2023-05-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus73
Att 10 åringar och äldre, väljer att gå upp på först ett tak, sen ta en trappa upp till ett högre tak som har en höjd och lutning som vilken människa som helst skulle förstå är livsfarligt att gå på, kan ju skolan knappast klandras för.
Om en unge väljer att dränka sig i toaletten, ska skolan klandras för att inte ha haft galler över muggen då?
Tragiskt som fan, men uppenbarligen har både barn och föräldrar vetat om detta i åratal men inte brytt sig, förns nu när någon dog
Det stod att en stor del av problematiken rörde sig om en olåst dörr. Dessutom är fenomenet känt i samhället omkring skolan och även kommun och rektor.

Det sista är något som skvallrar om att du inte förstår ansvaret hos skolan. Nåväl, lagar mm är något som ofta ignoreras, annars skulle vi aldrig ha diskriminering eller orättvisor i samhället, det innebär ändå inte att lagstiftningar och förordningar inte följts när många saker sker. Tar sig ungar upp på ett tak under skoltid (vilket också ska ha skett) då har skolan direkt brustit i säkerhet och ansvar när de inte vidtagit åtgärder.
Citera
2023-05-22, 21:41
Medlem
Så sorgligt. Gick flickan på Kyrkskolan eller på någon av de andra skolorna i Svedala ?
Citera
2023-05-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saviola
Så sorgligt. Gick flickan på Kyrkskolan eller på någon av de andra skolorna i Svedala ?

Hon gick på kyrkskolan.
Citera
2023-05-22, 21:42
Medlem
Adonisss avatar
Härligt med folk som utmanar gränser i detta land som snart stryps ihjäl av säkerhetsföreskrifter och nollvisioner.
Citera
2023-05-22, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Om jag ramlar ned från taket på ett hyreshus så är det samhällets (fastighetsägarens) fel.

Ramlar jag ned från taket från en skola är det samhällets (skolans) fel.

Ramlar jag ned från taket från ICA så är det samhällets (ICA) fel.

Ramlar jag ned från taket på en buss så är det samhällets (bussbolaget) fel.

Allt är samhällets fel idag. Ingen tar ansvar för sina eller sina barns handlingar. De kan göra vad fan som helst råna, våldta, mörda.. utan att det är deras fel. De är alltid offer för den där "samhället".

Frågan är ju va fan jag gör på taket. Det är strikt förbjudet!

Är det styrkt att hon trillat/snubblat eller halkat? Hoppas att hon inte blev knuffad! Hon var inte ensam vem var den andra.
Citera
2023-05-22, 21:48
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Nej. En olåst dörr som gör att barnen kan ta sig upp på taket innebär att korrekta skyddsåtgärder aldrig tagits. Skolan är en arbetsplats där arbetsmiljön ska vara säker.

Det finns lagar och förordningar inför sådant som säkerhet inom skolans verksamheter.
Det enda som är 100 säkert är att vi en dag kommer att dö. Var dörren olåst på söndagen?
Citera
2023-05-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hon gick på kyrkskolan.

Hon gick på Kyrkskolans tak. Hur som helst, tjejen är död. Ingen har gjort något fel, bara en olyckshändelse. Om nån ska dömas är det absolut inte föräldrarna som inte lärt henne att man kan få ont om man trillar från tio meter. Snarare lärarna som ska skyllas på, how dare they inte vara skolgården på en söndag kväll.

Darwin ger och Darwin tar
Citera
2023-05-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det enda som är 100 säkert är att vi en dag kommer att dö. Var dörren olåst på söndagen?

Jag skulle inte fästa för stor vikt vid den påstådda dörren. Det verkar vara ett obekräftat rykte. Jag tror mer på att man bara har klättrat upp. Det är ju som sagt ett lågt tak på vissa ställen.
Citera
2023-05-22, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du tror på fullaste allvar att barn som vill klättra bryr sig i det? Vet inte hur många gånger jag hörde det som barn men vi klättrade i alla fall.
Hur fan överlevde vi som växte upp på 70talet. Nu ska fan barn vara inlindade i bomull. En tioåring förstår att man kan slå ihjäl sig om man klättrar utan upplysning.

Nu vet jag inte hur det ser ut där det inträffade men e det uteslutet så att hon inte blev knuffad ?
Citera
2023-05-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskopp123
Varför är du här?

Jag vill veta vad föräldrarna heter.

Mamman heter Evelina
Citera
2023-05-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
Ett annat barn har av misstag och på grund av brist på konsekvenstänk puttat henne och flickan har sorgligt nog fallit ner. En som jobbar inom räddningstjänsten har sagt detta

Sagt det till dig? Har nämligen sett anhörig skriva något annat. Så man ska nog va förskrivit vad man skriver ut.
Citera
2023-05-22, 22:07
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k315gnnc
Precis, det är byggnaden till höger och så går man vid sidan så finns en källartrappa ner
Hur hög kan den vara, 6-7 meter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in