2023-05-24, 17:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Den lär dröja ett tag, minst.

Känt mig ganska efterdrabbad idag, på ett ovant och inte eftersträvansvärt sätt, och smaken från vejpen har knappt släppt.

Inte direkt sugen på mer.
Intressant. Märker ju inte det då jag är drogad hela tiden.

Vad anser du om smaken?
Tycker den är svårdefinierad själv men ändå speciell.
Citera
2023-05-24, 18:03
Medlem
Det var ett nyhets inslag på SVT idag där dom pratade om hhc så det lär nå ut till ännu fler nu (själv hade jag aldrig ens hört talas om det). Där sa dom att underlag för narkotika klassning är skickat till regeringen och ett beslut ska tas om ca 2 månader.
Senast redigerad av x-bend 2023-05-24 kl. 18:14.
Citera
2023-05-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-bend
Det var ett nyhets inslag på SVT där dom pratade om hhc så det lär nå ut till ännu fler nu (själv hade jag aldrig ens hört talas om det). Där sa dom att underlag för narkotika klassning är skickat till regeringen och ett beslut ska tas om ca 2 månader.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/har-saljs-cannabis-lagligt-i-godisbutiken

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/snart-forbjuds-den-nya-cannabisdrogen
Citera
2023-05-24, 18:39
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har 40+ års erfarehet av cannabis, och HHC funkar. Flera gamla rävar jag känner instämmer.

Placeboeffekt hade ju varit toppen alla gånger man köpt dåligt röka, men det funkar inte så. Möjligen för extremt lättsuggererade individer.

Jag har handlat 3 vapes från 3 olika affärer, även godis har införhandlats.

Kände väl lite på första vapen sen inget på resten. Kastade 10 st 25mgs godis från lustgas butiken, på tom mage och inget hände.

Dock röker jag 50g bruning varje månad om det nu spelar nån roll.

Vilken vape har du handlat som du varit nöjd med? Blir du vara smått mysig eller bängar du ur på riktigt?
Citera
2023-05-24, 19:13
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Jag har handlat 3 vapes från 3 olika affärer, även godis har införhandlats.

Kände väl lite på första vapen sen inget på resten. Kastade 10 st 25mgs godis från lustgas butiken, på tom mage och inget hände.

Dock röker jag 50g bruning varje månad om det nu spelar nån roll.

Vilken vape har du handlat som du varit nöjd med? Blir du vara smått mysig eller bängar du ur på riktigt?
Jag röker såpass lite/sällan nuförtiden, har noll tolerans, så våra utgångspunkter är rätt olika gissar jag. Jag fick en tydlig somatisk kick, blev skön i kroppen och graviterade mot soffan snarare än interaktion med människor. Tydlig påverkan på perception, allt blev vackrare och lät bättre. Som lagom mycket bra weed (enligt mina mått) ungefär.

Köpte pennan i butik och slängde förpackningen så jag vet inte fabrikat. Kanske köper ny imorgon, återkopplar då isåfall.
Citera
2023-05-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiTTeRone
Fan vet hur kabeldragningen i min skalle är men känner ärligt sagt ingen nämnvärt. Efter 8-10 bloss känner jag mest någon dryg yrsel och lite sega tankegångar. Testat 2 olika fabrikat och styrkor. Känner absolut inget som ska likna något avslappnande eller lyckligt rus. Alla ni som blir "bäng" på ett bloss, definiera bäng. Är ärligt nyfiken då jag innan detta i stort sett aldrig tagit någon drog förutom alkohol och jag känner väl att någon annan känsla borde infinna sig i en drog som ska efterlikna något varenda jävel verkar jaga efter?

Kan man ha medfödd tolerans???

Kan vara för det är första gången, hört det kan va att man inte känner nått första gångerna man röker thc, båda är ju cannabinoider
Citera
2023-05-24, 19:28
Medlem
Någon som har provat den med "HHC-P", någon skillnad mot vanlig HHC?

Köpte CBD GROUPs "Green crack" i butik vid Sundbyberg. Tyckte den fungerade rätt bra. Nu bortplockad ur sortimentet. Men de har plockat in dyrare engångsvapes med både HHC-P och HHC-O. Men 1100-1200 känns saftigt.

Någon som har bra erfarenhet från någon engångsvape och kan tipsa?
Citera
2023-05-24, 19:36
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag röker såpass lite/sällan nuförtiden, har noll tolerans, så våra utgångspunkter är rätt olika gissar jag. Jag fick en tydlig somatisk kick, blev skön i kroppen och graviterade mot soffan snarare än interaktion med människor. Tydlig påverkan på perception, allt blev vackrare och lät bättre. Som lagom mycket bra weed (enligt mina mått) ungefär.

Köpte pennan i butik och slängde förpackningen så jag vet inte fabrikat. Kanske köper ny imorgon, återkopplar då isåfall.

Tack. Det bringade lite klarhet.
Citera
2023-05-24, 19:37
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
Någon som har provat den med "HHC-P", någon skillnad mot vanlig HHC?

Köpte CBD GROUPs "Green crack" i butik vid Sundbyberg. Tyckte den fungerade rätt bra. Nu bortplockad ur sortimentet. Men de har plockat in dyrare engångsvapes med både HHC-P och HHC-O. Men 1100-1200 känns saftigt.

Någon som har bra erfarenhet från någon engångsvape och kan tipsa?

Googla lite på hhc-p innan du köper, ska tydligen vara hur starkt som helst. Men man får det väl dugligt spätt
Citera
2023-05-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
Googla lite på hhc-p innan du köper, ska tydligen vara hur starkt som helst. Men man får det väl dugligt spätt

Precis, verkar potent!
Citera
2023-05-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Intressant. Märker ju inte det då jag är drogad hela tiden.

Vad anser du om smaken?
Tycker den är svårdefinierad själv men ändå speciell.

Kan inte säga något om smaken på hhc, köpte en vape med vad jag måste påstå allt för stark smaksättning..
Citera
2023-05-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Kan inte säga något om smaken på hhc, köpte en vape med vad jag måste påstå allt för stark smaksättning..

Vilken köpte du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in