Citat:
Ursprungligen postat av
PlanBoksBok
Men kära coli. Nu har vi gått från at DU hävdade att DU hade vetenskapliga och statiska bevis för motvärnsskador. Och hur frekventa dom är i strypmord.
NU vill Du att jag och andra ska ta fram det DU skulle bevisa. Herregud vilken twitch.
Om du tycker jag har en otrevlig ton, kan det bero på att du försöker vilseleda folk i tråden ,och dessutom ljuger friskt.
Nu är din tes att det är:
Det mest troliga,enklaste och logiska förklaringen. Långt bort från vetenskap o statistik.
Sen avslutar du med att påstå att andra inte vill att Maja ska vara med.
Du har avslöjat dig som en lögnare och har en snäv syn på det mesta. Du är en bluff.
Ja, det är ju tyvärr så att vi har några stycken i den här tråden som ideligen postar hittepå och rena lögner, alltid utan belägg för sina påståenden, för att därefter kräva andra på motbevis annars är deras hittepå minsann sanna. Jag har påtalat detta rätt många gånger. Och varje gång man påtalar deras lögner så kommer det massa otrevliga ad hominem.
Det är ett inte ovanligt fenomen bland troll "Allt jag säger är sant tills någon annan bevisat motsatsen". Och tyvärr frekvent förekommande här i tråden från några stycken.
Vad gäller strypmord så har det påståtts en massa saker om motvärnsskador och statistik och massa olika mord, men det har aldrig någonsin presenterats en enda referens. Bluff är ett bra ord.
Rättsläkaren har redogjort för att Tove kan ha mördats av Johanna ensam trots att Johanna inte har några motvärnsskador. Rättsläkaren har till och med förklarat att det är mer troligt att skadorna på Johannas armbågar har orsakats av att Johanna satt på dem, än att Maja höll fast dem. Dessa saker är fakta som bluffarna hela tiden och konsekvent undviker att tala om och aldrig besvarar. Eftersom det skapar en möjlghet som helt drar undan mattan för deras mantra.
Vi vet också att Tove var berusad och hade fått ett hårt slag i huvudet. Det är alltså troligt att hon var inkapaciterad redan innan hon landade på golvet, och med en Johanna som är inte mindre än fem viktklasser tyngre än Tove, är det inte svårt att inse att Tove var helt chanslös mot Johanna. Skadorna på Toves hals visar också tydligt med vilken styrka och kraftigt våld som Johanna attackerade Tove.
Att några troll på ett anonymt forum påstår att de har gått igenom alla skador på alla gärningsmän i över 300 strypmord, vilka de inte ens kan förklara vilka det är, säger absolut ingenting. Rättsläkarens utlåtande, säger däremot en hel del. Och rättsläkarens utlåtande säger att det kan vara så att Johanna mördade Tove själv.
Den som påstår något annat än vad rättsläkaren har uttalat, utan solida belägg, är precis som du skriver, inget annat än en bluff.