Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-27, 21:29
Medlem
TELAVIV91s avatar
I natt kl 2.00 sänds nästa avsnitt enligt tv4 play. Gick ju nått rykte om att det skulle sändas först på kvällen, men 2.00 är det som gäller?
2023-05-27, 21:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
I natt kl 2.00 sänds nästa avsnitt enligt tv4 play. Gick ju nått rykte om att det skulle sändas först på kvällen, men 2.00 är det som gäller?

Förra året fick man vänta till sändningen 21:00 för att se finalen på tv4play, och man kunde då spola fram till slutet om man så ville, skulle gissa på att det blir så även år, trots att det står schemalagt 02:00.
2023-05-27, 22:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Nej det gör det inte. Det står alltid 0200 trots det inte stämmer. Tiden kommer ändras 0200
2023-05-27, 22:38
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det står faktiskt att nästa avsnitt släpps 02.00 på Cmore. Sen om Tv4 har skrivit fel är en annan sak, men det är vad som står.
Citat:
Jag gick precis in på både TV4play och Cmore, ja det står så. Av de säsonger jag sett på TV4 så har finalen alltid gått på kvällen även när streamar. Vore märkligt om TV4 skulle ändra på sin policy.

Jag citerar även in peterZiipen och Kellywoman nedanför, då det lutar åt det hållet:

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Förra året fick man vänta till sändningen 21:00 för att se finalen på tv4play, och man kunde då spola fram till slutet om man så ville, skulle gissa på att det blir så även år, trots att det står schemalagt 02:00.
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej det gör det inte. Det står alltid 0200 trots det inte stämmer. Tiden kommer ändras 0200
2023-05-27, 23:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Oskar är väl storfavoriten, men vet vet, sista momentet under föregående års final var nästan helt baserat på tur. Alla tre, L-O, Kris & Martin, stod och kastade runt 40-100st eldbollar var mot platån som satt drygt 6 meter längre bort. Otroligt uselt sista moment. Slumpen avgjorde. De stod så länge och kastade, att de förmodligen tog en paus mitt under tävlingen, för helt plötsligt klipptes det till en scen då nästan alla bollar i vattnet är borta.

Blir det ett extremt tidskrävande sista moment även år, så antar jag att tävlingen är mer öppen, även om Oskar skulle komma till det momentet först. Med det sagt - "ger" följande odds:

Potentiell final #1:
x1.5 Oskar
x4 Amanda
x11 Sanna

Potentiell final #2:

x1.2 Oskar
x8 Sanna
x16 Pernilla

Du är rolig - för du ser alltid saker och ting från flera håll

Jaha du: Jag håller med dig i oddsen. Vad som än sker - på Söndag så hoppas jag INTE att Pernilla blir kvar till slutet - så jag tippar då på ditt översta odds
2023-05-27, 23:22
Medlem
Zyxel04s avatar
Torsdagens avsnitt visade ju svårigheten med att förutse Robinson. De tidigare säsongerna har det varit så att de gamla deltagarna får rösta ut en deltagare och i år hade de troligen röstat ut Amanda. I år har Mastiff ändrat det, så att man i stället får rösta någon till final.

En patetisk omröstning där kebab-pakten tyvärr bekräftade sin dominans. Lite klent av Oscar att rösta på Sanna, även om det eg var väntat. Han had ekunnat rösta på Amanda med någon motivering likt "Amanda är den starkaste och förtjänar final". Han är ju inte heller beroende av kebabpakten mer utan allting kommer ju avgöras i en hinderbana. Aja...

Tråkigt att inte Markus och Eric fick rösta då de ändå var med i sammanslagningen och i det sociala spelet länge.

På ett sätt påminner behandlingen av Amanda hur Helene behandlades förra året. Jag tycker inte att någon av de tjejerna var direkt otrevliga eller elaka. Kring Helene så blev hon ju ogillad av Afghan-Homayun för att hon inte var så "öppen" och liknande saker sas väl från några andra. Kring Amanda så är väl folk sura över att hon är "social" och "glad"... Pernilla sa väl att hon är självcentrerad men jag tycker inte att det har visats.

Det känns som grupperingarna i Robinson blir sektliknande... man hittar en gemensam person man ogillar och börjar dampa...
2023-05-27, 23:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
En grej som är roligt är att alla 4 hade olika historier om vad som hände.

Elin: "Dennis började berätta hur Zeki upplevs i det andra laget och då blev Zeki galen"

Millan: "Det pågick nån typ av låtsasbråk mellan dem som gick i överstyr"

Dennis: "Jag har ingen aning alls varför han blev arg helt plötsligt, det enda jag kan spekulera i att han är sur för att jag var på Sannas sida när han blev utröstat, det som hände i vecka ett"

Zeki: "han tog tag i mina fötter och knuffade mig, han gjorde allt för att provocera fram en reaktion"

Här är hur Dennis ser ut när han förklarar det hela https://streamable.com/4l61gj

Elin, Dennis och Millan klarade alltså inte ens av att snacka ihop sig när de skulle förstöra för Zeki.
2023-05-27, 23:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tack för nostalgitrippen. Tycker den versionen var mycket bättre än den de kör mer idag.

Allting på SVTs tid var bättre än vad de kör med idag. Tv4 har förstört programmet fullständigt.
2023-05-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Enda värdiga är Oscar och Amanda. Resten är vuxen mobbare. Wtf, har Sanna och Pernilla åstadkommit? Det kommer ju få gå och skämmas som människor nu när de är hemma
/ Håller med . Ynkliga människor.
2023-05-28, 00:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Tänk på det bästa gång du vevar om att public service borde läggas ner.

Att de gjorde ett program bra för 20 år sedan rättfärdigar inte deras existens idag.
2023-05-28, 01:02
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att de gjorde ett program bra för 20 år sedan rättfärdigar inte deras existens idag.
Bra eller uselt? Skiter i vad som- kan bara konstatera att det är roligt nog för mig att kolla.
Folk borde fatta att det är tv med ett gäng primadonnor. Kul att de bjuder på sig själva.
Nån gillar man och fler tycker man är idioter.. Så är showen utformad. Ni som hatar folk som är med är korkade.
2023-05-28, 01:15
Bannlyst
Konstigt att dom inte håller på sista avsnittet tills ikväll, det släpps som vanligt 02.00

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in