2023-05-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappmyts
Ivan Khurs träffades, trots ryssarnas påståenden att alla båtdrönare oskadliggjordes. Då undrar vi om spaningsskeppet flyter fortfarande eller ligger på havets botten. Jag tror på det förra, eftersom vi har fått se video från Ivan Khurs som oskadliggjorde en annan båtdrönare. Men tiden lär utvisa.

https://www.youtube.com/watch?v=VZETa0ZJc4I
Tror inte att det träffades eftersom det inte rapporteras om det i svensk media.
Citera
2023-05-25, 18:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag håller med. Men nu kommer det ut rykten att det ryska fartyget ligger och driver och måste bärgas. Fortsättning följer ...

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1661773149325651968

Nää, helt medvetet skall du se.., man skall bara ut på internationellt vatten så att man får handla lite taxfree..
Citera
2023-05-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
När sa jag att Ryssland ska ta in en miljon soldater i Ukraina?

Min ståndpunkt är fortfarande att man borde göra allt för att stoppa kriget då jag menar att det kunde ha förhindrats.

Och en stor anledning till detta är att Ukraina riskerar att upphöra att existera. Det är troligtvis där vi hamnar.

Vem som vinner på det är den stora frågan. Ingen inte ens Ryssland skulle jag tro. Men förutom ett tragiskt öde för Ukraina kommer det att slå hårt mot oss och övriga Europa.

Något som de flesta här inne inte begriper.

Tror du verkligen på att vi kommer gå segrande ur detta så är du inte bara korkad utan otroligt naiv.
Vadå segrande? Vi är väl inte i krig och skulle vi så bli om ryssen går bananas så är vi ju den överlägset starkare parten vid ett konventionellt krig. Kärnvapen kan vi glömma för inte ens ryssen är, får vi hoppas, så tokig att han starta ett kärnvapenkrig grundat på Putins egna makabra stormaktsambitioner. Ingen eller få tror ju dessutom att Ryssland kommer kunna utropa sig som segrande i det krig man startat mot Ukraina.

Och ja, Ukrainas framtid är faktiskt mycket ljusare nu än för ett år sedan. Tror du inte mig så fråga Wagnerledaren.
Citera
2023-05-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja jag håller med. Men nu kommer det ut rykten att det ryska fartyget ligger och driver och måste bärgas. Fortsättning följer ...

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1661773149325651968
Det är väl ingen osannolik skada, minst, att det skadar roder och framdrivning, där drönaren träffade.
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Tror inte att det träffades eftersom det inte rapporteras om det i svensk media.
Du har väl ögon att se med, att den träffar babords sida, nära aktern? Någon explosion får vi förstås inte se, men så är det med drönare.
Citera
2023-05-25, 18:57
Medlem
Citat:
Den träffade ryska båten. Det tar några timmar innan media plockar upp nyheter. Twitter är snabbare men det blir mycket skit också som man måste sålla bort.
Citera
2023-05-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappmyts
Det är väl ingen osannolik skada, minst, att det skadar roder och framdrivning.

Du har väl ögon att se med, att den träffar babords sida, nära aktern? Någon explosion får vi förstås inte se, men så är det med drönare.
Man såg den inte träffa. Videon bröts innan den nådde fram till fartyget.
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Den träffade ryska båten. Det tar några timmar innan media plockar upp nyheter. Twitter är snabbare men det blir mycket skit också som man måste sålla bort.
Aha jag förstår.
Citera
2023-05-25, 18:59
Medlem
leachs avatar
The National Guard reported the destruction of one and damage to another Russian Su-25 attack aircraft in the Zaporozhye direction

"At that time, the National Guardsmen were on combat duty - the "Zaporizhia avenger" and his combat counterpart.
The fighters clearly identified the enemy aircraft and accurately worked on air targets with MANPADS.
https://twitter.com/Rinegati/status/1661777668965117958
Citera
2023-05-25, 18:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Min ståndpunkt är fortfarande att man borde göra allt för att stoppa kriget då jag menar att det kunde ha förhindrats.
Visst kan vi leverera än mer och än modernare vapen till Ukraina för att stoppa kriget, och vid någon tidpunkt börjar västländerna förhoppningsvis skicka F-16. Det går alltid att göra ännu mer och det är såklart svårt att hitta balansen.

Vi kunde givetvis också förhindrat kriget om vi proaktivt försett Ukraina med dessa vapen - men vi litade dessvärre på Putin när han sa att han inte skulle anfalla. Vi får nog tänka att vi nu kompenserar för att vi inte gjorde tillräckligt för att stoppa den ryska diktaturens smutsiga invasion av Ukraina.
Citera
2023-05-25, 19:01
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/nya-filmen-fran-pastadda-attacken/

Citat:
Ryssland påstår de skjutit alla drönare – videon visar en träff
En omstridd attack ska ha skett mot ett ryskt krigsfartyg i Svarta havet. Rysslands försvarsministerium släppte på onsdagen video från händelsen och hävdade att de skjutit ned samtliga tre marina drönare som skickades mot skeppet. Men på torsdagseftermiddagen började ett nytt filmklipp spridas – som påstås visa hur en av vattendrönarna faktiskt träffar fartygets skrov.
Citera
2023-05-25, 19:01
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Man såg den inte träffa. Videon bröts innan den nådde fram till fartyget.

Aha jag förstår.

Videon bröts för att sändningen naturligtvis upphör när drönaren exploderar.
Citera
2023-05-25, 19:02
Medlem
Alsenos avatar
Dubbelmoralen i att hata väst. Frågor på det rysstroll?

Citat:
Wagner-chefen Jevgenij Prigozjin har satt fingret på en känslig sanning för Kreml.

Det är inte den ryska elitens barn som kämpar och dör i Ukraina.

De har ofta fått sin utbildning i väst och reser även nu på semester utomlands.

Så här lever Kremls barn i lyx medan kriget rasar.

https://www.expressen.se/premium/utrikes/sa-lever-kremls-barn-i-lyx-medan-kriget-rasar/
Citera
2023-05-25, 19:02
Medlem
Upplyftens avatar
Man upphör aldrig häpnas över kremlmegafonerna här på FB.

" Krig är inte bra. Ukraina måste lägga ner sina vapen ifall de vill fortsätta existera som land " Bla bla bla blaaa.
Ja, jävlar vilka storstilta humanister

Maximalt övervåld mot ockupanterna nu !!! Parasiterna ska hållas i eget territorium där hela världen kan beskåda dom som i ett akvarium och generationer frihetsälskande ska få ännu ett exempel på hur det går för mongoler som sticker ut sina fula trynen utanför sina gränser
Senast redigerad av Upplyften 2023-05-25 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in