2023-05-24, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan dessutom fråga sig varför LR sökte sig till en nymuckad kåkfarare som suttit 12 år i fängelse för olika våldsbrott. Till det kan vi tillägga att det är nog mycket få kvinnor som vill skaffa barn med en tung missbrukare.
Kan du inte fundera på din kammare eftersom de flesta begriper vad som skett?

Att hon blev uppsökt av en psykopat som utgav sig vara nåt han inte är.

Du tillför inte ett dugg via att ständigt stå så frågande. Det är nämligen inte normalt.
Antar det är djupt rotat i ditt psyke eftersom du är fortsatt fixerad i sju år.

Saknar du framgång bland kvinnor versus MJ?
Citera
2023-05-24, 17:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att hon blev uppsökt av en psykopat som utgav sig vara nåt han inte är.

Skitsnack! MJ har inte dolt för LR att han hade suttit i fängelse i 12 år för olika typer av våldsbrott.

Inte heller smusslande han med att han använde kokain, benso, anabola steroider, marijuana, alkohol etc.

Men trots alla negativa omständigheter kring MJ så har LR ändå velat skaffa barn med honom in i det sista enligt sms-tömningen. Anser inte du att allt detta står i stark kontrast till de "påståenden" som du gång på gång presenterat som sanning här i tråden?
Citera
2023-05-24, 17:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Skitsnack! MJ har inte dolt för LR att han hade suttit i fängelse i 12 år för olika typer av våldsbrott.

Inte heller smusslande han med att han använde kokain, benso, anabola steroider, marijuana, alkohol etc.
Det är nog nåt allvarligt fel på dig som har så svårt med läsförståelsen.

Han har inte stuckit under stol med att han suttit inne.
Han har däremot framställt sig som bättre än han är och justerar sanningen kring bakgrund och framtid.
Att hon inte vill droga framkommer i Fup och att hon spelar med på slutet är uppenbart.

Det är slut mellan dom.

Här ses Psykopatens manipulativa förmåga:
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04

Han är manipulativ som psykopat och att du sen inte får in detta i ditt huvud och måste fortsätta rapa frågor i sju år - lika förvånad - gör ju givetvis att man undrar om du är inkompetent på området själv?

Såsom du resonerar är det sen inte mil till att räkna ut att du saknar framgång hos kvinnor.
Vem i hela friden skulle vilja ha nån som ständigt kränker offer och hatar kvinnor och ser sig själv som ett stackars offer?
Buhu...
Citat:
Men trots alla negativa omständigheter kring MJ så har LR ändå velat skaffa barn med honom in i det sista enligt sms-tömningen.
Faktum är att du inte har nåt eget att komma med och efterapar Solglittret.
Den informationen är lösryckt ur sitt sammanhang och påminner mer om bokstavsblind tolkning.
Självklart är det i egenmäktigt syfte.

Att attackera anhöriga och älta om mediabilden initialt låter mer som om det vore försmådda journalisternas årstäff..
Det kan inte vara mycket till liv om man ger sig på mördade människor och det är givetvis förövarperspektivet som intagits med projicering och rationalisering:

"Hon borde ha vetat bättre..."
"Hon var.."
Nedvärderande invektiv kommer sen som ett brev på posten.

Likt psykopaten Martin.
Du är således likt MJ när du förtalar offret men har inte hans manipulativa förmåga att ragga upp kvinnor.
Det verkar ha skapat myror i huvudet på dig såsom du ställer samma frågor på repeat.
Senast redigerad av develi 2023-05-24 kl. 17:36.
Citera
2023-05-24, 20:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/Bi_NDFRWQow

En podd om fallet, med lite ljudupptagningar från rätten

Värt att lyssna på, för dom som anser att L*tt* hade sig själv att skylla..
Förklarar så att oinsatta kan förså lägesbilden, gällande M*rt*ns manipulerande sjukliga beteende

Alla kvinnor har ett eget ansvar för vilka män de släpper in i sina liv. Så även LR.

Du kan inte förminska hennes egen del i det som hände, sms-tömningen talar sitt tydliga språk. Hon ville ha kvar MJ i sitt liv trots hans 12 år i fängelse för olika våldsbrott, hans misshandel av henne själv och inte minst hans tunga blandmissbruk.
Citera
2023-05-24, 20:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han har inte stuckit under stol med att han suttit inne.

Äntligen börjar vi komma till själva kärnpunkten i det hela. MJ hade skakat galler i hela 12 år för en rad olika våldsbrott. Dvs, 1/3 av sitt liv i fängelse.

Bara denna enskilda faktor borde fått LR att tänka till lite extra men icke.

Om du vill propagera för att kvinnor ska kunna dejta tunga missbrukare och kåkfarare utan att kunna ta kritik för sina egna beslut så är nog det här fel forum för dig.
Citera
2023-05-24, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Äntligen börjar vi komma till själva kärnpunkten i det hela.
Äntligen har vi kommit till själva kärnpunkten i det hela!

Efter så många år av tjat och inledningar med ordvalet från dig:
"Man kan dessutom fråga sig"

✔️Martin Jonsson är en manipulativ psykopat som sökte upp och introducerade sig som något han inte var för Lotta.
En god lyssnare, en vän - ett stöd i en livskris.

Förvränger sin kriminella cv om kvinnomisshandel och framställer sig som tårdrypande ångerfull om att han dödat en kille.

Hans patologiska lögner om att vilja börja ett nytt, bättre liv ses likaväl via A*ngelica sista tiden.

Han skulle sluta knarka, han skulle inte träffa nån annan - Han skulle ägna sig åt A i deras spirande omtag i kärlek. Åh, naw.

Vad gör han?
Försöker övertala Lotta att ta honom tillbaka med samma bullshit om bot och bättring.
Hon nekar honom att komma på fredag.

Han går då runt med en tredje tjej på stan, letar droger och mördar Lotta.
Som svartsjukt kontrollfreak.

Börja utifrån förövarens psykopati istället för misogyni och victim blaming så slipper du älta och framstå som så retarderad.
Det finns hopp för de flesta, även du kan ta dig ner från glasberget och sluta tjura som en sur unge.
Citera
2023-05-24, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...men så dum får man inte vara, att man går på sådant där. En fängelsekund är en fängelsekund är en fängelsekund, om personen så lägger sina ord lika väl som en Herrens ängel. Vilket Martin inte gjorde, för övrigt. Enligt flera vittnesbörd, så var han så korkad att klockorna stannade bara han öppnade munnen.
Satt och väntade på dig. Har det varit jobbigt att säga hej då till tråden och behöva sitta på händerna?

En empatistörd autist med narcissistiska drag är en empatistörd autist med narcissistiska drag är en...

Så kan man sitta och rabbla också.

Faktum är att Fup visar det jag skriver.
Han är psykopat och manipulativ samt lögnaktig ingår i kitet likaväl som empatistörd.

Nej, det finns inte flera vittnesuppgifter om helkorkad per definition. Det är snarare vittnesuppgifter om att han är manipulativ.

Att du sen är en lögnaktig bitch som kränker offer med invektiv i olika trådar ska inte behöva belasta Lotta utifrån det som de facto står i fup.
Citera
2023-05-24, 23:38
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Felpost. Ta bort.
Orsak: orkar inte med signaturen develi.

För att du vet att dina argument är blaha
blaha, har under mina år på flashback aldrig varit med om att någon smutskastat en mördad kvinna som du Merwinna.

Allt du fokuserar på är Lottas utseende, det sjukaste någon har skrivit på flashback genom tiderna är att du fokuserade på att Lotta minsann hade rakat könsorgan enligt obduktionen..😓

Dina argument är så absurda så jag förstår att du inte har något vettigt ordförråd kvar att besvara vettiga skribenter, vilket är ganska skönt ändå.

Du kanske ska fokusera på hur många kvinnor som blir mördade varje år och varför istället.
Citera
2023-05-25, 16:36
Medlem
Citat:
Äntligen har vi kommit till själva kärnpunkten i det hela!

Efter så många år av tjat och inledningar med ordvalet från dig:
"Man kan dessutom fråga sig"

✔️Martin Jonsson är en manipulativ psykopat som sökte upp och introducerade sig som något han inte var för Lotta.
En god lyssnare, en vän - ett stöd i en livskris.

Förvränger sin kriminella cv om kvinnomisshandel och framställer sig som tårdrypande ångerfull om att han dödat en kille.

Hans patologiska lögner om att vilja börja ett nytt, bättre liv ses likaväl via A*ngelica sista tiden.

Han skulle sluta knarka, han skulle inte träffa nån annan - Han skulle ägna sig åt A i deras spirande omtag i kärlek. Åh, naw.

Vad gör han?
Försöker övertala Lotta att ta honom tillbaka med samma bullshit om bot och bättring.
Hon nekar honom att komma på fredag.

Han går då runt med en tredje tjej på stan, letar droger och mördar Lotta.
Som svartsjukt kontrollfreak.

Börja utifrån förövarens psykopati istället för misogyni och victim blaming så slipper du älta och framstå som så retarderad.
Det finns hopp för de flesta, även du kan ta dig ner från glasberget och sluta tjura som en sur unge.
Som 40-åring ska man veta vad tomma ord är. Galningen visade med sina gärningar både innan och efter han träffade Lotta att han är en man av tomma ord.

Jag tycker dock om att du försvarar Lotta. Vore jag mördad skulle jag vilja ha dig på min sida, alla mordoffer skulle vilja ha dig på sin sida. De flesta av oss som anklagar offret, till viss del, gör det inte av elakhet utan vill att andra kvinnor (och män) ska ta lärdom av detta fall. Att man måste ta ansvar för vem man är ihop med och att man inte ska gå på tomma ord - särskilt inte med en kvinnomisshandlare och mördare som denna. Jag menar, han mördar och misshandlar folk som inte verkar ha gjort honom illa alls - tvärtom. En galning som man absolut ska hålla sig borta från.
Citera
2023-05-25, 16:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Som 40-åring ska man veta vad tomma ord är. Galningen visade med sina gärningar både innan och efter han träffade Lotta att han är en man av tomma ord.

Jag tycker dock om att du försvarar Lotta. Vore jag mördad skulle jag vilja ha dig på min sida, alla mordoffer skulle vilja ha dig på sin sida. De flesta av oss som anklagar offret, till viss del, gör det inte av elakhet utan vill att andra kvinnor (och män) ska ta lärdom av detta fall. Att man måste ta ansvar för vem man är ihop med och att man inte ska gå på tomma ord - särskilt inte med en kvinnomisshandlare och mördare som denna. Jag menar, han mördar och misshandlar folk som inte verkar ha gjort honom illa alls - tvärtom. En galning som man absolut ska hålla sig borta från.
Problemet med dig är att du ägnar dig victim blaming som inte är varken konstruktiv eller förebyggande.

Om det är pseudoempati, förlegad kunskap om viktimologi, ren dumhet, illvilja och sjäkvrättfärdigande ska jag dock låta vara osagt.

Det pekar väl mest på en kombination av alltihop med tanke på allt förtal och kränkning av offret som pågått i sju år.
Vilket i sig indikerar nån störning via en sjuk överfixering förutom brist på empati.
Skulle tippa att det i grunden handlar om nån ytterst snedvriden avundsjuka på uppmärksamhet och pengar.

Sen finns det ingen "de flesta av oss".
Det är Solglittrets och Merwinnas favorituttryck ang en ytterst minimal flock som ska framstå som en utbredd åsikt.

Jag säger det igen.
Cut the crap.
Det lönar inte att väva in dyngan. Man känner igen lössen på deras gång.
Citera
2023-05-25, 17:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du kanske ska fokusera på hur många kvinnor som blir mördade varje år och varför istället.

Fast nu skiljer sig fallet LR ut sig från många andra fall eftersom hon visste om redan på förhand om att MJ suttit på kåken i 12 år för olika typer av våldsbrott. Inte heller verkade hans tunga blandmissbruk av kokain, anabola steroider, marijuana, ecstasy, benso, alkohol och MDMA vara avskräckande för henne. Istället för att avsluta relationen och ta avstånd så uppmuntrade hon honom istället till fortsatt kontakt.

Kvinnor som inte själva missbrukar droger bör hålla sig väldigt avvaktande till att inleda relationer med tunga missbrukare. Speciellt såna som suttit på kåken 1/3 av sitt liv.

I ett helt annat aktuellt fall så har ännu en psykiskt instabil missbrukare tagit livet av sin flickvän. Även där fanns starka varningssignaler men den 29 åriga kvinnan verkar ändå ha ignorerat detta.

LR å sin sida var hela 41 år gammal och borde ha vetat bättre än att inleda en relation med en nymuckad kåkfarare, kanske kände hon av en begynnande medelålderskris och blev desperat efter uppmärksamhet från motsatta könet? Tyvärr valde hon att bjuda in helt fel person (MJ) i sitt liv.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-05-25 kl. 18:02. Anledning: Tillägg
Citera
2023-05-25, 20:52
Medlem
Jag har hamnat i ett moraliskt-etiskt dilemma.

När jag pratar med mina väninnor och vi kommer in på hur deras döttrar beter sig och resonerar (=omoget såklart anser vi vuxna) när de dejtar och umgås med killar/män, så brukar jag dra LR-kortet och påminna om hur det gick för Lotta, hon som inte genast backade ur den uppkomna situationen när MJ hade närmat sig henne -eller om det nu möjligen var tvärtom?

Är det förkastligt att använda Lottas död som ett tragiskt, varnande exempel på hur det kan gå om man släpper en "spännande" men manipulativ man in i sitt liv?

○Jag tänker att på det viset kan kvinnor idag lära sig av det som för flera år sedan hände Lotta.
○Eller är det att grovt skymfa Lottas minne? Kan hennes död inte få fungera som ett 'androm till varnagel'?
○Kränker man Lottas minne om man pekar ut biffiga anabolister med ansiktstatueringar som några som ingen vettig kvinna nånsin bör ens prata med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in