Efter att ha tittat lite närmare på V64-omgången tänker jag så här:
Trots att det känns minst sagt skakigt att ha samma spikar som Ivares, så är jag inne på att spika Laguna Seca. Med 54 kg behöver han bara visa runt 60 för att vinna. Det ska väl kunna gå?
Men då måste det skrälla i några andra avdelningar om vi ska få bra betalt. En till spik ger möjlighet till garderingar.
En närmare titt på V64-5 säger mig att helgardering inte behövs. Några av hästarna bör inte ha med segern att göra. Dit räknas bl.a. Bergheim (ska väl ha gräs?), Pearly Ghost (löper knappast upp till 74 på dt), The Pope (står ett par kg för hårt inne), Philiango (segrarna i amatörlöp och Louise Pettersson rosar inte marknaden, en seger på 42 försök ifjol) och Bingo Mar (står hårt inne, frågetecken för distansen). Quagmire höjs till skyarna av Ivares. Rapporteras träna strålande, men jag vill nog se lite i tävling innan jag tror på den. Är väl dessutom bäst på gräs?
Nej, det får bli Zoo Fun, Bearfoot, Hotcake, Toshaway och Label. Hade det varit medeldistans hade Toshaway varit stekhet, men distansen den här gången är ett frågetecken. Han får dock vara med på sin kapacitet. Label har jag inte samma känsla för som Ivares, men han får komma med på SHANE!
Får se hur jag spelar på LunchDubbeln - det berormycket på oddsen - men Hotcake kan vara en intressant utgångshäst. Hade jag varit Ivares, som brukar köra rak LD, skulle det bli Hotcake-Maid. hade jag varit Crona, som brukar ta med några stycken i en avdelning, skulle det bli Hotcake-Maid, Filia Kalejs.
Nu väntar vi på tränarintervjuder - framför allt från Castro!
Och så ser vi fram emot att se en välklädd herre i vinnarcirkeln minst ett par gånger på söndag!