2023-05-24, 17:01
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Svar på egen fråga: Nej pk media uppger ej nationalitet på dessa oskyldiga flygtingar som flytt ett hemskt samhälle.
Jag avskyr Svt lika mycket som de flesta andra men på text-tv (det enda jag följer därifrån) kan man läsa "Koranbränningar bakom terrorplaner", och att de gripna är syriska medborgare.
Citera
2023-05-24, 17:09
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hade kunnat bli lite PK-overload om några blattar sprängt en bög-gudstjänst under Pride-festivalen.
Ja jävlar vilken backlash!🤣
Citera
2023-05-24, 17:16
Medlem
Solstol28s avatar
När ska dom fatta att svensken inte bryr sig alls om det är nån attack mot den svenska protestantiska religionen. Svensken kommer givetvis bli upprörd over att någon eldat en vacker och totalt oskyldig kyrka. Om dom är upprörda över att en dansk har eldat upp deras sagobok några gånger så får dom väl hoppa på honom då. Svenska kyrkan har inget med det att göra! Svensken i gemen struntar fullständigt om någon skulle elda lite biblar lite här och var! Men skulle någon börja spränga Systembolag pga nån religiös övertygelse så svensken inte får sitt helg vin/öl, då skulle det kanske kunna börja morras lite här och var.
Citera
2023-05-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
https://ga.de/news/politik/deutschland/sprengstoffanschlag-auf-kirche-geplant-brueder-in-u-haft_aid-90896573?Echobox=1684849232-1

https://twitter.com/Obg1887/status/1661280159004065792

Tyska källor så här långt.

Finns det svenska medier som bevakar detta fall?

Rysslands bästa vänner, araber. Putin är nog ledsen att kristna inte dog nu i Sverige. Bra jobbat av polis däremot!!
Citera
2023-05-24, 17:21
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Svar på egen fråga: Nej pk media uppger ej nationalitet på dessa oskyldiga flygtingar som flytt ett hemskt samhälle.
Trams, det har uppgetts att det är syrier som planerat att spränga sig själva i en kyrka med koranbränningarna som motiv.
Citera
2023-05-24, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hade kunnat bli lite PK-overload om några blattar sprängt en bög-gudstjänst under Pride-festivalen.
Inte alls, pk skulle beskylla Paludan för rubbet och sedan skrika efter hårdare blasfemilagar. Det finns inte på kartan att svensson skulle blänga snett på fredens religion.
Citera
2023-05-24, 17:35
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jag avskyr Svt lika mycket som de flesta andra men på text-tv (det enda jag följer därifrån) kan man läsa "Koranbränningar bakom terrorplaner", och att de gripna är syriska medborgare.
Man får tacka högre makter (ej Allah, ej Jesus) att dom verkar vara syriska medborgare. Då slipper vi få hit avskummet. Dessutom kan vi få lite välbehövlig kritik från kontinenten att vi har tagit in för mycket babbar.
Citera
2023-05-24, 17:39
Medlem
Har svt tagit bladet från munnen och berättat om de två entiteterna ännu?
För mer detaljer än så lär de väl inte bli.
Med andra ord får man läsa sexist-åldersdiskriminerande-rasist-islamofob-media för att få lite mer beskrivande information.
Citera
2023-05-24, 17:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Vilket är absurda lögner. Det är inte koranbränningar som ligger bakom några terrorplaner. Det är muslimska extremister och radikal muslimsk ideologi bakom terrorplanerna.

Propaganda-”journalistik” för att misstänkliggöra yttrandefriheten och göra de som utnyttjar den ansvariga för extremisters terror. Man vill propagera för inskränkningar av yttrandefriheten och sprida idén att det finns rim och reson i spränga en kyrka för att någon bränt en koran.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
De brukar faktiskt skriva "två svenskar" häktade för terrorbrott.

Nej.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Jag tror man iaf kan utesluta Svenska kyrkan som mål.
Den kyrkan har blivit mer islamistisk än kristen nuförtiden så de klarar sig nog alldeles utmärkt ett tag till innan muslimerna tar över landet och helt gratis.
Sverige är fantastiskt!
Land bortskänkes här "soon" : https://www.bortskankes.se/

Man ska nog rikta in sig på att det nog har att göra med nån annan mer islamkritisk församling.
Senast redigerad av Erik Öst 2023-05-24 kl. 17:50.
Citera
2023-05-24, 17:46
Avslutad
Sveriges Radio rapporterar!

Enligt åklagarämbetet skulle ett möjligt motiv för bröderna kunna ha varit koranbränningarna som genomförts i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in