Citat:
Ursprungligen postat av
Pythia_88
Jag tror att jag har en hyfsat klar bild av vad du anser om M:s inblandning.
Det var en lite märklig kommentar tänker jag, för dels handlade denna ordväxlingen inte alls om Majas inblandning, utan om hur lyhört det är mellan våningarna. Dels har jag själv en väldigt ambivalent bild av Majas inblandning.
Möjligen tillhör du den skara som tror att jag menar att Maja är oskyldig bara för att jag menar att bevisen emot henne inte räcker. Det är ju tyvärr rätt många i "flashmoben" som inte kan skilja på vare sig det som är möjligt och det som är bevisat eller att tro att någon är skyldig och att anse att bevisen inte räcker för fällande dom.
Det var först för ca en vecka sedan som jag kom fram till att jag tror mer på att hon inte var med, än tvärtom. Och då baserat på helt andra saker än vad alla andra någonsin diskuterat i tråden. Om du läst mitt inlägg om varför jag tror mer på att Maja inte var med, än varför hon var det, så får du gärna replikera på det inlägget. Det är nog någon vecka gammalt eller så. Men jag har aldrig förnekat det faktum att det kan vara så att Maja var med och höll fast Toves armar, till skillnad från flera "på andra sidan", som inte under några omständigheter kan medge att det kan vara så att Maja är oskyldig till mordanklagelsen.
Eftersom den tekniska bevisning som finns aldrig kommer att kunna ge ett svar på hur det egentligen var, så får vi söka svaren i det tjejerna själva berättar, och då är det som så ofta det som inte sägs och det som framgår mellan raderna som berättar sanningen. Därför gick jag både på djupet i förhören och försökte samtidigt se helheten ur ett helikopterperspektiv, och det var då den stora skillnaden i Majas berättelse av de olika delarna blev tydlig. Man måste se både till detaljerna och det övergripande, på samma gång. Då faller bitarna på plats.