Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Din och min bild av hur medveten Amanda är stämmer inte riktigt, med annars håller jag med i mycket.. Hon kan uppenbarligen anstränga att vara snäll (till och med smörig) när hon känner att hon behöver det (Erik). Hon fick honom att känna sig mer eftertraktad än han någonsin har gjort, hon gillar hans filmsmak hon gillar hans sätt att vara osv osv.. det är exakt det såna gör, när hon inte behöver honom längre så är han inget.. Tror du att det blev en filmhelg, tror du att det blev en resa till Rio? Nej antagligen så glömde hon bort honom samma dag som hon inte behövde honom längre.

Vi fick se hur hon behandlade Dennis d.y (på och av och på och av) det måste ha varit helt sjukt för honom att uppleva det. Samma hur hon såg sitt största hot (Christina) och riktade sikte mot henne direkt och gick runt och kampanjade till alla i lägret.. Hon vet precis vad hon håller på med, hon är inte alls likgiltig.

Det är inte så att hon är så inne i sin egen värld så att hon inte förstår nått om de andra, hon har fullt fokus på alla andra hela tiden..
Sen tror jag att hennes narcissism gör att hon ibland går för långt för att hon själv ska tycka att det var bra, men det är en annan sak än det du beskriver.
Det är jävligt larvigt att ge folk diagnoser men det skulle förvåna mig om hon bara har ADHD.

Det är möjligt att det blev som du skrev, att hon glömde bort killarna. Men jag upplever inte henne som så beräknande som du beskriver henne, jag upplever henne som aningslös, en som lever uppe i moln på ngt vis. En som lever i sin positivism och som låter allt det onda rinna av utan att reflektera. Hon får mina sympatier just nu p g a den mobbing som de andra utsätter henne för. Jag ser inte henne som en vuxen, mogen kvinna utan som en aningslös flicka.

Carro däremot var beräknande på riktigt. Allt hon gjorde och sa kändes planerat i förväg för att vinna och för att framstå som en bra person.
2023-05-24, 19:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sinnessjuk tråd. Har hängt på Flashback i många år men aldrig upplevt något liknande tidigare. Sjuk projecering och hat mot insynsrapportering och mig.

Jag har varit mycket positiv mot programmet och deltagarna genom hela säsongen. Aldrig skrivit något speciellt elakt (förmodligen inte alls) om någon deltagare och det borde kanske vara ca 50 inlägg nu. (bortsett från Zeki såklart som jag direkt konstaterade var en idiot)

Jag har dessutom hyllat alla deltagarna många ggr om, hela gänget.

Mina favoriter har varit Alva och sedan Sophie.

Jag speciellt hyllat tjejpakten som enligt mig utklassade resten av gänget innan de åkte ut i final veckan. Jag tycker de har kört ett sjysst och rent spel. Inga konstigheter. Och Red Wedding var unik TV-underhållning.

Vidare har jag några ggr skämtat om alla töntiga alt-rights som hänger i tråden (ni vet vilka ni är). Kanske är det detta som tagit hårdast. Jag tyckte iaf det var jättekul.

Och så har jag försökt ryta till emellanåt när nivån i tråden varit alarmerande låg.

Mer är det inte. Det är verkligen imponerande vilka fjäderlätta snöflingor ni är. Ni är så jävla töntiga.

Du har verkligen INTE fattat det hela. Vi i tråden har INTE hatat eller projicerat någonting.

Det ENDA vi har protesterat emot ÄR - tt du och Insynsrapporteringen INTE velat se den uppenbara mobbingen i som Amanda har utsatts för! Utan du och Insynsrapp. sitter och tjafsar hela tiden om att det är vi andra i tråden som "inte begriper hur underbara Tjejpakten äär"!

Du - det ÄR svårt faktiskt att se var "det underbara ligger i " att Tjejpakten helt sinnesrubbat sitter och helt uppenbart mobbar ut inte bara Amanda (men mest henne) och flera andra ... avsnitt efter avsnitt - medans du sitter och skriver: Det finns ingen mobbing här inte!
2023-05-24, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det är möjligt att det blev som du skrev, att hon glömde bort killarna. Men jag upplever inte henne som så beräknande som du beskriver henne, jag upplever henne som aningslös, en som lever uppe i moln på ngt vis. En som lever i sin positivism och som låter allt det onda rinna av utan att reflektera. Hon får mina sympatier just nu p g a den mobbing som de andra utsätter henne för. Jag ser inte henne som en vuxen, mogen kvinna utan som en aningslös flicka.

Carro däremot var beräknande på riktigt. Allt hon gjorde och sa kändes planerat i förväg för att vinna och för att framstå som en bra person.

Det där är bara nått hon kör på..
Hon vet vad hon håller på med när hon tar upp Sannas operationer, hon vet vad hon håller på med när hon sackar skit om Christina för att få ut henne, hon vet vad hon håller på med när hon skedar Erik och håller Dennis hand samtidigt.
Hon var väldigt duktig på att vara trevlig och social när hon sprang runt till alla och kampanjade för att få ut Christina. Det var inga "grodor" som hoppade ut då mot nån annan än Christina. Hon var väldig duktig när hon skulle vinna Dennis tillbaka på gränslandet, hon var väldigt duktig när hon smörade för Erik.. Hon kan den sociala spelet bättre än de flesta men hon låtsas att hon inte kan när det passar henne. Hon är inte som Oskar. Fast även Oskar blev lite av ett svin när han kände sig hotad av Marcus

Jag tror inte att hon är en liten flicka, jag tror hon är en 29 årig kvinna.

men nu ska inte du och jag fastna i en evighets diskussion här.. jag respekterar dina åsikter och du kan ha rätt. (även fast jag absolut inte tror det )

Det där med Carro kändes mer som en person som hade förstått hur man bör behandla andra människor och försökte leva upp till det.. Och det är det enda man borde kunna kräva av människor,. Det är ingen som är så helig så att man går runt och bara känner kärlek till alla hela tiden..
Folk kommer gå en på nerverna men är man en vettig människa så försöker man att inte visa det så mycket.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-24 kl. 19:44.
2023-05-24, 19:17
Medlem
Jag har väldigt stora förväntningar vad gäller en Robinsonvinnare, så stora att ingen motsvarar dom. Egentligen borde jag ha mindre förväntningar och tillåta dom vara mer mänskiliga med en massa skavanker. Marcus var min favorit, men sedan försvann han. Nu skulle jag vilja att Amanda vann, först och främst för att "hämnas" på alla mobbare.

Måste erkänna att jag hade aldrig klarat en dag i djungeln, att sova tätt ihop med alla dessa människor på bar mark, med myggor och andra kryp, att ständigt gå hungrig, att bli utsatt för alla intriger, att ha inget att göra, fy fan! Dessutom hade ni tittare och andra deltagare "dödat mig" redan första veckan! Så tack för alla som utsatte sig själva för Robinson och bjöd på underhållning.
2023-05-24, 19:39
Medlem
DyslexiKungens avatar
Oskar är väl den mest ödmjukaste människan i årets Robinson, jag hoppas att han vinner i år...
2023-05-24, 19:41
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Oskar är väl den mest ödmjukaste människan i årets Robinson, jag hoppas att han vinner i år...

Mm, ödmjuk så länge han får vara "bäst" och "kunnigast". När Marcus kom så blev Oskar ett jävla avundsjukt mongo.
2023-05-24, 19:43
Medlem
PERNILLA ÄR SÅÅÅ JÄVLA DUM I HUVUDET FYY FAN VILKEN VIDRIG MÄNNISKA.
En gammal kärring som trampar på en ung klok stark fin tjej.

Jag blir så jävla förbannad!
2023-05-24, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Mm, ödmjuk så länge han får vara "bäst" och "kunnigast". När Marcus kom så blev Oskar ett jävla avundsjukt mongo.
Exakt. Minst rakryggad av alla. Sålde ut Marcus utan att säga ärligt till honom, och satt och skakade av oro när Marcus kom tillbaka.

Pernilla, en mobbare som trycker ner alla, särskilt Amanda.

Sanna, samma sak. Står inte upp för Amanda.

Bara Elin och Amanda som får vinna.
2023-05-24, 20:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Exakt. Minst rakryggad av alla. Sålde ut Marcus utan att säga ärligt till honom, och satt och skakade av oro när Marcus kom tillbaka.

Pernilla, en mobbare som trycker ner alla, särskilt Amanda.

Sanna, samma sak. Står inte upp för Amanda.

Bara Elin och Amanda som får vinna.

Nu vill man ha en reflektion kring din ”bergsäkra källa” kring årets vinnare. Minns inte riktigt - var det än deltagare du kände?
2023-05-24, 20:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Att komma med instick i andras konversation är väl inte att bryta ett kvinnlig genuskontrakt?
2023-05-24, 20:03
Medlem
waynejohn2s avatar
Håller mina tummar och tår att det är Oskar eller Elin som vinner 🥇
2023-05-24, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av waynejohn2
Håller mina tummar och tår att det är Oskar eller Elin som vinner 🥇

Huvudsaken inte Pernilla eller Sanna vinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in