2023-05-26, 20:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så du menar att ryssland skulle lagt 25 procent av ukraina i ruiner från dag 1 stället?
Ukraina har gjort sitt val.

Valet att försvara sig? Konstigt va? Du är väl en person som alltid kröker rygg för vilket motstånd du än stöter på, men uppenbarligen finns det människor som reagerar annorlunda. Det får du bara lära dig att leva med.
Citera
2023-05-26, 20:47
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Bilden på den nya Ukrainska vatten-dronen och de sista bilderna på de nya drönarna/torpederna. var ju rejält spännande!

Det såg ju ut som en torped som kommer att gå strax under ytan med ett video och kommunikationstorn.

Tänk framåt?
Citera
2023-05-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ingen aning om vad det är, jag talar inte ryska så tv-program blir svårt, finns det med subtitles, tar gärna en länk.
annars förlitar jag mig på källor med subtitles om det är ryskspråkiga, kortare inlägg eller text finns ju google translate eller min ryska sambo..
Jag har skaplig koll vad ryssar tänker och der historia mm, och vad som lett oss hit. det är inte 23:e februari 2022....

De flesta Ryssar har ingen koll på sin egen historia. Så skulle inte direkt använda henne som källa till det.
Citera
2023-05-26, 20:48
Medlem
HAARPs avatar
Jag tycker det går ganska trögt för Ukraina just nu . Både med inringningen av Artyomovsk/Bakhmut och brohuvud på andra sidan Dnepr-floden. Och dessutom verkar Zaluzjnyj försvunnit eller tagit semester.

Någon info om läget?
Citera
2023-05-26, 20:49
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Här är en.

https://www.minusrus.com/en

Det var Ukrainska dödsfall i Bakhmut som påstods vara 200 000.
Citera
2023-05-26, 20:53
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jag tycker det går ganska trögt för Ukraina just nu . Både med inringningen av Artyomovsk/Bakhmut och brohuvud på andra sidan Dnepr-floden. Och dessutom verkar Zaluzjnyj försvunnit eller tagit semester.

Någon info om läget?
Ja du behöver i alla fall inte försöka byta namn på Bakhbut.

Inte ens Onkel Fester har kallat staden han förvandlade till grus för namnet som svenska nazister hängt upp sig på...
Citera
2023-05-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Det var Ukrainska dödsfall i Bakhmut som påstods vara 200 000.

lol... missade det.
Citera
2023-05-26, 20:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Förutom den ryska missilattacken i morse så verkar det vara en jäkligt lugn dag i kriget alltså. Ukrainske höjdaren Podlyak la dock ut en tweet nyss där han sågar de som förespråkar att ge ryssen mark som de har intagit.

https://twitter.com/Podolyak_M/status/1662088315439398912

Ingen vet vilka Rysslands krav är längre eftersom de inte säger vilka deras mål med kriget är?? Från början av kriget var det ju att förinta Ukraina. Ukraina skulle upphöra som nation, folkmord etc. Ukrainas mål är ju glasklara och det är att Ryssland lämnar ukrainskt territorium.
Är frågan ställd till mig eller ifrågasätter du något jag skrev i ett tidigare inlägg?

Diskussionen handlade ju från början om eventuella fredsförhandlingar. Jag vet inte vilka Rysslands mål är längre och har ingen aning om vad de kunde tänkas ställa för krav i ett läge där Ukraina har övertaget. Jag tror i alla fall inte att de säger att de vill ha tillåtelse att förinta Ukraina.

Edit: Ah, du menar det du skriver. Fattar.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-05-26 kl. 21:05.
Citera
2023-05-26, 21:01
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Usa ser Ukraina som amerikanskt och placerar taktiska kärnvapen där med.
USA behöver inte placera taktiska kärnvapen någon stans.

Deras kärnvapen både taktiska och strategiska är ständigt on the move.

Ryssen vet hur illa de ligger till och att de skulle starta ett globalt kärnvapenkrig finns bara hos incels och andra misslyckade individer.
Citera
2023-05-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
USA behöver inte placera taktiska kärnvapen någon stans.

Deras kärnvapen både taktiska och strategiska är ständigt on the move.

Ryssen vet hur illa de ligger till och att de skulle starta ett globalt kärnvapenkrig finns bara hos incels och andra misslyckade individer.

Exakt, USA ligger redo med sina kärnvapenbestyckade ubåtar runt hela Ryssland.

Vi har nu synat väskbajsarens doktorin flertalet gånger, inget händer. De vågar inte
Citera
2023-05-26, 21:07
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

Någon info om läget?
Ja det verkar som din och andras drömmar återigen har gått i stöpet?nya

Zaluzjnyj verkar leva utan det bortsprängda huvudet?

Kanske Ukrainska kirurger fått nya Nato-grejer?
Citera
2023-05-26, 21:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är frågan ställd till mig eller ifrågasätter du något jag skrev i ett tidigare inlägg?

Diskussionen handlade ju från början om eventuella fredsförhandlingar. Jag vet inte vilka Rysslands mål är längre och har ingen aning om vad de kunde tänkas ställa för krav i ett läge där Ukraina har övertaget. Jag tror i alla fall inte att de säger att de vill ha tillåtelse att förinta Ukraina.
Jag bara menar att det är svårt att sia om vad Ryssland vill få i en eventuell fredsförhandling? För just nu verkar Ryssland ha ställt upp helt orealistiska krav. Men realistiskt verkar det ju osannolikt att Ryssland skulle få mer mark än de nu har intagit iaf. Så det finns väl då hela spannet från att kriget fortsätter till att det blir någon form av revolution i Ryssland. Inget tyder ju på någon ny fredsförhandling just nu iaf.

Inslag från igår i rysk TV där en Z-dåre tycker att i läget just nu är det meningslöst att förhandla.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1661736471806754817
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-26 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in