2023-05-25, 13:15
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Vet inte riktigt vad du vill att jag ev skall fråga. Finns det mer att säga? Om jag säger getto = utsatt område så kanske du inser liknelsen. Du behöver inte ha Stockholmskomplex, det finns väldigt mycket skit även här kan jag glädja dig med.

Jag har inget STH komplex, tvärtom så påpekar jag bara att det du försöker ta på dig "offerkofta" kring finns även ute i det verkliga Sverige.

Det handlar då om att man måste göra det bästa för att tackla verkligheten.

Skolfrukost tex skulle vara en bra början. Mättar barn och ger bättre studieresultat.
Bättre studieresultat ger mer produktiva arbetare.
Det är alltså både att vara snäll och att täna samhällsekonomiskt.

Till skillnad från Lena Havregryn.
Citera
2023-05-25, 13:25
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freed00m0fspeech
Att du är en inavlad hjärndöd pajas som inte ens klarar av att läsa och hitta de beräkningar som tex redan har gjorts i tråden säger mer om dig än någon annan.

Att du gråter för att jag inte tänker servera dig som om du vore en efterbliven bebis är inte förvånande med tanke på att du verkar vara ett odugligt socfall.

Vilka fina ord du kan, vad har du lärt dig dom.. i specialskolan?

Tråden handlar om en person som anser att världens basföda borde vara havregryn, vilken föda anser du att basfödan vore vara?
Citera
2023-05-25, 13:33
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Jag har inget STH komplex, tvärtom så påpekar jag bara att det du försöker ta på dig "offerkofta" kring finns även ute i det verkliga Sverige.

Det handlar då om att man måste göra det bästa för att tackla verkligheten.

Skolfrukost tex skulle vara en bra början. Mättar barn och ger bättre studieresultat.
Bättre studieresultat ger mer produktiva arbetare.
Det är alltså både att vara snäll och att täna samhällsekonomiskt.

Till skillnad från Lena Havregryn.

Eller så tar man ansvar som förälder och ger barnen mat på morgonen och går upp i tid. Problemet är att att fattiga och mindre intelligenta som grupp.. kan därför vara svårt att organisera och planera hela tillvaron
Citera
2023-05-25, 13:37
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Eller så tar man ansvar som förälder och ger barnen mat på morgonen och går upp i tid. Problemet är att att fattiga och mindre intelligenta som grupp.. kan därför vara svårt att organisera och planera hela tillvaron

Aha du har lärt dig av Carlos Slim att fattiga är inte fattiga för att dom är fattiga utanför att dom är lata... Och sen av Lena att alla fattiga ska äta havregryn, hur kom du fram till det utan min hjälp?

Hur intelligent är du om man får fråga?
Citera
2023-05-25, 14:00
Medlem
Arethas avatar
Citat:
Du ifrågasätter inte samtidigt undrar vilka fakta du har kring tanken på att det inte finns familjer med barn som lever i fattigdom. Kan du presentera den faktan?
Vad har du vidare för fakta på att alla föräldrar som lever under marginalen hänger på tiktok hela dagarna?

Om man inte själv väljer att leva utanför samhället som sk papperslös så finns det försörjningsstöd i Sverige. Detta stöd ska säkerställa att behoven möts, bl a avseende mat. Det finns exempel i tråden på hur inköp av bra näringsriktig mat kan göras på en mkt begränsad budget.
.
Mer än hälften av alla unga vuxna hänger på TikTok varje dag. Källa: en googling bort. Nu var det inte särskilt on topic utan en kryddning av argumentet. Det får du leva med.

Bevisbördan ligger hos de som anser att det inte går att inskaffa mat till sina barn. Fram med balansräkningen!
Citera
2023-05-25, 14:03
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Om man inte själv väljer att leva utanför samhället som sk papperslös så finns det försörjningsstöd i Sverige. Detta stöd ska säkerställa att behoven möts, bl a avseende mat. Det finns exempel i tråden på hur inköp av bra näringsriktig mat kan göras på en mkt begränsad budget.
.
Mer än hälften av alla unga vuxna hänger på TikTok varje dag. Källa: en googling bort. Nu var det inte särskilt on topic utan en kryddning av argumentet. Det får du leva med.

Bevisbördan ligger hos de som anser att det inte går att inskaffa mat till sina barn. Fram med balansräkningen!

Senast du levde på en budget motsvarande försörjningsstödsnormen hur känndes det?
Citera
2023-05-25, 14:12
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
I Hannige kostar en skolfrukost 7 kr per elev som vill ta del av den. Det leder till mätta barn. Bättre skolresultat och förhoppningsvis mindre problem med att barn hamnar utanför ramarna.
Varför anser du att den kostnaden är alldeles för hög?

Okej, vilken tur att det går att köpa en billig frukost i "Hannige"

Det struntar jag i - det är väl inte offentligt serverade frukostar som är lösningen på problemet här, eller?

Varför tycker du att det är bra att fortsätta uppmuntra till dålig uppfostran och slappt föräldraskap?
Senast redigerad av bengtochjag 2023-05-25 kl. 14:20.
Citera
2023-05-25, 14:20
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Aha du har lärt dig av Carlos Slim att fattiga är inte fattiga för att dom är fattiga utanför att dom är lata... Och sen av Lena att alla fattiga ska äta havregryn, hur kom du fram till det utan min hjälp?

Hur intelligent är du om man får fråga?

Jag säger att fattiga och arbetslösa som grupp har lägre IQ. Jag är tillräckligt intelligent.
Citera
2023-05-25, 14:22
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Okej, vilken tur att det går att köpa en billig frukost i "Hannige"

Det struntar jag i - det är väl inte offentligt serverade frukostar som är det största problemet här, eller?

Varför tycker du att det är bra att fortsätta uppmuntra till dålig uppfostran och slappt föräldraskap?

Oj råkade jag stava "Haninge kommun" fel, vilken tur att du påpekade det.
Insatsen dom gör är dock kvar.
Varför anser du inte att fokus i skolan ska vara på resultat i form av att elever ska prestera sitt allra bästa och bli produktiva medborgare?
Varför anser du att det är bättre att snåla in på 7 kr och få elever som presterar sämre och blir mindre produktiva i framtiden?
Citera
2023-05-25, 14:24
Medlem
Citat:
Obegripligt inlägg.
Ett barnbidrag mättar nödvändigtvis inte ett barn.
Har du bevis på det motsatta så presentera ärna bevis.
Det är inte bara barnbidrag föräldrar får. Som ensamstående är det dessutom ett par tusen i underhåll, och om du har låg lön/bidrag så får du dessutom bidrag till hyra. Se bara tråden om den somaliska sexbarnsmamman som får ut över 30 000 i månaden.
Citera
2023-05-25, 14:25
Medlem
urress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag har naturligtvis mängder med källor, är du intresserad kan du googla själv latmask.

Salt räknas självfallet inte till livsmedlen. Salt ingår i många livsmedel och används även som smakförstärkare till livsmedel. Dansken Mikkel Hindhede, som genomförde potatisexperimentet, kunde alltså salta sin potatis så mycket han ville.

Var är din källa som säger att man bara kan leva på potatis? Det säger sig självt att man inte kan må bra av att leva på bara potatis, eller havregrynsgröt varje morgon; för den delen, mer än någon månad eller två.
Senast redigerad av urres 2023-05-25 kl. 14:26. Anledning: .
Citera
2023-05-25, 14:26
Medlem
Citat:
Oj råkade jag stava "Haninge kommun" fel, vilken tur att du påpekade det.
Insatsen dom gör är dock kvar.
Varför anser du inte att fokus i skolan ska vara på resultat i form av att elever ska prestera sitt allra bästa och bli produktiva medborgare?
Varför anser du att det är bättre att snåla in på 7 kr och få elever som presterar sämre och blir mindre produktiva i framtiden?
Det är ju inte bara maten som kostar, det är dessutom massa kostnader för personal som ska göra iordning frukost, som föräldrar ska stå för, när de får så mycket bidrag per barn, och skolan är kostnadsfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in