men det är klart, är man Deadhead så har man väl lite annorlunda referensramar.

Citat:
Ska sudda ut namnet och skriva Hendrix på den, och sedan skicka till dig. Du kommer spontanejakulera i brallan redan vid öppningsspåret.

Nej, för jag har inte så dålig smak.
Citera
2023-05-28, 23:51
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Så för att man inte finner GD speciella så har man otränat musiköra?
Jag har för övrigt haft flera gigs än du nånsin kommer kunna räkna till, samt spelat i flera band.
Men det är klart, är man Deadhead så har man väl lite annorlunda referensramar.
Det är antingen det, eller en stark ovilja. Tidigare uttalanden får det att luta åt förstnämnda. Och med dessa i åtanke, så lät förmodligen dina band som The Shaggs. Dina gigs vill jag inte ens tänka på...
Citera
2023-05-28, 23:52
Avslutad
Citat:
Du kommer spontanejakulera i brallan redan vid öppningsspåret.

Been there, done that.
Citera
2023-05-28, 23:53
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är antingen det, eller en stark ovilja. Tidigare uttalanden får det att luta åt förstnämnda, och med dessa i åtanke, så lät förmodligen dina band som The Shaggs. Dina gigs vill jag inte ens tänka på...

"Antagligen", "förmodligen" osv...

Eftersom du inte vet ett skit så kan du knipa käft. Ingen vill höra dina fantasier och gissningar.
Citera
2023-05-28, 23:55
Avslutad
Citat:

Hmm det har ju Kiss, Poison och Lasse Stefanz också jämfört med dig så hur är det ett argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in