2023-04-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Noterar att Jacob Johansen inte rider för Junior längre. Vad hände?

Ett stort lyft för Andreas Tapia Dalbark att få rida för stall Junior. Blir nog en kanonsäsong.

Jacob hade en ritt för Junior på premiären i söndags på Jägersro… men håller med det verkar ju konstigt! Men det är ju mycket som är konstigt. Det där med tränarintervjuerna är ju oxå konstigt. Trist att man tog bort det. Ingen info från galoppdomstolen från Bro än… men det är väl bara att förvänta sig att allt är annorlunda.
Citera
2023-04-24, 07:48
Bannlyst
Enligt uppgift vill Junior inte ha någon förstejockey i år och därför rider Jacob som frilans.
Citera
2023-05-04, 19:19
Medlem
Kollar på Övrevoll idag. Sjukt irriterande att man inte kan höra segerintervjuerna…. Lika lite startande i loppen som på Jägersro. Inget för spelarna. Tyvärr.
Citera
2023-05-05, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Kollar på Övrevoll idag. Sjukt irriterande att man inte kan höra segerintervjuerna…. Lika lite startande i loppen som på Jägersro. Inget för spelarna. Tyvärr.

Jag gav upp Övrevoll för flera år sedan. Omöjligt att tippa trots små fält. Låter det fortfarande som att speakern pratar med sig själv?

I morgon är det lördagsnöjet från Klampenborg. Det är grejer det! Om man kunde slippa Bornholm vore det perfekt.

Bra uppvärmning inför Churchill Downs på kvällen. Synd att ATG inte har spel redan ikväll. Jag går emot favoriten och tror på Botanical i Kentucky Oaks.
Senast redigerad av rammakaren 2023-05-05 kl. 07:47.
Citera
2023-05-05, 14:51
Bannlyst
Deb som ska spela på Kentucky Derby kan hitta en uppsjö av analyser på bl.a. YouTube. En av de bättre än denna, med legendaren Andy Beyer:

https://www.youtube.com/watch?v=H0tubt58MsY

De går igenom alla hästar så vinnaren nämns i alla fall.

Ingen japansk häst har vunnit Kentucky Derby och heller ingen häst som startade senast i Dubai. Men Derma Sotogate kan bryta den trenden. Den är mycket bättre än tidigare deltagare och i en upplaga av Run for the Roses som är den svagaste på många år ska han räkans med god chans.

Men min tipsetta är Skinner, som har rätt profil för en vinnare och tränar som en demon.
Citera
2023-05-06, 15:19
Bannlyst
Skinner struken. Därmed är löpet öppet, men Tapit Trice måste ha toppchans. Detsamma gäller Verifying. De båda japanska gästerna kan slå till. Madarin Hero, som kom med efter strykning, verkar bli lite bortglömd. Insatsen i Santa Anita Derby gick inte av för hackor. Kan bli ett vinnarspel på honom. Two Phil's tränas av ett pokerproffs och det är en intressant historia bakom. Vore roligt om han vinner. Cyclone Mischief kom också med efter strykning. Inte jättesnabb men från bra utgångsläge kan han räcka långt.
Citera
2023-05-07, 18:17
Bannlyst
63 kr för 6 rätt på V64 - kan det vara den lägsta utdelningen på V64 någonsin?

Härligt med Micke Armstrong som expertkommentator. Hästlängder bättre än de andra.
Citera
2023-05-08, 11:00
Medlem
Noterar att Kate Alvesparr vann montélopp på Jägersro i helgen. Har inte sett henne uppsatt i något lopp på galoppen än…. Någon som vet varför?
Citera
2023-05-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyinthecorner
Noterar att Kate Alvesparr vann montélopp på Jägersro i helgen. Har inte sett henne uppsatt i något lopp på galoppen än…. Någon som vet varför?

Mycket uppmärksamhet kring hennes föräldrar och D*nia.
Jag hade inte velat ha henne på min starthäst i allafall.
Dels är hela familjen obehaglig och dels vet man ju inte vad ”någon” är kapabel till och då ska det inte drabba min häst.
Det är många som skrivit att de vill familjen illa.
Jag kanske har helt fel men det är ju en teori kring din fråga.
Citera
2023-05-20, 17:24
Bannlyst
Kan bli en fin dag för Junior i morgon. Har en rad bra segerchanser, faktiskt i samtliga V64-avdelningar: Hey Brother - Irish Action - Spinwell - Pratia - Wolfof Vancouver/Plantstepsdream - Tille In Action.

Bäst chans har förstås Irish Action - det blir dagens spik - men jag tar inte bort någon av de nämnda. Crystal Keys tror jag mindre på, men helt avsågad är han inte.

Plantstepsdream är den trolige vinnaren i Pramms, men det är ett garderingslöp.

Omgångens luring är Locke i V64-6. Var strålande i debuten för Long senast. Fungerar han på Jägersros dirttrack blir han livsfarlig.
Citera
2023-05-23, 07:00
Bannlyst
Det gnälls ibland på små fält i Sverige och visst förekommer det ibland, men det är inget mot hur det är i Norge. På torsdag kommer 80% av hästägarna få pengar med sig efter löpen.

Nu siktar vi mot morgondagen med fina tävlingar och stora fält på Bro Park.

Har en känsla för att Running Rolf kan ta hem Upplandslöpning trots hårt norskt motstånd.
Citera
2023-05-26, 07:02
Bannlyst
Härligt med galopp fredag, lördag och söndag. Omsättningen blir väl inte så hög med tanke på konkurrensen, men det är skönt att kunna njuta av hästkapplöpning och slippa allt travtugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in