Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Jag visste inte bättre men nu berättar du för mig hur det fungerar så nu vet jag.
Ok, då vet jag att Generalstaben inte kan ljuga, det skulle rapporteras direkt av journalister.
Du för ingen seriös diskussion. Nu tramsar du och raljerar igen. Oavsett hållning i den här konflikten, så borde man kunna diskutera sakfrågor och försöka klarlägga fakta. Vi vet mycket väl att generalstaben kan överdriva förluster på den ryska sidan när det gäller uppgifter som inte kan kontrolleras, men när det gäller drönarangrepp mot huvudstaden - ser vi samma mönster där?
Tror du att det var lögn att 40 patrullrobotar skickades av ryssarna mot Kiev i natt - och i sådana fall, varför ljög man och vilket är det korrekta antalet?
Tror du att det var lögn att dessa robotar sköts ned? Hur många oskadliggjordes (om någon) och hur många kom igenom?
Var träffade de robotar som Kievs luftförsvar inte lyckades skjuta ned?
Varför medger generalstaben att två robotar undgick luftvärnet och träffade mål i Charkiv, men inte i Kiev? Vad är skälet till detta?
Är det inte riskabelt för generalstaben att ljuga om sådana här saker, när uppgifterna är så lätta att kontrollera?
Kan det inte vara så att vi borde använda oss av Occams rakkniv? Om nu generalstaben säger att 40 robotar av 40 avfyrade sköts ned, så kanske det beror på att det är sant eftersom en lögn om just de här företeelserna är så lätt att avslöja?