2022-09-18, 20:06
Bannlyst
Storbritannien-Tjeckien-Norge-Storbritannien-Norge-Norge-Bro Park-Norge-Norge-Bro Park

Jägersro hade ingen större lycka. inte heller Danmark och Tyskland.

Välkommen åter!
Citera
2022-09-19, 16:43
Bannlyst
Känns alltid lite tomt efter cupen. Men vi kommer snart igen.
Citera
2022-09-20, 07:09
Bannlyst
Hans-Inge Larsen har fått in Credit Card från Patrick Wahl. Ska bli intressant att se vad Hans-Inge kan åstadkomma med den hästen.
Citera
2022-09-20, 13:38
Bannlyst
Återkommer med Hemingway inom kort. "Håll ut, håll i", som kungen brukade säga.
Citera
2022-09-20, 14:27
Bannlyst
Ni kommer att få redan på vad som hände med Hemingways 121-oddsare på Auteuil.
Citera
2022-09-20, 15:40
Bannlyst
Jag delar två av Hemingways passioner: Tjurfäktning och galoppsport. Boxning och storviltsjakt har jag inte riktigt fastnat för. När Hemingway flyttade till Kuba tittade han också på tuppfäktning. Jag kan titta på tuppfäktning och har besökt några tävlingar i Filippinerna, men jag tycker ändå att underhållningsvärdet är begränsat. Men jag kan förstå varför det är populärt spelobjekt i en del korrupta länder. Det är svårt att fixa tuppfäktningsmatcher.
Citera
2022-09-21, 18:39
Bannlyst
A propos ATG talang. Jag kan förstå att man antar Kajsa Lindsjö till programmet, men fanns det verkligen ingen med större behov än Nina Lensvik? Eller var det bara de två som ansökte?
Citera
2022-09-22, 07:45
Bannlyst
Hemingway skriver så här i En fest för livet

"Jag beslöt mig för att gå ner och köpa en galopptidning. Det fanns inget kvarter som car så fattigt att det inte hade åtminstone ett par exemplar av en galopptidning men man måste vara ute i god tid en åsdan här dag. Jag hittade en på Rue Descartes i hörnet av Place Contrescarpe. Getterna var på väg ner för Rue Descartes och jag andades in luften och gick snabbt tillbaka och uppför trappan för att bli färdig med arbetet. jag hade känt mig frestad att stanna ute och följa efter getterna nerför gatan i den tidiga morgonen. Innan jag började arbeta igen tittade jag i tidningen. Det var kapplöpningar på den lilla, vackra och tjusiga Enghienbanan som var outsiderns hem.

Så när jag hade slutat arbeta den dagen skulle vi gå på hästkapplöpningar. Det hade kommit lite pengar fränden Torontotidning som jag arbetade för och vi ville ha tag i en säker vinnare om vi kunde hitta någon. Min hustru satsade på en häst en gång på Auteiul som hette Chévre d'Or och hade oddset hundratjugo mot ett och ledde med tjugo längder när han föll vid sista hindret och i fallet drog med sig besparingar som vi kunde levt på i ett halvår. Vi hade det bra förspänt det året då Chévre d'Or dök upp."
Citera
2022-09-22, 11:18
Bannlyst
Skandalerna avlöser varandra.
Citera
2022-09-22, 14:41
Medlem
Skandaler, har det hänt ännu mer….
Citera
2022-09-22, 23:43
Medlem
Avlanss avatar
Är Solis inspärrad fortfarande
Citera
2022-09-23, 06:26
Bannlyst
Hemingway igen:

"Vi tog tåget från Gare Du Nord genom den smutsigaste och tristaste delen av staden och promenerade från järnvägen till kapplöpningsbanan oas. Det var tidigt och vi satte oss på min regnrock på den nyklippta gräsvallen och åt lunch och drack ur vinbuteljen och tittade på den gamla åskådarläktaren, de bruna totalisatorkurarna av trä, den gröna turfen, de mörkare gröna häckarnaoch de brunskimrande vattengravarna och de vitmenade stenmurarna och vita stolparna och räckena, sadelplatsen under under de nyutsprungna träden och de första hästarna som leddes dit. Vi drack mer vinsch studerade tipset i tidningen och min fru lade sig på regnrocken för att sova med solen i ansiktet. Jag gick bort och träffade någon som jag kände från tiden i San Siro i Milano. Han gav mig tips på två hästar."

Fortsättning följer ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in