Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
En sak till,

Jag vill kommentera Elin som jag motvilligt kommit att högakta moraliskt. Hon har varit dålig på en del vis och svag i att hon inte kunde stötta Marcus. Jag tror för att hon uppfattade honom som en på alla vis mycket stark man som inte behövde det. Och i det har hon ju rätt faktiskt. La hon sig på tävlingen är det ju dock mycket dåligt och något hon bör jobba på med sig själv.

Den mest minnesvärda sekvensen i årets Robinson blir när Amanda är nedtryck av kärringarna genom mobbning och sitter på en strand. Elin kommer, helt slut av att inte ha sovit på hela natten och förklarar sakligt varför tanterna trycker ned henne. Inte på ett patroniserande vis utan precis på sådant vis att Amanda tar till sig det och skiner upp. Det är sinnesnärvaro att prestera det i den situationen av Elin.

Och hon har ju rätt, det kan alla ni ta åt er av som i tråden gapar om att man är misogyn för man ogillar Carro, Sofie, Alva och dem falska självgoda tjejerna. Vi som verkligen är för fri jämställdhet mellan individer tänker rätt här liksom Elin, medans ni helt har missförstått.

Kvinnor trycks ner av andra kvinnor främst, _inte_ av män. Tex företagsledare har länge velat ha kvinnor i sin närhet som kollegor. De ser inte ned på kvinnor med starka karaktärsdrag, likt dock andra kvinnor gör. Män ser ned på skitsnackare, lögnare, lismare och fegisar, ja sådana som Chris men även de andra i pakten. Som Elin uttryckte det, omanliga drag. Eftersom fina starka drag har ansetts manliga historiskt av olika skäl (vilket man såklart kan kritisera men det leder ingen vart)

Det är kvinnornas inställning till starka kvinnor som står i vägen för den sista jämställdheten i vårt samhälle. Först när feministerna fattar detta kan de lyckas i sitt uppsåt.

Kvinnor känner istället en trygghet om andra kvinnor är underdåniga män samt lite fnittriga. ”Girl power” ska enligt dem bestå i att en kvinna kommer framåt genom att manipulativt mjukt smeka en mans ego likt carro i årets säsong, är diplomatiskt och fnittrig. De ser rött och får dåndimpen av en kvinna som beter sig mer som en man, likt amanda.

Ja, man kan argumentera för att Amanda också smörat för männen, det är inte vad detta handlar om och det falsifierar inte validiteten i mina argument- ser inte henne som ett praktexempel på stark kvinna. Men mer åt det hållet än lattetjejerna iaf.

Man kan också argumentera för att Amanda även här beter sig som en man. Hon är lite kåt på olika snubbar och tar chansen att skeda dem, playa dem, osv utan att skämmas, likt Dennis den äldre också skulle ha gjort om han hade haft utseendet på sin sida. Det får ju tanterna och småtjejerna att bli helt galna
Wow, nu har du tänkt lite för mycket och snurrat till det ordentligt.
Det du vill ha sagt är alltså att pga Pernillas och Sannas beteende så har de som tyckt om Carro och Alva haft helt fel om att många i tråden har skev syn på kvinnor. Du har gjort kopplingar som inte har nått med varandra att göra, det är ingen som har skyddat Pernillas och Sannas beteende.

Sen att du i samma inlägg börjar prata om hur män är mycket bättre än kvinnor gör det hela helt underbart. Du lyckades inte ens dölja det i ett inlägg där du försökte påstå att det inte var så.
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-05-26 kl. 13:34.
2023-05-26, 16:20
Medlem
Bakarettans avatar
Under hela säsongen har jag haft olika favoriter till vinsten. Jag har också under tiden fått avsmak för vissa deltagare. Ett tag undrade jag varför dessa deltagare överhuvudtaget ens sökt till Robinson.
Ta Chris t ex. Sitter i synk & gläds åt att han får vara med i TV ett tag till. Han är en patetisk liten fjant som söker självbekräftelse genom att visa upp sej i TV. Har ju varit med i såpan "Kärleken flyttar in" så det säger mycket om honom.
En giftig jävel som aldrig mer borde få en sekund till i TV-rutan.
När han åkte ut fick jag nästan en orgasm.
Och ja, jag har jävligt svårt för homosexuella som hela tiden ska hävda sej & bete sej som idioter. Sophie, vilken sopa. Bölar efter morsan & är en genuint elak person. Otroligt ytlig människa som förmodligen aldrig skulle erkänna sina brister.
Skrattade riktigt elakt gott när hon åkte ut.
Carro...Vilken sorgsen & desperat liten människa. Carro åkte ut med huvet före vilket gjorde mej otroligt skadeglad.
Att hon har en nära relation med
stollen Dennis B idag förvånar mej inte alls.
"Kaka söker maka".
Som sagt.
På tal om Dennis B.
Jag gillade honom i början. Sen spårade han ur fullständigt.
Oskar...herregud!
Vilket stolpskott han ändå är. Eller?
Är han feg eller smart som röstade på Sanna?
Sanna är en white-trash kärring som bygger hela sitt självförtroende genom att kemiskt förbättra sitt utseende.
Utan dessa fillers, botox & bröstimplantat hade hon aldrig sökt till Robinson. Hon är en ytlig person som spelar på andra människors känslor.
Pernilla är en genuint elak människa.
Hon är avundsjuk på unga kvinnor som har en fräschhet som hon saknar.
Därför känner hon en otrolig bitterhet och ett hat gentemot Amanda som är ung, fräsch och modig. Nån nämnde i tråden "Vem f-n vill ha henne som "köksinredare" efter detta!?
Att hon i efterhand umgås med Chris, Dennis B plus några andra på nån jävla tiktok-film bevisar bara vilken jävla häxa hon är.
Amanda..Amanda ...Amanda..suck. visst gjorde hon bort sej lite grann. Men hon har (enligt klippningen av prod.teamet) stått upp för sej själv och förklarat varför hon gjorde si & så.
Strongt gjort av henne.
Vill ej spekulera om vem som vinner.
2023-05-26, 16:21
Medlem
Jag har stört mig på Oscar hela säsongen för att han cosplayar träl alldeles för hårt. Tom när han till sist vill rösta ut Sofie så har han inte balls att gå genom med det. Sen var det färre ö-råd kvar än vad jag trodde när tex Marcus preparerades för avrättning, så trots att det förmodligen är högst omedvetet så måste man ändå konstatera att Oscars träl-cosplayande har varit en jävligt bra plan. Det var ju även tur att han inte faktiskt försökte skicka Sofie, för det är ju också tack vare att hon var så utomordentligt dålig på att göra upp eld, trots att hon varit med i Robinson i 1 & ½ månad, som Oscar faktiskt överlevde sitt pinnsorterande. Visst, han blev kastad till gränslandet ett tag, men tack vare att Erik, Amanda & Marcus existerade så hade han tillräckligt med buffert för att bara behöva ta de 2 sista immuniteterna för att garantera sig in i finalen. Om han hade tagit tillfället i akt & bytt sida & spelat ut tjejpakten tillsammans med Amanda, Marcus & Erik när chansen fanns så hade han haft det otroligt mycket svårare nu i finalveckan. Visst det hade varit otroligt mycket bättre TV, men det skiter väl han i såklart.

Amandas existens & tjejpaktens hat för denna kvinna har verkligen funkat perfekt för Oscar. Finalveckan måste vara den svagaste genom tiderna, ett gäng trötta halvdöda tanter & ett gäng brudar som ser ut som de spenderar mer tid framför spegeln än fysiskt aktivera sig normala fall. Amanda är enda hotet & han behöver inte lyfta ett finger för att all fokus-fire ska vara på henne. Trots att han uttryckt att han tycker Amanda är en jävligt skön person kan han hålla sina händer fria från att försöka spela ut henne.
2023-05-26, 16:53
Medlem
Lundin gör ett okej jobb. Men jag tycker han låter för lugn när han pratar. Jag vill se en attityd som närmare påminner om Öfvergård.
2023-05-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Wow, nu har du tänkt lite för mycket och snurrat till det ordentligt.
Det du vill ha sagt är alltså att pga Pernillas och Sannas beteende så har de som tyckt om Carro och Alva haft helt fel om att många i tråden har skev syn på kvinnor. Du har gjort kopplingar som inte har nått med varandra att göra, det är ingen som har skyddat Pernillas och Sannas beteende.

Sen att du i samma inlägg börjar prata om hur män är mycket bättre än kvinnor gör det hela helt underbart. Du lyckades inte ens dölja det i ett inlägg där du försökte påstå att det inte var så.

Carro och Alva och de andra har ju haft det här kritiserade mobbingsbeteendet som de får så mycket skit för av nästan alla som ser programmet, på samtliga plattformar. Att man tycker det är inte att vara kvinnofientlig, utan bara mot deras kassa beteende, däremot är köreingarnas beteende mot Amanda ett exempel på kvinnofientlighet

Jag har inte skrivit att män är bättre än kvinnor utan det är du som inbillar dig, ytterligare ett exempel på min poäng och kritik mot sådana som dig.

Att namnge Specifika elakingar som är tjejer är inte är säga att män är bättre. Vad jag skrev var att de dygder som anses vara manliga är de som har ansetts bra på så vis att de kan leda till ledarpositioner utifrån styrka. Där är kvinnor förhindrade av andra kvinnor att på samma vis nå den yttersta makten så som Elin beskrev. I det här fallet en ledarposition i Robinson.

Istället kommer kvinnorna kräva klassiskt kvinnliga attribut som försiktighet och underkastelse av andra kvinnor. Detta kan aldrig leda till den yttersta makten i ett samhälle kraftig färgat av de dygder som anses manliga. Ergo kan glastaket inte spräckas förens fler kvinnor likt Elin når insikt. Jag vet att du som säkert är PK feminist säkerligen inte kan omfatta detta resonemang med ditt begränsade intellekt och tycker det blir snurrigt när du skall tänka.
Senast redigerad av grobiankungen 2023-05-26 kl. 17:04.
2023-05-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
En sak till,

Jag vill kommentera Elin som jag motvilligt kommit att högakta moraliskt. Hon har varit dålig på en del vis och svag i att hon inte kunde stötta Marcus. Jag tror för att hon uppfattade honom som en på alla vis mycket stark man som inte behövde det. Och i det har hon ju rätt faktiskt. La hon sig på tävlingen är det ju dock mycket dåligt och något hon bör jobba på med sig själv.

Den mest minnesvärda sekvensen i årets Robinson blir när Amanda är nedtryck av kärringarna genom mobbning och sitter på en strand. Elin kommer, helt slut av att inte ha sovit på hela natten och förklarar sakligt varför tanterna trycker ned henne. Inte på ett patroniserande vis utan precis på sådant vis att Amanda tar till sig det och skiner upp. Det är sinnesnärvaro att prestera det i den situationen av Elin.

Och hon har ju rätt, det kan alla ni ta åt er av som i tråden gapar om att man är misogyn för man ogillar Carro, Sofie, Alva och dem falska självgoda tjejerna. Vi som verkligen är för fri jämställdhet mellan individer tänker rätt här liksom Elin, medans ni helt har missförstått.

Kvinnor trycks ner av andra kvinnor främst, _inte_ av män. Tex företagsledare har länge velat ha kvinnor i sin närhet som kollegor. De ser inte ned på kvinnor med starka karaktärsdrag, likt dock andra kvinnor gör. Män ser ned på skitsnackare, lögnare, lismare och fegisar, ja sådana som Chris men även de andra i pakten. Som Elin uttryckte det, omanliga drag. Eftersom fina starka drag har ansetts manliga historiskt av olika skäl (vilket man såklart kan kritisera men det leder ingen vart)

Det är kvinnornas inställning till starka kvinnor som står i vägen för den sista jämställdheten i vårt samhälle. Först när feministerna fattar detta kan de lyckas i sitt uppsåt.

Kvinnor känner istället en trygghet om andra kvinnor är underdåniga män samt lite fnittriga. ”Girl power” ska enligt dem bestå i att en kvinna kommer framåt genom att manipulativt mjukt smeka en mans ego likt carro i årets säsong, är diplomatiskt och fnittrig. De ser rött och får dåndimpen av en kvinna som beter sig mer som en man, likt amanda.

Ja, man kan argumentera för att Amanda också smörat för männen, det är inte vad detta handlar om och det falsifierar inte validiteten i mina argument- ser inte henne som ett praktexempel på stark kvinna. Men mer åt det hållet än lattetjejerna iaf.

Man kan också argumentera för att Amanda även här beter sig som en man. Hon är lite kåt på olika snubbar och tar chansen att skeda dem, playa dem, osv utan att skämmas, likt Dennis den äldre också skulle ha gjort om han hade haft utseendet på sin sida. Det får ju tanterna och småtjejerna att bli helt galna
Jag jobbade på en arbetsplats 7 år. Med fem kvinnor och jag som platschef. Blev till slut omöjligt. Du beskriver så mycket rätt. När någon kvinna stöttade mig så blev det kaos i pannkakan, kvinnor är så. När jag som man ,tog upp på personalmöten generella bemötanden, blev jag kallad sexist. Till slut drog jag fallskärmen , hade att välja på att bli galen eller leva......
2023-05-26, 17:17
Medlem
ziggarillens avatar
Jag ser hellre att råttan vinner än att botoxtanten Sanna gör det. Nu verkar allt botox försvunnit under tiden och hon blir fulare för varje program. Så sorgligt trist program och den fjolliga tjejpakten tog död på hela programmet. Hade absolut velat se deltagare som kämpade och hade något att komma med. Nu tittar jag på Australien och det är nåt helt annat. Betydligt mer givande och dessutom får man se hela utan att det avbryts mitt i en tävling.

Såg att dom sökte nya deltagare i den svenska och det lär bli samma skit igen då TV4 ska hålla i det. Petra lär komma tillbaka och hon var en katastrof. Lundin har gjort så gott han kunde och kan inte hjälpa vilka fjollor som deltar. Den där vidriga Sanna är säkert kompis med någon i produktionen och tävlingen blir väl som gjord för att hon ska vinna. Ingenting förvånar längre.
2023-05-26, 17:21
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är du bög och hade velat se honom utan kläder eller?
Badkläder av och på hade varit komiskt snarare
2023-05-26, 17:22
Medlem
Bakarettans avatar
Pk-Folk och Feminister är de som hatar mest.
De hatar människor som har andra åsikter än dem själva och eftersom Chris, Carro & Sophie är ute så återstår WT-kärringen Sanna. Som har åkt räkmacka på andras bekostnad.
2023-05-26, 17:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Lundin gör ett okej jobb. Men jag tycker han låter för lugn när han pratar. Jag vill se en attityd som närmare påminner om Öfvergård.
Titta på Australiens Robinson, Där har vi bästa programledaren som inte daltar och kramar deltagarna a la Petra. Hatar sånt. Lundin var lugn och saklig och det är skönt att slippa golfbilsfyllot som kastade ut deltagare för att dom ansågs ha sagt något ofördelaktigt om någon anorektier bl.a Den som var mest värdig det året åkte ut med dunder och brak då fyllot ville visa hur feministisk och PK han var. TV4 skulle kunna sätta in Göran Greider om det fanns möjlighet. Eller någon annan knallröd individ.
2023-05-26, 17:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Badkläder av och på hade varit komiskt snarare

När han var programledare på SVTs tid minns jag att han tog av sig skjortan under plankan. Du får väl kolla på det igen om du vill ha ögongodis.
2023-05-26, 17:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
När han var programledare på SVTs tid minns jag att han tog av sig skjortan under plankan. Du får väl kolla på det igen om du vill ha ögongodis.
Då minns du fel i ditt suktande efter Anders ungdomligare kropp, han var en hijabadare även under svt tiden minns jag, du kommer få bildbevis i tråden ifall den inte hunnit låsas innan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in