Citat:
Din och min bild av hur medveten Amanda är stämmer inte riktigt, med annars håller jag med i mycket.. Hon kan uppenbarligen anstränga att vara snäll (till och med smörig) när hon känner att hon behöver det (Erik). Hon fick honom att känna sig mer eftertraktad än han någonsin har gjort, hon gillar hans filmsmak hon gillar hans sätt att vara osv osv.. det är exakt det såna gör, när hon inte behöver honom längre så är han inget.. Tror du att det blev en filmhelg, tror du att det blev en resa till Rio? Nej antagligen så glömde hon bort honom samma dag som hon inte behövde honom längre.
Vi fick se hur hon behandlade Dennis d.y (på och av och på och av) det måste ha varit helt sjukt för honom att uppleva det. Samma hur hon såg sitt största hot (Christina) och riktade sikte mot henne direkt och gick runt och kampanjade till alla i lägret.. Hon vet precis vad hon håller på med, hon är inte alls likgiltig.
Det är inte så att hon är så inne i sin egen värld så att hon inte förstår nått om de andra, hon har fullt fokus på alla andra hela tiden..
Sen tror jag att hennes narcissism gör att hon ibland går för långt för att hon själv ska tycka att det var bra, men det är en annan sak än det du beskriver.
Det är jävligt larvigt att ge folk diagnoser men det skulle förvåna mig om hon bara har ADHD.
Vi fick se hur hon behandlade Dennis d.y (på och av och på och av) det måste ha varit helt sjukt för honom att uppleva det. Samma hur hon såg sitt största hot (Christina) och riktade sikte mot henne direkt och gick runt och kampanjade till alla i lägret.. Hon vet precis vad hon håller på med, hon är inte alls likgiltig.
Det är inte så att hon är så inne i sin egen värld så att hon inte förstår nått om de andra, hon har fullt fokus på alla andra hela tiden..
Sen tror jag att hennes narcissism gör att hon ibland går för långt för att hon själv ska tycka att det var bra, men det är en annan sak än det du beskriver.
Det är jävligt larvigt att ge folk diagnoser men det skulle förvåna mig om hon bara har ADHD.
Det är möjligt att det blev som du skrev, att hon glömde bort killarna. Men jag upplever inte henne som så beräknande som du beskriver henne, jag upplever henne som aningslös, en som lever uppe i moln på ngt vis. En som lever i sin positivism och som låter allt det onda rinna av utan att reflektera. Hon får mina sympatier just nu p g a den mobbing som de andra utsätter henne för. Jag ser inte henne som en vuxen, mogen kvinna utan som en aningslös flicka.
Carro däremot var beräknande på riktigt. Allt hon gjorde och sa kändes planerat i förväg för att vinna och för att framstå som en bra person.
)