2023-05-26, 08:24
Medlem
Haha fick 250kr betalades ut i förrgår.

Seriöst? De borde ha gräns på minst 1000 för att ens betala ut skiten
Citera
2023-05-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Det tror jag inte men såna jävla kaffepengar kan det kristna ludret behålla själv.
Fick drygt 4000, det är nice, gör inget alls.

Fick du lite pengar har du haft låg förbrukning, hur tror du elstödet är tänkt att fungera egentligen?
Citera
2023-05-26, 13:30
Medlem
Beslutet kom i Kivra idag, men utbetalningen har inte skett än. Förra gången var det tvärtom, beslutet 1-2 veckor efter utbetalning.
Citera
2023-05-28, 08:17
Medlem
1. Hur mycket pengar lovades du?
2. Hur mycket sattes det sedan ner av Försäkringskassan?
3. Lönar det sig att överklaga beslutet från Försäkringskassan?
4. Går det att få pengarna utbetalda till elbolaget?
Citera
2023-05-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
1. Hur mycket pengar lovades du?
2. Hur mycket sattes det sedan ner av Försäkringskassan?
3. Lönar det sig att överklaga beslutet från Försäkringskassan?
4. Går det att få pengarna utbetalda till elbolaget?

1 vem riktar du dig till? Har du själv lovats något särskilt belopp?
2 vad menar du med att FK ”sätter ner”? FK använder mig veterligen elbolagens inrapporterade uppgifter.
3 -
4 nej, det är personen som stod på avtalet 31/12 som får utbetalningen.
Citera
2023-05-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
1 vem riktar du dig till? Har du själv lovats något särskilt belopp?
2 vad menar du med att FK ”sätter ner”? FK använder mig veterligen elbolagens inrapporterade uppgifter.
3 -
4 nej, det är personen som stod på avtalet 31/12 som får utbetalningen.
Jag frågar rent allmänt hur mycket pengar andra har lovats, så man kan se hur Försäkringskassan har reagerat på olika fall. Lovades x kronor men nu säger FK att jag ska få mycket mindre. Kan överklaga men det lär väl inte hjälpa.

4. Hur länge kommer de pengarna att gälla dvs hur länge kan man vänta innan man tar ut pengarna? Ett år eller mer?
Citera
2023-05-28, 14:51
Medlem
Citat:
Jag frågar rent allmänt hur mycket pengar andra har lovats, så man kan se hur Försäkringskassan har reagerat på olika fall. Lovades x kronor men nu säger FK att jag ska få mycket mindre. Kan överklaga men det lär väl inte hjälpa.

4. Hur länge kommer de pengarna att gälla dvs hur länge kan man vänta innan man tar ut pengarna? Ett år eller mer?

Vem lovade dig?

Jag har inte sett/hört några siffror förren det satt på kontot, men det stämde exakt mot min förbrukning och den summa som vara sagt i mitt elområde.

Har du räknat med att man bara får för 80% av sin förbrukning?
Citera
2023-05-28, 16:15
Medlem
Citat:

Vad menar du? Vem har lovat dig mer pengar?
Du får en viss summa per kWh av 80% av din förbrukning i november och december 2022.

Och pengarna sätts ju in på ditt bankkonto, de skiljer sih ju inte från andra pengar du har där?

Du verkar lite förvirrad?
Citera
2023-05-29, 13:18
Medlem
Diskuterade med en vän och vi hittade bara information om elstöd 1 men båda hade nått i bakhuvudet om att det skulle göras annorlunda vid elstöd 2. Är det fortfarande sekretessbelagt eller är andra stödet offentlig handling?
Citera
2023-05-29, 16:04
Medlem
lunarluddes avatar
Flera bekanta har fått sitt elstöd på kontot före beslutet kommit på Kivra/min myndighet post.Jag själv har inte fått något alls än, varken beslutet eller utbetalningen.
Citera
2023-05-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateever
Diskuterade med en vän och vi hittade bara information om elstöd 1 men båda hade nått i bakhuvudet om att det skulle göras annorlunda vid elstöd 2. Är det fortfarande sekretessbelagt eller är andra stödet offentlig handling?

Elstöd nummer 2 avser förbrukningen under november och december 2022

Hur mycket får man i elstöd 2?

Hur mycket elstöd man får i andra omgången beror på i vilket elområdet du har din elanläggning.

I elområde 1 och 2 får du 90 öre per kilowattimme upp till 80 procent av elförbrukningen.

I elområde 3 får du 126 öre per kilowattimme upp till 80 procent av elförbrukningen.

I elområde 4 får du 129 öre per kilowattimme upp till 80 procent av elförbrukningen.

ex. 335 kw/h * 1,29kr *0,8 =346kr
Citera
2023-05-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateever

Sekretessbelagt? Det har ju varit hur tydligt som helst sen ett halvår typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in