2023-05-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Hahaha du e så jävla beng va!😂
Love it. Jag vill oxå höra mer om den mystiska kukblåsningen! Augusts och newagemorsan rendezvous i slutet fick mig osökt att tänka på detta gamla klippet:
https://youtu.be/uUmDpDicuqs

Å sen skrattade jag gott och länge så det var kul!

August;varför valde du den blå stenen? Vad kände du inom dig när du valde den?
Haha, den där dokumentären är sjukt rolig. Jag var på studieresa och besökte flera communities i Portugal under min skoltid och i ett ställe bjöd dom in till filmkväll. Eftersom vi var en grupp skandinaver på besök så visade dom denna dokumentär, alltså three miles north of molkom. Det var första gången jag såg den och, ja, jag blev mållös. Kulturkrock deluxe!

9 av 10 kukskallror. Referens från kommentarsfältet på dyngbaggegalans Instagram https://www.instagram.com/reel/CskzHOVrALo/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Och hur funkar den där maracesen över könet? Jag hade ingen maracas men hittade ett paket med gula ärtor i skafferiet som jag rasslade lite med framför könet men jag kände inget, vad ska hända?
Det är shamansk healing, i videoklippet ser vi en soulretrieval. I vilken Anna hämtar hem en själsbit av mig som har splittrats av under en emotionellt svår upplevelse.
Citera
2023-05-24, 10:11
Medlem
Förespråkar Lina bokbål av konstnärliga böcker som inte passar hennes världsbild?
Citera
2023-05-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Författaren till den omtvistade humorboken:

https://www.svt.se/kultur/forfattaren-till-boken-i-gift-vid-forsta-ogonkastet

Min tanke också när jag såg klippet på kulurnyheterna. En brud som "förbjuder" killen att ha eller tycka vissa saker och han utan vidare böjer sig slutar i regel aldrig bra. De kan få ihop det men efter 10 år eller så har hon tröttnat och lämnar en nedbruten man som i värsta fall tar livet av sig eller gör något annat dumt. Vi ser det lite då och då i samhället tyvärr.
Citera
2023-05-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Min tanke också när jag såg klippet på kulurnyheterna. En brud som "förbjuder" killen att ha eller tycka vissa saker och han utan vidare böjer sig slutar i regel aldrig bra. De kan få ihop det men efter 10 år eller så har hon tröttnat och lämnar en nedbruten man som i värsta fall tar livet av sig eller gör något annat dumt. Vi ser det lite då och då i samhället tyvärr.

Vad hade hänt om Alexander förklarat att det är konst, att de berör samhällets mörka sidor med hjälp av humor och att de absolut inte ska slängas? Dvs bara stått upp för sig och den typen av konst?
Citera
2023-05-24, 10:25
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Haha, den där dokumentären är sjukt rolig. Jag var på studieresa och besökte flera communities i Portugal under min skoltid och i ett ställe bjöd dom in till filmkväll. Eftersom vi var en grupp skandinaver på besök så visade dom denna dokumentär, alltså three miles north of molkom. Det var första gången jag såg den och, ja, jag blev mållös. Kulturkrock deluxe!

9 av 10 kukskallror. Referens från kommentarsfältet på dyngbaggegalans Instagram https://www.instagram.com/reel/CskzHOVrALo/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Det är shamansk healing, i videoklippet ser vi en soulretrieval. I vilken Anna hämtar hem en själsbit av mig som har splittrats av under en emotionellt svår upplevelse.

Jag har inte sett hela men hoppas fortf universum ska sända den i min väg.🙏🏻

Tror du på riktigt att din själ kan gå sönder om du upplever nått jobbigt?
Kändes det bättre efteråt?
Citera
2023-05-24, 10:27
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Vad hade hänt om Alexander förklarat att det är konst, att de berör samhällets mörka sidor med hjälp av humor och att de absolut inte ska slängas? Dvs bara stått upp för sig och den typen av konst?

Men det gjorde han ju inte utan han satt och skämdes. Det där brukar jag säga på skoj rätt ofta: jag sitter här å skäms.

Men han sa det på allvar och det var nog bland det omanligaste jag sett på svensk tv. Hans själ behöver absolut hämtas hem för nu vet han ju knappt vem han är. Jag fattar inte dagens män alltså de är ju som små flickor?
Citera
2023-05-24, 10:41
Medlem
Citat:

En bra frågeställning. Om hon inte accepterar det finns inget att bygga vidare på. Visst kan man få kompromissa i ett förhållande men utan att tittat på programmet men läst lite kort här får jag uppfattningen att han är den som kommer böja sig för det mesta. Hon kommer däremot inte göra det i samma utsträckning och det brukar inte hålla i längden.

Om hon däremot accepterar det svaret visar hon att respekterar det, men som du "säger" han sätter sig själv i klistret för att vara till lags.

Som sagt inte följt programmet men som någon skrev här kanske hon inte vill fortsätta för att hon ser en svag man, vi får se.
Senast redigerad av Psykbryt76 2023-05-24 kl. 10:44.
Citera
2023-05-24, 10:52
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Ja det är verkligen ingen bra start på ett liv ihop!
Sådana partners lämnar vrakspillror efter sig och går sedan vidare till nästa offer.
Citera
2023-05-24, 11:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Hahaha du e så jävla beng va!😂
Love it. Jag vill oxå höra mer om den mystiska kukblåsningen! Augusts och newagemorsan rendezvous i slutet fick mig osökt att tänka på detta gamla klippet:
https://youtu.be/uUmDpDicuqs

Å sen skrattade jag gott och länge så det var kul!

August;varför valde du den blå stenen? Vad kände du inom dig när du valde den?

Eller det här gänget ur "Rörelsen" svt, där Guldsol J Nordensköld pratar 24 in i filmen
frekvenser, kvantfysik, hur man optimerar sin energi, vara här och nu etc
25.40 in i filmen borstar de bort energier framför varandra https://www.svtplay.se/video/Kv1Yb5P/rorelsen/1-frihet-och-sanning/?id=Kv1Yb5P&position=1456

Männen skapar kraft och energi hos sig själva genom att skrika ut mansvrål. Mansrörelsen håller till i det här "skapa-energi-hos-sig-själva"-sällskapet.

Guldsol (ur svt:s Rörelsen) https://www.facebook.com/profile.php?id=100074135169413
är ju facebook-vän med Uddebo-folk också.
Citera
2023-05-24, 11:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616

Citat:
Och hur funkar den där maracesen över könet? Jag hade ingen maracas men hittade ett paket med gula ärtor i skafferiet som jag rasslade lite med framför könet men jag kände inget, vad ska hända?

Det är superflummigt Ernie. Du tar avstånd från det där folket på Molkom-festivalen med deras energier, men det är ju exakt det din väninna håller på med.
Försök inte distansera dig till flummeriet.
Citera
2023-05-24, 11:10
Avslutad
Citat:
Lina hade hotat med att lämna honom, Alex hade sagt OK, Lina hade ändrat sig och kärleksbombat med partyhattar och vin?
Citera
2023-05-24, 11:14
Avslutad
Citat:

Tyvärr så verkar han ju själv inte vara kapabel till den typen av analys, utan för honom var det liksom två flabbiga böcker som han köpte på finlandskryssning.

Jag dog lite inombords av hela bok-grejen. Såg direkt att det måste röra sig om Hugleikur Dagsson, och det är världens missuppfattning att skämten skulle vara rasistiska / homofoba etc etc som hon direkt tror. Skämten är så pass skruvade och absurda att man omöjligtvis kan dra någon annan slutsats än att de tvärt om driver med folk som är tex rasistiska eller homofoba eller liknande.

Exempel på roliga Dagsson-skämt som inte är rassiga: Anarchy in the UK

Eller den här, ett par som står hand i hand och tittar på en vacker delfin som hoppar i vattnet. Den ene säger Jag hatar delfiner. De är värre än nazister.

Men sen finns det hur mycket grova skämt som helst som är medvetet over the top.

Edit: Typ sånt här, Vänta nu lite detta är inte fotboll. Det är ju analsex!
Senast redigerad av Bruggen 2023-05-24 kl. 11:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in