2023-05-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Döm föräldrarna och ungen. Lär barnen att behandla andra människor snällt och respektfullt!!!!!!!!!!

Döm, har någon gjort något olagligt?
Citera
2023-05-25, 22:05
Medlem
cheringens avatar
10-åriga Ella dog efter att ha fallit från ett skoltak i Svedala.

Nu vill hennes mamma tacka de som försökte rädda livet på flickan.

Samtidigt pågår en brottsutredning kring vad som hände den där kvällen. Ett barn under 15 år är misstänkt för vållande till annans död.

– Det är en otroligt tragisk händelse och jag hoppas att det kan klargöras att det var en olyckshändelse, säger Johanna Lindeblad, advokat och juridiskt ombud till den misstänkte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEjynA/ella-10-foll-fran-skolans-tak-i-svedala-var-stjarna
Citera
2023-05-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Läser man tidningsartikeln nu , så står det att hon föll , vilket i sin tur betyder ren olycka.
Jag är tagen faktiskt , så sorgligt.

Saxat ur artikeln :
Bilr man knuffad, så faller man
Citera
2023-05-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det stod att en stor del av problematiken rörde sig om en olåst dörr. Dessutom är fenomenet känt i samhället omkring skolan och även kommun och rektor.

Det sista är något som skvallrar om att du inte förstår ansvaret hos skolan. Nåväl, lagar mm är något som ofta ignoreras, annars skulle vi aldrig ha diskriminering eller orättvisor i samhället, det innebär ändå inte att lagstiftningar och förordningar inte följts när många saker sker. Tar sig ungar upp på ett tak under skoltid (vilket också ska ha skett) då har skolan direkt brustit i säkerhet och ansvar när de inte vidtagit åtgärder.
Nä, du har fel
Citera
2023-05-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen

Nu vill hennes mamma tacka de som försökte rädda livet på flickan.

Samtidigt pågår en brottsutredning kring vad som hände den där kvällen. Ett barn under 15 år är misstänkt för vållande till annans död.

– Det är en otroligt tragisk händelse och jag hoppas att det kan klargöras att det var en olyckshändelse, säger Johanna Lindeblad, advokat och juridiskt ombud till den misstänkte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEjynA/ella-10-foll-fran-skolans-tak-i-svedala-var-stjarna

Intressant. Då förnekar hon brott iaf.
Citera
2023-05-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letiger
Döm, har någon gjort något olagligt?

Rykten säger att en unge knuffade henne?!!?!
Citera
2023-05-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
12 år.

Vem är det? Vad heter hon och vem är hennes föräldrar?
Citera
2023-05-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Själv tycker jag att minderåriga ej ska publiceras med namn. Finns inget att gotta sig åt. Bara tragik.

Kan hålla med, men samtidigt är man ju nyfiken att få veta vad det hela egentligen handlar om. Känns lite som att när man har grävt fram hela offrets familj, så kan man lika väl få veta den misstänkte också.
Citera
2023-05-25, 22:25
Medlem
Citat:
Vem är det? Vad heter hon och vem är hennes föräldrar?

Det har inte framgått.
Citera
2023-05-25, 22:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Familjens stjärna"

Aj, det gör ont.
Ursäkta banaliteten, men hon ser ut som en ängel (för bra för att vara sann).

Säg att det faktiskt är så att någon har knuffat henne - vilket vi alltså inte vet - så hur blir en sådan persons framtida liv? Borde vara svårt att leva med ett sådant mörker. Väl?

Om det är en ren olyckshändelse så måste det sätta sina spår att bli utpekad och anklagad också.
Citera
2023-05-25, 22:31
Medlem
Citat:
Rykten säger att en unge knuffade henne?!!?!

Rykten är sällan sanna, finns inga vittnen, så någon skapar en sanning
Citera
2023-05-25, 22:31
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej. Det gör barn inte ”så helt enkelt”. Jag hade en del vilda kompisar i barndomen, men aldrig i h-e klättrade vi upp på några hustak. Speciellt inte 10 meter höga gympahallar!

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det ett nytt påfund att leka på skoltak? När jag gick i skolan på 80-90-talet så lekte vi aldrig på skoltaken. Verkar helt idiotiskt. Föräldraansvar någon?

När jag gick i lågstadiet i mitten av 80-talet och hade sommarlov tog vi oss ofta upp på skolans tak ca 10 meter upp och spelade kort eller passade med fotboll. Fritidspersonalen hade noll koll på oss. Jag var inget särskilt vilt barn men saknade givetvis konsekvenstänk eftersom jag var ett barn. Jag tror att sådant är och var jättevanligt. Hur hemskt detta än är så kan inte en förälder vara klistrad vid en 10-åring dygnet runt och anhöriga har all rätt att bara känna sorg och ledsamhet utan skuld eller tankar om vad man borde gjort. Det var en hemsk och olycklig händelse som var utanför föräldrarnas makt att råda över.

Hur som helst, vila i frid till lilla Ella. Så oerhört sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in