2021-04-06, 17:58
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Amatörtränarkursen är fullbokad. Det är väl ett positivt tecken?

Ja eller att folk är arbetslösa, inte har något annat för sig och har tid nu

Glömde anmäla mig, får ta det till hösten. Inte tänkt bli tränare men bulvanträna kan man nog få en hacka och ett smörgårdsbord serverat!
Citera
2021-04-06, 17:59
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Amatörtränarkursen är fullbokad. Det är väl ett positivt tecken?

Ja eller att folk är arbetslösa, inte har något annat för sig och har tid nu

Glömde anmäla mig, får ta det till hösten. Inte tänkt bli tränare men bulvanträna kan man nog få en liten hacka och ett smörgårdsbord serverat!

Det verkar ju behövas nu haha!
Citera
2021-04-06, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Bjuder du på sedvanlig information om vad Galoppens egna Gastronom och Vinexpert tar sig an i helgen? 😃

Självklart!
Citera
2021-04-06, 19:57
Bannlyst
Den här skulle man vilja se Ivares i ... Men han skulle nog protestera vilt. Men Crona kanske?

https://www.ircaked.com/products/if-you-want-to-win-a-horse-racing-you-need-your-horse-100?fbclid=IwAR0024F7WT_kidm-96dH6AGbA-sEQ6Dxo _oz73ndF9ijMuPd0jwAW34e6mk

Frågan är varför de har lagt in en hopphäst på vänsterärmen?
Citera
2021-04-08, 09:02
Bannlyst
V64 söndag:

Det går väl inte att gå emot Pusjkin i V64-1? Det får bli spik, trots att alla andra spikar också.

I V64-2 står Palinda mycket fint inne med bottenvikt. Men hur kommer den att gå på gräset?

V64-3 går nog att låsa på tre. Kanske är det dock så att Black Power bara vinner?

V64-4 är en salig blandning av hästar: En debutant, en 4-årig import med e start i England och en flock icke-vinnare. Laguna Sec ska väl ha god chans, men debut är debut. Switchman i Sverigedebut och dirttrackdebut - hoppas vi får en intervju med Hans-Inge. Valon har gått bra i vinter. Nu när det inte är handicap kan han kan ta första segern sen 2019? Positano är intressant, bättre än talet på Jägersro. High Max debuterar på Jägers, distansen är ett plus.

V64-5: Svårt. Kanske läge att helgardera och hoppas på tokskräll?

I V64-6 är det några hästar som höjer sig över mängden. Joker Face, Across the Pond, Glorious Player, Maid och Filia Kalejs. Kanske Martin också? maid står ju förnämligt inne med viktlättnad, men Filia Kalejs blir nog min förstahäst.
Citera
2021-04-08, 10:40
Bannlyst
Efter att ha tittat lite närmare på V64-omgången tänker jag så här:

Trots att det känns minst sagt skakigt att ha samma spikar som Ivares, så är jag inne på att spika Laguna Seca. Med 54 kg behöver han bara visa runt 60 för att vinna. Det ska väl kunna gå?

Men då måste det skrälla i några andra avdelningar om vi ska få bra betalt. En till spik ger möjlighet till garderingar.

En närmare titt på V64-5 säger mig att helgardering inte behövs. Några av hästarna bör inte ha med segern att göra. Dit räknas bl.a. Bergheim (ska väl ha gräs?), Pearly Ghost (löper knappast upp till 74 på dt), The Pope (står ett par kg för hårt inne), Philiango (segrarna i amatörlöp och Louise Pettersson rosar inte marknaden, en seger på 42 försök ifjol) och Bingo Mar (står hårt inne, frågetecken för distansen). Quagmire höjs till skyarna av Ivares. Rapporteras träna strålande, men jag vill nog se lite i tävling innan jag tror på den. Är väl dessutom bäst på gräs?

Nej, det får bli Zoo Fun, Bearfoot, Hotcake, Toshaway och Label. Hade det varit medeldistans hade Toshaway varit stekhet, men distansen den här gången är ett frågetecken. Han får dock vara med på sin kapacitet. Label har jag inte samma känsla för som Ivares, men han får komma med på SHANE!

Får se hur jag spelar på LunchDubbeln - det berormycket på oddsen - men Hotcake kan vara en intressant utgångshäst. Hade jag varit Ivares, som brukar köra rak LD, skulle det bli Hotcake-Maid. hade jag varit Crona, som brukar ta med några stycken i en avdelning, skulle det bli Hotcake-Maid, Filia Kalejs.

Nu väntar vi på tränarintervjuder - framför allt från Castro!

Och så ser vi fram emot att se en välklädd herre i vinnarcirkeln minst ett par gånger på söndag!
Citera
2021-04-08, 14:50
Bannlyst
Øvrevoll inställt nästa torsdag. Var väl väntat. Frågan är om det inte är lite väl optimistiskt att tro på tävlingar en vecka senare, men de kan ju hoppas. Jag ser fram emot premiären på Klampenborg den 17 april. Lördagsnöjet är tillbaka!
Citera
2021-04-08, 14:54
Bannlyst
Kan tänka mig att Cronberg & Co ner i Skåne höll på Jolly Good Heart i lopp 5 på Happy Valley. Måste älska en häst vars ägare har skånska flaggan på dressen.

https://racing.hkjc.com/racing/information/English/Horse/Horse.aspx?HorseId=HK_2019_D366
Citera
2021-04-08, 18:08
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Efter att ha tittat lite närmare på V64-omgången tänker jag så här:

Trots att det känns minst sagt skakigt att ha samma spikar som Ivares, så är jag inne på att spika Laguna Seca. Med 54 kg behöver han bara visa runt 60 för att vinna. Det ska väl kunna gå?

Men då måste det skrälla i några andra avdelningar om vi ska få bra betalt. En till spik ger möjlighet till garderingar.

En närmare titt på V64-5 säger mig att helgardering inte behövs. Några av hästarna bör inte ha med segern att göra. Dit räknas bl.a. Bergheim (ska väl ha gräs?), Pearly Ghost (löper knappast upp till 74 på dt), The Pope (står ett par kg för hårt inne), Philiango (segrarna i amatörlöp och Louise Pettersson rosar inte marknaden, en seger på 42 försök ifjol) och Bingo Mar (står hårt inne, frågetecken för distansen). Quagmire höjs till skyarna av Ivares. Rapporteras träna strålande, men jag vill nog se lite i tävling innan jag tror på den. Är väl dessutom bäst på gräs?

Nej, det får bli Zoo Fun, Bearfoot, Hotcake, Toshaway och Label. Hade det varit medeldistans hade Toshaway varit stekhet, men distansen den här gången är ett frågetecken. Han får dock vara med på sin kapacitet. Label har jag inte samma känsla för som Ivares, men han får komma med på SHANE!

Får se hur jag spelar på LunchDubbeln - det berormycket på oddsen - men Hotcake kan vara en intressant utgångshäst. Hade jag varit Ivares, som brukar köra rak LD, skulle det bli Hotcake-Maid. hade jag varit Crona, som brukar ta med några stycken i en avdelning, skulle det bli Hotcake-Maid, Filia Kalejs.

Nu väntar vi på tränarintervjuder - framför allt från Castro!

Och så ser vi fram emot att se en välklädd herre i vinnarcirkeln minst ett par gånger på söndag!

Louise har ju fått skithästar att rida
Citera
2021-04-08, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Louise har ju fått skithästar att rida

Ja, så är det säkert, och med så låg segerprocent lär hon tyvärr inte få några bra hästar att rida i fortsättningen heller. Någon seger på söndag tror jag heller inte att det blir, varken Columbia eller Philiango har någon större chans.
Citera
2021-04-09, 20:02
Bannlyst
Vid närmare eftertanke än nog Philiango inte helt chanslös. Kanske kommer med på lappen.
Citera
2021-04-10, 08:51
Bannlyst
Veckans stallskrik är nog Labjaar i V64-6. Hans-Inge låter extremt uppåt. Trots att det är comeback efter mer än ett år är han en spännande luring. Kanske Shane bara tutar och kör ... Given på LD i all fall.

Martin i samma avdelning lät det mindre positivt på. Ska i fortsättningen tävla på Bro med vidare svängar. Dessutom har Berneklint enligt uppgift inte vässat sina hästar än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in