Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, jag litar inte mycket på honom heller och vill även jag se dagboken/anteckningarna "in extenso" som gamle Anér brukade uttrycka det hela.
Du får värdera själv utifrån detta! Förvånad att du inte fick en story?
Men fortsätt gärna att gräva själv och hitta andra källor än dina egna tidigare inlägg eller Filter!
LB kanske tycker anteckningarna bör ha ett "källskydd" då de är av delvis privat natur även om AI är avliden.
Jag kan inte tycka att LB har någon skyldighet att offentliggöra AIs anteckningar och tycker inte det är konstigt att han inte publicerar dem. SE var hur som helst inte aktuell som GM enligt AIs anteckningar.
Edit: SA hade ett mycket rikt och en smula ålderdomligt ordförråd och använde det flitigt i sina böcker. Jag är inte säker på att det var just han som svängde sig med "in extenso" dock, eller så hade KP förläst sig på SAs böcker inför pressträffen kanske.
Edit 2: SA använde "in extenso" i marknadföringen av Palme-nytt boken:
Ur förlagsreklamen:
"Bokförlaget Kärret och redaktionen av PALME-nytt menar att all den information som ryms inom de cirka etthundra numren av PALME-nytt - startad från scratch våren 1993 - har varit värd att presenteras i lättillgänglig bokform, försedd med nyskrivna presentationer och med ett mycket omfattande nyskrivet sak- och personregister."
"Detta är forskning, dokumentation. Officiell skriftväxling, officiella dokument återges in extenso, liksom - för första och enda gången - hela radio- och TV-program, inte minst de båda för det svenska folket hemlighållna tyska produktionerna, här i ordagrann svensk översättning. I praktiken är detta material oåtkomligt utanför PALME-nytt, utanför PALME-nytt-BOKEN."
Så du hade så klart rätt som vanligt MOPspanaren!