Citat:
Ursprungligen postat av
modernsamurai
Jag vet att man kan få det vid sjukersättning, men nu gäller det vid sjukskrivning. På sidan står det tom dag 360, men det står även något om ersättning som komplement till sjukpenningen vid fortsättningsvisnivå och fortsättningsnivån inträder väl först efter dag 360 från försäkringskassan därav frågan.
Tänk inte sök, det är inte olagligt att söka. I alla fall för byggare så är det ett enkelt formulär på webbsida. I sig helt okomplicerat, jag visste inte alla uppgifter så fick går ut och leta upp en lapp jag hade kvar som tur är.
Du kan ju logga in nu med en gång utan att göra något. Min sjukdom gör mig trög så jag loggade i fyra gånger för att läsa och kolla Logga ut och sen hämta alla uppgifter
Vilken dag jobbade du senast.
vad hade du för arbetsgivare. telefonnummer och ORG nummer.
lite sånt.
om man kanske skrev hur man jobbat sex månader bakåt innan man blev sjuk. Där är det noga.
man har verkningen inte bråttom, du kan göra det om ett år, ditt val.
Allt står på den hemsidan. och vill du skynda på det och hade en sjyst arbetsgivare så kan du ju ring arbetsgivaren och be dom skicka intyget samma dag som du fyller i. Till dig så att du kan se att allt är rätt eller direkt till dom,