Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Jag håller med den överväldigande majoriteten härinne, bortsett från de tre tjejgängsentusiasterna och de fåtaliga freaks som vill att Pernilla skall vinna bara för att hon är impopulär. Men ni har alla fel om en sak, och någon (minns inte vem) har redan påpekat det: De 3-4 värsta mobbarna var Sophie, Chris och Carro, samt för min del också förrädaren Dennis DY. De var mycket värre än Pernilla och Sanna. Att de två får uppleva mest hat från tittarna är fel, utan det beror på att de gick längst i tävlingen.
Jag har tjatat mycket om det här iallafall. Att det är pakten och framförallt Chris, Carro och Sophie som startat det hela. Redan i tidiga avsnitt så var Sophie framme och skulle gläfsa mot Amanda.
De höll på och sa till henne att så kunde hon inte uttrycka sig, hon skulle tänka på vad hon sa osv.
Plus tillmälena som kom från Chris men som man ju fattar att även de andra sa, att det var deras jargong helt enkelt.
Så det är så vidrigt när Sophie sitter och gråter över sina "fina vänner" som blivit så sårade och skadade av Amandas kommentarer när det är dessa människor som uttryckt och betett sig värst.
På samma sätt är det vidrigt att Carro postar upp en bild på sig själv och Amanda som "kompisar" och ska diskuterar Pernillas beteende med sina följare. Noll självinsikt.
https://nyheter24.se/noje/1147923-robinson-2023-robinsondeltagarna-stottar-amanda-efter-det-tuffa-avsnittet-hon-ar-perfekt
Det blev legitimt att mobba Amanda så när Sanna kom in i pakten så körde hon på med samma och Pernilla, ja hon är ju otrevlig och falsk rent allmänt.
Som jag skrev här:
(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)
så erkänner Sanna att hon bara utgick från var hon hört från de andra.
Judas-Dennis ska inte komma undan heller, på sätt och vis är han värst eftersom det var ett sådant svek.