2023-05-08, 22:19
Medlem
Rebali179s avatar
Det skulle vara intressant ifall det finns något mera material under "Dåren E Lös"
eran inspelat live 1982-83

Dock är Dåren E Lös" lätt en av hans bästa skivor eftersom man har fångat energin från bandet.
Men det hemliga meddelandet är klockrent på sitt sätt.
Senast redigerad av Rebali179 2023-05-08 kl. 22:44.
Citera
2023-05-09, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det skulle vara intressant ifall det finns något mera material under "Dåren E Lös"
eran inspelat live 1982-83

Dock är Dåren E Lös" lätt en av hans bästa skivor eftersom man har fångat energin från bandet.
Men det hemliga meddelandet är klockrent på sitt sätt.

Errol var verkligen i högform där, tiden då det gick som bäst och Meduza slog folkparksrekord. Har originalet på LP :-)

Favoritversion av Mera Brännvin där! Även introt till Mera Brännvin är klockrent😄😂
Haha! ÅSNEKUK!
Citera
2023-05-11, 18:59
Medlem
Rebali179s avatar
Vilken låt är det som har fastnat hos er på det "senare materialet"
Jag personligen skulle nog säga denna bit när det kommer till Marcher
å ibland önskar jag att han hade gett du denna mer än Spårvagnschauffören

Då Går Vi Upp Och Runkar Våran Ball https://youtu.be/MMK11p_dsvI

Samtidigt så får vi inte glömma bort
Vi Är Så Många Mänskospillror https://youtu.be/myy6b0ioJ6M
Härja Pelle https://youtu.be/rI2PwFylvjc
Citera
2023-05-24, 17:11
Medlem
Rebali179s avatar
Någon har ändrat Wikipedia sidan om att Sven heter Lars. (2023-05-24)
(Har ändrat att han heter Sven Lundin)

Lars Lundin

Lars Lundin är Börjes korkade bror och förekommer på Norstedts kassetter tillsammans med brodern och deras ständigt besökande kamrat Ljungbacka-Erik.

Lars är helt klart sin brors underhuggare. Han har en väldig respekt för denne, och tar ofta order från honom om vad han ska göra. Ofta med svaret "Ja det ska jag göra Börje, det ska jag göra!" Men ibland visar han missnöje med att bli behandlad som en bifigur. Han pratar extremt släpig och bred dialekt, låter smått efterbliven på rösten ibland (kanske är det därför han blir behandlad som sådan av sin bror?) Han är dock mycket tekniskt kunnig när det gäller epatraktorer. Han är också mycket bättre på engelska än sin bror och får faktiskt hjälpa och visa honom till rätta ibland när denne inte vet hur något uttalas eller vad det betyder."
Citera
2023-05-24, 17:56
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Någon har ändrat Wikipedia sidan om att Sven heter Lars. (2023-05-24)
(Har ändrat att han heter Sven Lundin)

Lars Lundin

Lars Lundin är Börjes korkade bror och förekommer på Norstedts kassetter tillsammans med brodern och deras ständigt besökande kamrat Ljungbacka-Erik.

Lars är helt klart sin brors underhuggare. Han har en väldig respekt för denne, och tar ofta order från honom om vad han ska göra. Ofta med svaret "Ja det ska jag göra Börje, det ska jag göra!" Men ibland visar han missnöje med att bli behandlad som en bifigur. Han pratar extremt släpig och bred dialekt, låter smått efterbliven på rösten ibland (kanske är det därför han blir behandlad som sådan av sin bror?) Han är dock mycket tekniskt kunnig när det gäller epatraktorer. Han är också mycket bättre på engelska än sin bror och får faktiskt hjälpa och visa honom till rätta ibland när denne inte vet hur något uttalas eller vad det betyder."

Varför kalla honom Lars? Och Sven är inte korkad, snarare autistisk då han är väldigt högfunktionell på sina ställen, fast har svårare att hänga med i andra sammanhang.
Citera
2023-05-25, 23:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Varför kalla honom Lars? Och Sven är inte korkad, snarare autistisk då han är väldigt högfunktionell på sina ställen, fast har svårare att hänga med i andra sammanhang.

Med dagens mått så borde åtminstone Sven vara autistisk för han är ju inte efterbliven?
Undrar vad Börje skulle ha för diagnos förutom Tidelag/ Zoofil?
Citera
2023-05-26, 17:48
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Med dagens mått så borde åtminstone Sven vara autistisk för han är ju inte efterbliven?
Undrar vad Börje skulle ha för diagnos förutom Tidelag/ Zoofil?

Jag kanske inte skulle sätta någon diagnos på Börje, däremot vågar jag garantera att han har erfarenheter bakom sig som man inte önskar sin värsta ovän.
Citera
2023-05-26, 18:22
Medlem
Hans texter är tidlösa samhällskritiken passar lika bra idag som när han var som störst.
Tyvärr drack han för mycket.

En sak jag har noterat att det finns många missbrukare som är väldigt trevliga som inte orkar leva i den här sjuka världen utan alkohol och droger. Ofta är dessa personer känsliga djupa och näst intill filosofiska snälla och har kanske blivit svikna. Så uppfattar jag Eddie Meduza.

Om man tänker efter så ställs det stora krav och det är en ständig längtan efter status positioner och pengar. Det är ingenting du kan ta med dig när du dör och det gör dig inte lyckligare.

Förmodligen funderade han på sådana saker han blev ju även frälst innan han dog. Han ansågs vara en obildad vulgär person men han var smartare än de flesta politiker och vågade vara sig själv.

Jag har inga gener att utveckla missbruk. Jag har väl till och från haft det jobbigt. Skilsmässa arbetslöshet inte den bästa kontakten med mina barn. Min mamma har jag ingen kontakt med, det är ett eget val. Kanske är det även ett val mina barn har gjort med mig.

Mina barn har utbildning arbete och eget boende så det har gått bra för dem när det gäller dessa saker.

Jag funderar mycket över livet och världens alla orättvisor och på människors dumhet och girighet. Det kan man inte hjälpa att man gör.
Jag tror att Eddie också gjorde det.
Alla fantastiska texter var nog ett sätt för honom att rensa hjärnan.

Hoppas att han nu har fått frid och ro.

Eddie Meduza var en sann konstnär. ❤️
Citera
2023-05-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Hans texter är tidlösa samhällskritiken passar lika bra idag som när han var som störst.

En sak jag har noterat att det finns många missbrukare som är väldigt trevliga som inte orkar leva i den här sjuka världen utan alkohol och droger. Ofta är dessa personer känsliga djupa och näst intill filosofiska snälla och har kanske blivit svikna. Så uppfattar jag Eddie Meduza.

Om man tänker efter så ställs det stora krav och det är en ständig längtan efter status positioner och pengar. Det är ingenting du kan ta med dig när du dör och det gör dig inte lyckligare.

Förmodligen funderade han på sådana saker han blev ju även frälst innan han dog. Han ansågs vara en obildad vulgär person men han var smartare än de flesta politiker och vågade vara sig själv.

Jag har inga gener att utveckla missbruk. Jag har väl till och från haft det jobbigt. Skilsmässa arbetslöshet inte den bästa kontakten med mina barn. Min mamma har jag ingen kontakt med, det är ett eget val. Kanske är det även ett val mina barn har gjort med mig.

Mina barn har utbildning arbete och eget boende så det har gått bra för dem när det gäller dessa saker.

Jag funderar mycket över livet och världens alla orättvisor och på människors dumhet och girighet. Det kan man inte hjälpa att man gör.

Dagens Diamant-inlägg på FB.
Citera
2023-05-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh

Fint inlägg! Hoppas du får en bra helg.
Citera
2023-05-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Fint inlägg! Hoppas du får en bra helg.

Tack! 😀.
Citera
2023-05-26, 21:15