2023-05-24, 12:02
Avstängd
Köpte en Iphone 11 av Swappie som skulle vara i utmärkt skick.
Fick en med hack i kanterna och trasigt skärmglas i ena hörnet.

De erbjöd typ 200:- i kompensation och då ska jag krångla med massor av mail och förpacka , skicka tillbaka den trasiga och vänta flera veckor på en annan. De kan behålla sina trasiga telefoner och 200:-. Kommer ej handla av dom.

Sökte och hittade företaget "Refurbed" men efter att ha läst omdömena om dom så går de bort. De använder icke OEM-delar av låg kvalitet och folk har fått telefoner som ej fungerat pga av detta samt med gamla dåliga batterier, kina-laddare som tagit eld osv.

FINNS DET NÅGON SERIÖS återförsäljare av begagnade Iphones?
Söker en 12a i mycket bra skick om det spelar någon roll.

Mycket tacksam för input!
Citera
2023-05-24, 12:44
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Köpte en Iphone 11 av Swappie som skulle vara i utmärkt skick.
Fick en med hack i kanterna och trasigt skärmglas i ena hörnet.

De erbjöd typ 200:- i kompensation och då ska jag krångla med massor av mail och förpacka , skicka tillbaka den trasiga och vänta flera veckor på en annan. De kan behålla sina trasiga telefoner och 200:-. Kommer ej handla av dom.

Sökte och hittade företaget "Refurbed" men efter att ha läst omdömena om dom så går de bort. De använder icke OEM-delar av låg kvalitet och folk har fått telefoner som ej fungerat pga av detta samt med gamla dåliga batterier, kina-laddare som tagit eld osv.

FINNS DET NÅGON SERIÖS återförsäljare av begagnade Iphones?
Söker en 12a i mycket bra skick om det spelar någon roll.

Mycket tacksam för input!

Testa INREGO:
https://shop.inrego.se/mobiltelefone...SABEgLVwPD_BwE

Har köpt en iPhone SE (i perfekt skick) därifrån.
Citera
2023-05-24, 13:23
Medlem
Jag köpte två iPhone från Blue City, valde telefoner i "mycket gott skick". Den ena hade t.o.m. skyddsplasten kvar och var alltså i stort sett oanvänd. Även den första levde upp till förväntningarna.

BlueCity är ursprungligen ett danskt företag, men de har flera butiker i Sverige. Tyvärr har deras hemsida legat nere ett tag nu - och det är väl ett dåligt tecken.

Köpte nyss en iPhone SE, gen 2, från Refurbed. Visade sig att den kom från ett företag i Belgien, förstår inte hur de lyckades skicka den på två dagar. Valde där också "mycket gott skick, och det stämmer också. Fick med laddare fast det enligt annonsen inte skulle ingå.

Verkar som om Refurbed samarbetar med andra företag som verkligen levererar telefonerna. Fungerade i alla fall utmärkt för mig.
Citera
2023-05-26, 18:57
Medlem
Varför ska man köpa mobiler utan att se dem? Då är det bättre att köpa från någon privatperson på Blocket eller Tradera. Då får man ju bilder på mobilen och man kan kommunicera med säljaren.
Citera
2023-05-26, 19:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Varför ska man köpa mobiler utan att se dem? Då är det bättre att köpa från någon privatperson på Blocket eller Tradera. Då får man ju bilder på mobilen och man kan kommunicera med säljaren.
Man får garanti hos butiker som säljer begagnat och det är inte stulna mobiler som sedan blir stöldspärrade samt kan vara i bättre skick och testade eftersom butiker är rädda om sitt rykte.
En laptop som jag köpte förra året från Inrego som är rätt gammal kom med bra batteritid och 8GB RAM så är säkert förbättrad för att fungera bra idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in