2023-05-24, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag tror man iaf kan utesluta Svenska kyrkan som mål.
Den kyrkan har blivit mer islamistisk än kristen nuförtiden så de klarar sig nog alldeles utmärkt ett tag till innan muslimerna tar över landet och helt gratis.
Sverige är fantastiskt!
Land bortskänkes här "soon" : https://www.bortskankes.se/

Man ska nog rikta in sig på att det nog har att göra med nån annan mer islamkritisk församling.

Det är snarare den kristna högern som inte fattar att vänstervriden är vad Kristendomen är i grund och botten. Kristna är beta-noahider. Muslimer är alfa-noahider. Kristendomen är inte lika effektiv som förtryckande kraft som Islam. Islam är så klart i längden farligare än Kristendomen så sett. Jag ser inte ner på folk som klamrar sig fast vid Kristendomen som något sorts kulturarv så sett. Jag tycker bara synd om dem.
Citera
2023-05-24, 18:18
Medlem
Citat:
Sannolikt är svenska kyrkan den minst kristna som hellre stödjer islamister än svenskar "so do your math"! Den kyrkan är inte målet!
Varför skulle de bita den hand som göder dom?

terrorister kan ha sin egen världsbild. Svårt att veta vilka fakta de har inhämtat. Utifrån det kan vilken kyrka som helst med många besökare vara i fara. Men de fakta som framkommit idag verkar de inte kommit så långt. Risken finns att andra urspårade nu blir inspirerade av id+en, Palulans bränningar har retat många.
Citera
2023-05-24, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nja..det tror jag inte. Dom kryper ju för islam precis som svenska kyrkan gör.

Men sluta trolla. Du är inte ens bra på det. Och läs gärna ett helt inlägg nästa gång innan du hoppar till slutsatsen att jag bara menade frikyrkliga baptister eller något annan knasig väckelse-sekt.
Citera
2023-05-24, 18:21
Medlem
Två Syrier? Du menar två antivita syrianska terrorister?
Citera
2023-05-24, 18:23
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
"Inte riktiga muslimer" nu igen.

Ja, för det är väl just dom riktiga muslimerna som gör sånt här! Andra är väl bara muslimska på pappret typ och följer inte koranen till punkt och pricka. Dom riktiga muslimerna som följer islam och koranen som man "ska" det är dom som gör sånt här.

Islam kommer ALDRIG kunna förenas med västerländska värderingar.
Citera
2023-05-24, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter

Varför skulle Syrianer vilja attackera kyrkor i Sverige? Syrianer är en etnisk grupp i mellanöstern som allmänt är kristna. Syrier är benämningen på invånare rent allmänt i landet Syrien.
Citera
2023-05-24, 18:24
Medlem
Crime-boy2s avatar
https://twitter.com/BiskopAntje/status/1661380434112987147
Citera
2023-05-24, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Ja, för det är väl just dom riktiga muslimerna som gör sånt här! Andra är väl bara muslimska på pappret typ och följer inte koranen till punkt och pricka. Dom riktiga muslimerna som följer islam och koranen som man "ska" det är dom som gör sånt här.

Islam kommer ALDRIG kunna förenas med västerländska värderingar.

Exakt så är det. ISIS hade fått toppbetyg av Muhammed om han levt och verkat idag.

Annars är det ju Moderater som Andreas Norlèn och Kristdemokrater som är nästan ivrigare än de rödgröna på att vilja förena Islam med väst. Går ju så där men de masochistiska idioterna kommer väl aldrig ge sig vid det här laget.
Citera
2023-05-24, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
https://twitter.com/BiskopAntje/status/1661380434112987147

Islamister och Jihadister är de trognaste muslimerna av de alla. De är Islam utan filter. Att vara moderat och reformistisk inom Islam är att inte vara en äkta muslim.

Ska det vara så svårt att förstå för dessa stackars människor?
Citera
2023-05-24, 18:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Sannolikt är svenska kyrkan den minst kristna som hellre stödjer islamister än svenskar "so do your math"! Den kyrkan är inte målet!
Varför skulle de bita den hand som göder dom?

Jag håller inte med dig, men jag tror inte att MGM:s är några teologer på det viset. Tror inte att de studerat svenska kyrkan. Antagligen var det väl kort och gott en kyrkobyggnad, antagligen med folk i, som de ville attackera.
Citera
2023-05-24, 18:36
Avstängd
SoberZealots avatar
Det var ju bra att det tog fast dem, men det pekar på att man skall hålla det första budet som kristen.

Inga andra gudar jämte Gud. Får väl hoppas att kyrkorna börjar lära ut att älska Gud någon gång och inte bara älska människor.
Citera
2023-05-24, 18:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter

Syriska, inte syrianska, din obildade jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in