2023-05-27, 13:56
Medlem
otellos avatar
Så kvinnor väljer att gå ner i tid och leva på mannens lön? Ja det var ju verkligen hemskt.
Citera
2023-05-27, 14:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
En rolig anekdot: En kvinna som är löneansvarig på mitt jobb är gravid och beslutade sig för att vara hemma under hela graviditeten. Jag frågade hur det kom sig, hon svarade att det var jobbigt med alla kilon hon hade lagt på sig med bebismagen osv.

Är det verkligen så jobbigt att vara på jobbet och sitta på en stol och knappa på datorn? Alltså jag blir förbannad bara jag tänker på detta.
Jag tycker den roligare detaljen i den här anekdoten är hur någon kan ha så mycket autism att man frågar "hur det kommer sig" att någon är hemma under en graviditet.
Citera
2023-05-27, 14:09
Medlem
tuben99s avatar
Jag kommer nog ångra det här
Med tanke på hur samhället utvecklas så lär antalet gravida män öka i framtiden. Då kanske det jämnar ut sig?
Citera
2023-05-27, 14:24
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker den roligare detaljen i den här anekdoten är hur någon kan ha så mycket autism att man frågar "hur det kommer sig" att någon är hemma under en graviditet.

Eller så är din hjärncell upptagen med annat.
Citera
2023-05-27, 17:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Hur rimmar det med att ensamstående kvinnor (med barn) anses ha den sämsta ekonomin, om de nu får sämre om de flyttar samman.

Förr många år sedan när de redovisade hemarbete i timmar. Så räknades inte arbete med bilen in, men när man lämnade in för reparation. Vilket gjorde att om killen reparerade bilen räknades det inte, men om tjejen lämnade den på verkstan så räknades den tiden.
Citera
2023-05-27, 19:39
Medlem
Tycker det som skrivs nu är rätt tamt jämfört med de formliga spyor som levererades på 90-talet och början av 00-talet. Ingen vågade säga emot. De som ändå gjorde det blev kölhalade i pressen. Nu har pressen inte alls lika stor makt längre och medieutbudet är mycket mer fragmenterat. Allt var inte bättre förr.
Citera
2023-05-27, 19:53
Medlem
Det blir ju skevt när de påstår att att kvinnorna helt plötsligt får lägre lön när de blir sambos/gifter sig och att männens lön blir högre.

De jämför helt enkelt lönen för en kvinna som gift sig eller blivit sambo med en som inte blivit det - då många kvinnor gifter sig för att skaffa barn så är det ju självklart att inkomsten sjunker då de vill vara hemma så mycket som möjligt.

Samma med männen. De jämför framgångsrika män som drar till sig kvinnor som vill skaffa barn med incels med dåliga jobb som inte drar till sig några kvinnor som vill skaffa barn. Det är klart männen som är framgångsrika tjänar mer.
Citera
2023-05-27, 20:08
Medlem
grungewhores avatar
Hon lever uppenbarligen inte som hon lär. Bor i radhus med sin man, som också är suppleant i hennes AB. Han verkar ha åtminstone en gedigen examen i bagaget i en bransch som generellt ger bättre betalt än att jobba för Socialdemokraternas partiblad.

Vad driver dessa nyttiga idioter att skriva sånt här trams om de själva i långa loppet tycks ha dragit nytta av situationen ekonomiskt? Eller tror hon att hon som singel att hon hade bott i ett slott och varit chef för Aftonbladet? Jävla sopa.
Citera
2023-05-27, 20:38
Medlem
Jo hon har rätt i att män tjänar på att vara sambo med en kvinna. Han lever längre och är friskare ,super eller knarkar inte.

Kvinnor som är ogifta utan barn lever längre.

Det är av den anledningen vi måste ha fler kvinnor i Sverige än män. Nu ska vi inte börja ta hit en massa kvinnor ,men på något sätt se till att vi får fler vettiga kvinnor i Sverige.

Hela vänsterprojektet går ju ut på att vi ska ha en massa män i Sverige. Kan lova att denna kvinna gör allt i sin makt för att få in fler män till Sverige.

Jag tror bara hon vill provocera och få män att hata kvinnor och inte vilja ha mer kvinnor i Sverige. Men skulle män samarbeta skulle vi kunna öka andelen kvinnor.

Sluta hata kvinnor bara för en vänsterkvinna vill ni ska hata kvinnor deras taktik är att skapa hat.

- Mer kvinnor som kvotflyktingar.

- Mer kvinnor än män som arbetskraftinvandring.

- Mer kvinnor som är flyktingar.

- Mer flickor som föds.

Jag vill inte öka andelen invandrare utan minska.
Citera
2023-05-27, 20:54
Medlem
Vad som utmärker Miley Cyrus är att hon byter pojkvänner ofta men hon är inte singel någon längre tid.

Nu har hon en pojkvän.

https://www.cosmopolitan.com/entertainment/celebs/a38746206/who-is-maxx-morando-miley-cyrus-boyfriend/

Snart kommer hon göra slut med denna också. Vad hon inte kan är att hålla fast vid en utan hon älskar drama.
Citera
2023-05-27, 21:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Eller så är din hjärncell upptagen med annat.
Det är inget fel på variation. Det är livets krydda. Ni ska också få finnas.
Citera
2023-05-27, 23:10
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/y6XmxK/miley-cyrus-har-ratt-i-flowers-kvinnor-har-det-battre-utan-man

"Undersökningar visar hur kvinnor förlorar ekonomiskt på att bo med en man. Enligt Saco minskar intäkterna med upp till åtta procentenheter på kort tid efter en samflytt. Samtidigt sker det motsatta för deras män. För dem ökar lönerna i stället med 10 procentenheter." - Lina Stenberg, Aftonbladet

Detta har jag väldigt svårt att tro, det verkar som att hon hittar på saker för att få spy ur sig hatet mot män. Eller vad säger ni om den här nya Feminazi kärringen Lina Stenberg? Hade aldrig hört talas om henne innan jag scrollade på aftonbladet.

Vi kan med god säkerhet anta att kvinnor välförtjänt förlorar väldigt mycket mer på radikalfeminiseringen.
Som ensamma efter 25-30 skall de betala hyror, ev. amorteringar, transportmedel mm. Det kräver att de jobbar och gör rätt för sig.

Vad gäller de radikalfeminiserade klimathororna, så går alla deras fantasier i stöpet i.o.m. atomiseringen av Svenska folket. Jag gissar att matsvinnet t.ex. tripplas, då större hushåll omsätter förpackningar i mycket snabbare takt. Fler bostäder skall värmas. Fler bilar krävs mm. mm. mm.

Så deras radikalfeminiserings konsekvenser ger brutalt mycket större förluster.
Som ensamma kan vi män fokusera på riktiga och viktigare ting än kvinnors behov. Städ, diskdiskning, gräsklippning mm. har automatiserats. Kvinnor kan inget, inte ens värma mat med hedern i behåll.
Runt 30 års ålder når majoriteten kvinnor sin biologiska vägg, då vill man inte ha dem i sitt hushåll ändå.
Ge kärringen i AB vad hon ber om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in