Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 23:57
Medlem
ojojoj3s avatar
Vad vill Pernilla egentligen? Att Amanda ska sitta och vara tyst hela tiden? Ska hon aldrig få liv att ta upp sig själv eller? Också säger Amanda förlåt och kände sig elak för att hon, vadå, pratade med dem???
Jag var lite orolig om Elin faktiskt skulle kunna stå upp för någon efter hur hon högg Marcus i ryggen, men jag blev stolt att hon faktiskt håller Amanda om ryggen.
Gött att se Sophie åka ut, men vill verkligen att Amanda vinner plankan nu. Livrädd att det blir en repris av förra året när Helene snubblade på målsnöret och åkte ut i just plankan.
2023-05-24, 23:58
Bannlyst
"Om du har ett problem du stör dig på hos mig så är det ditt problem och inte mitt" - Amanda Eliasson
Motot jag ska leva efter resten av mitt liv, jag kommer aldrig mer behöva ta hänsyn till någon någonsin igen
2023-05-25, 00:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Så sjukt bra att se hur insta kokar efter dagens avsnitt. Robinson egen insta verkar också tagit ställning
Sanna kör någon efterhandskonstruktion på insta som hon på fullt allvar tror att vi går på.
Blocket har stängt av kommentarsfältet.
Amandas stories idag är verkligen att rekommendera

UTAN att ha sett dessa nämnda sidor som nämnts ovanför- så tror jag nog att vi så gott som samtliga kan gå i god för (även i denna tråd) att något - står INTE rätt till i humant beteende - gentemot Amanda.
2023-05-25, 00:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
"Om du har ett problem du stör dig på hos mig så är det ditt problem och inte mitt" - Amanda Eliasson
Motot jag ska leva efter resten av mitt liv, jag kommer aldrig mer behöva ta hänsyn till någon någonsin igen

Det är ju sant. Har du inte insett det - förrän nu?

MEN - om ovanligt många stör sig på ditt beteende kan du börja rannsaka ditt beteende, givetvis.
2023-05-25, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det är ju sant. Har du inte insett det - förrän nu?

MEN - om ovanligt många stör sig på ditt beteende kan du börja rannsaka ditt beteende, givetvis.
Nej det är ju ditt problem, och i ditt fall är det att du verkligen har ett stort jävla problem.
2023-05-25, 00:19
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeppJohnny
Det du beskriver är mobbing på dagisnivå, det råttan med kleti och pleti sysslar med är precis vad det heter, vuxenmobbning.
nä... att kalla fittkärringarnas beteende för mobbning är att ge dom mer status än dom förtjänar.
2023-05-25, 01:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Exakt och mycket väl beskrivet! Din sista mening berör mig mycket då jag - dessvärre - har egna dåliga erfarenheter av just det som vi ser på Robinson nu fast jag då förut var i en giftig relation ÄVEN om jag normalt är stark och självgående person. Då - utsatt = man krymper som människa ... Nu: åter tillbaka till mitt egna Jag lämnade den relationen/partnern för många år sedan och har läkt bra sedan dess. Fast jag är mycket observant på de Röda Flaggorna oavsett det gäller vänner eller partnerskap - numera.

Vi pratar då INTE om enstaka tillfällen utan repetativa händelser ... DET är stor skillnad.
Fel kan vi alla begå ibland - men det går att överse med. Fast om det upprepas gång på gång då är det toxiskt! Oavsett vilken relation det handlar om: Familj/Vän/Partner eller arbetskamrater/skolkamrater etc.

Beklagar att du varit utsatt för det men glad att du kommit igenom det hela och mår bättre idag.
Det är väl det bästa med att bli äldre, att man (förhoppningsvis) lär sig av sina erfarenheter samt erhåller mognad och erfarenhet. Blir tryggare i sig själv och väljer vilka människor man vill ha omkring sig och - de man vill ha bort. Oavsett om det gäller människor inom släkt, familj, partner, kollegor eller vänner.
2023-05-25, 01:19
Medlem
Väntar med spänning tills klockan slår 02. Måtte Pernilla åka ut och Amanda bli immun. Det MÅSTE ske.
2023-05-25, 01:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M43ZTR0
Väntar med spänning tills klockan slår 02. Måtte Pernilla åka ut och Amanda bli immun. Det MÅSTE ske.

Säger detsamma!
2023-05-25, 01:37
Bannlyst
Citat:
Knip käft ditt missfoster!
Är det ditt sista meddelande den här gången? Eller ska du ljuga om den grejen också precis som du har gjort 1000 gånger tidigare? Tar det någonsin slut på dina lögner?
2023-05-25, 01:44
Medlem
Måste bara skriva av mig.
Det finns två människor som förtjänar att vinna årets Robinson och det är Amanda och Elin.
Båda två har helt otroliga personligheter, var och en på sitt sätt, och de har fått utstå väldigt mycket.

Pernilla... ursäkta mig men vilken jäkla råtta! Jag orkar inte höra hennes skitsnack och hon inser ju inte själv hur illa hon beter sig.
Det är en sak att spela ett spel för att vinna men det kommer ju även bullshit ur hennes mun i de personliga inspelningarna. Hon saknar all form av verklighetsförankring och självinsikt.
2023-05-25, 01:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Pernilla må vara ett svin som alltid hittar på ursäkter att sätta dit folk men hon använder sig rätt mycket av sanningen när hon ska "hyvla" folk, det är ingen slump att hon stör sig just på Amanda. Det brukar ju de mest trasiga göra med varandra. Som du och jag i den här tråden. Men inte där fallet så är det du som inte kan låta mig tycka vad jag vill utan att hopp in i mina inlägg, och jag är inte lika cool och trygg som Greta att kunna låta bli att svara
Greta har börjat svara mig faktiskt, det gick väl inte att dansa med enhörningar i dimman hur länge som helst utan hon var tvungen att bemöta den riktiga världen
Citat:
Som sagt tröttsamt. Det måste också så otroligt tröttsamt av alla i tråden se oss skriva samma sak till varandra om och om och om och om igen.
Jag bryr mig inte om dina inlägg längre (om du inte svarar mig) du får ju tycka vad du vill för mig. Men varför blir du så triggad av mina?
Det har jag svarat på. Det är framförallt när du kommer med rena lögner och ska göra dem till sanningar som man inte bara kan låta det passera, eller tar något man sagt och överdriver det totalt.
Ett exempel här t ex:
Citat:
Att Pernilla är ett svin är det inget nyhet och att även trashet Sanna visade sig vara det är inte en överraskning för nån förutom Lostworld som hade höga tankar om henne..
Jag har INTE haft höga tankar om Sanna. Jag hade, i förhållande till pakten i övrigt, lite högre tankar om henne eftersom hon var äldre och borde ha uppnått en viss mognadsnivå/erfarenhet i livet samt att hon ändå var förhållandevis rak mot Dennis d ä. That's it och det har jag definitivt tagit tillbaka.
Citat:
För mig gör det inget för jag är lite av ett svin och jag gillar "dramat"
Att själv poängtera att man är ett svin känns rätt desperat och omoget. Ungefär som människor som kallar sig själva för "psykopater" för att de vill framstå som coola och inge respekt.
Lite som när Carro kallar sig själv för "snäll" fast det är raka motsatsen... Ska vi tolka det som att du är en riktig mjukis IRL?

För övrigt så kan jag ge dig rätt i att det är tröttsamt nu. Så vi lägger ner. Igen.
Vi får väl ta och anmäla oss till nästa år och stångas på plats istället. Hade säkert blivit "bra tv"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in