2023-05-26, 19:01
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem

Troligtvis därför framförallt EU inte kan acceptera en fredslösning där Ryssland behåller införlivade regioner.

Det blir slut på billig spannmålsimport bara det!

Det är nog framförallt Ukraina som inte accepterar. Varför skulle EU och Ukraina göra det ditt stolpskott!
Citera
2023-05-26, 19:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja men att det funkar i Ryssland beror nog mer på den allmänna hjärntvätten och att Ivan oftast litat på överheten.

delvis. de har ju sin historia, och det är ju i många avseenden ett u-land fortfarande.

Citat:
De unga köper ju inte det här kriget och det är ju de som ska styra landet så småpningom.

Jag förstår hur du resonerar, men på det stora har du tyvärr fel. de unga köper absolut invasionen, liksom lejonparten av ryssar överlag.

Citat:
Såg ett kul YT-klipp där man gick ut och intervjuade ryssar i Moskva och frågade om vad de tyckte om att Rubeln nu var så stark.

En ung kille gav nog ett bra svar:

Jag vet inte då jag inte har några rubel, det finns inga jobb heller, alla industrier har slagit igen.

Övriga intervjuade vågade inte svara eller bara skakade på huvudet om den starka Rubeln

Sånt här kommer troligtvis att få stopp på Putins invasion...

Får han ett jobb så han kan köpa "fin" vodka och rovor, kanske sätta på någon desperat kille/tjej så viftar han gladeligen med en wagnerflagga.
Citera
2023-05-26, 19:05
Medlem
Antar att det här redan postats redan, men OJ vilken skräll att ryssarna hade fel om att Ukrainas general Zaluzjnyj omkommit i en attack.

Trodde ryssarna verkligen på detta eller ljög de som vanligt? Kanske öppet önskedrömmande? Eller bara rysk underrättelsetjänst som är allmänt usel?

Nåväl.
Citera
2023-05-26, 19:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Antar att det här redan postats redan, men OJ vilken skräll att ryssarna hade fel om att Ukrainas general Valerii Zaluzhny omkommit i en attack.

Trodde de verkligen detta eller ljög de? Önskedrömde? Bara rysk underrättelsetjänst som är allmänt kass?

Nåväl.

Det är vatniks som reagerar sent bara. många ryska befäl har ju sprängts i bitar. på den ukrainska sidan , not so much.

svårt att låtsas att ryssan inte har 200`000+ casuluties , när man jordfäster 3 befäl omdagen i rysk lokaltv/lokaltidning...
Citera
2023-05-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Har du tillgång till rysslands tidtabell för sina mål i ukraina?

3 dagar har jag för mig. Segerrubrikerna låg redan färdiga från dag ett...
Citera
2023-05-26, 19:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Har du tillgång till rysslands tidtabell för sina mål i ukraina?

3 dagar var det väl?
Citera
2023-05-26, 19:14
Medlem
leachs avatar
⚡️#BREAKING Reconnaissance ship "Ivan Khurs" arrived at the permanent base in Sevastopol after completing tasks in the Black Sea — Ministry of Defense of the Russian Federation

https://twitter.com/WarMonitors/status/1662143886037336072
Citera
2023-05-26, 19:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Hmm, skumt. USAF Forte10 ligger fortfarande och cirkulerar över området där IK blev attackerad av drönare.

https://twitter.com/OSINTMISCIF/status/1662138890810015768
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-26 kl. 19:20.
Citera
2023-05-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
åjo. underskatta inte vatniksen. (någon festlig typ trollar dem med att visa att moskva klarade sig utan en skråma...) det är "full-retard/damage" controll

https://twitter.com/rybar_en/status/1662129471493734402
Och när erkände ukraina militära förluster sist.?
Dom pratar aldrig om förluster i enheter eller antal.
Endast hårda strider.
Citera
2023-05-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Så du tittar inte på Solos och Skabevas debattprogram?

Varför inte? Själv tycker jag de ger en bra bild på hur ryssar tänker och resonerar.

ingen aning om vad det är, jag talar inte ryska så tv-program blir svårt, finns det med subtitles, tar gärna en länk.
annars förlitar jag mig på källor med subtitles om det är ryskspråkiga, kortare inlägg eller text finns ju google translate eller min ryska sambo..
Jag har skaplig koll vad ryssar tänker och der historia mm, och vad som lett oss hit. det är inte 23:e februari 2022....
Citera
2023-05-26, 19:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av leach
⚡️#BREAKING Reconnaissance ship "Ivan Khurs" arrived at the permanent base in Sevastopol after completing tasks in the Black Sea — Ministry of Defense of the Russian Federation

https://twitter.com/WarMonitors/status/1662143886037336072

det är ett trollkonto.
skrollar du i flödet så ser du att det där är väll typ den 5-6 filmen/bilden som han lägger up (några har han väll tagit ner från de senaste dagarna...
Citera
2023-05-26, 19:27
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Hon är vice utrikesminister i USA.

Det kanske betyder något. Vad tror du?
Inte att hon är nån företrädare för nån judisk globalistkonspiration som många av foliehattarna i tråden påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in