Citat:
Ursprungligen postat av
attog
Kan, vill och bör är olika sidor av frågan.
Du har fått i tråden tidigare, bra med argument för varför det inte skulle fungera att försöka ta in 1 miljon man och skicka i döden i Ukraina. Men det är inget som du har med i dina analyser eller teorier.
1. Man lappar hela tiden med, "några till", för man vill inte göra viktiga grupper upprörda.
2. Allmän mobilisering skulle direkt visa Putins lögn om SMO och alla skulle direkt börja undra över den:
A. Inkompetens som kriget har hitintills bedrivits.
B. Starkt ifrågasättande av Putin som ledare, här och nu. Avsättning.
C. Då är alla saknade soldater, döda! Ersättning ska ut på samtliga.
Ta med detta in dina teorier och skaka om kristallkulan , så ska du se att bland snöflingorna, kommer en sanning för dig att uppenbara sig!
För dig som neutral och inte håller på någon. Eller hur?
När sa jag att Ryssland ska ta in en miljon soldater i Ukraina?
Min ståndpunkt är fortfarande att man borde göra allt för att stoppa kriget då jag menar att det kunde ha förhindrats.
Och en stor anledning till detta är att Ukraina riskerar att upphöra att existera. Det är troligtvis där vi hamnar.
Vem som vinner på det är den stora frågan. Ingen inte ens Ryssland skulle jag tro. Men förutom ett tragiskt öde för Ukraina kommer det att slå hårt mot oss och övriga Europa.
Något som de flesta här inne inte begriper.
Tror du verkligen på att vi kommer gå segrande ur detta så är du inte bara korkad utan otroligt naiv.