2023-05-24, 02:10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Ja jag har redan beställt en via bokbörsen hahaha
Visa den för en kvinna, och är du upptagen, skaffa en till kvinna! enbart för att kunna ställa den i bokhyllan (kvinnan?) och börja dejta och låt filtreringsprocessen börja
Citera
2023-05-24, 02:15
Medlem
Först och främst Hugleikur Dagsson är ett kontroversiellt geni. Det är lite Jan Stenmark över hans humor. Bisarrt att till och med han hoppar in i samtalet och kommentera händelsen i nyheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inget mer bajspalats för Agust? Har det här varit uppe i tråden förut?

https://www.ut.se/bostad/31-aring-ny-agare-till-30-talshus-i-uddebo-prislappen-1-025-000-kronor-03eaeab7/
Jag köpte ett till hus

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Edit: Jag kanske har fel. Det är inte hon ändå tror jag
Min vän heter Anna, ni hittar henne på instagram som annahofmann.heal

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
...
Ni i tråden har ju skrämt bort Agust från forumet förra veckan, vi får hoppas att han vågar sig tillbaka för att åtm shine a light on his sex

Ja dom är rätt så lika även till utseendet, men om hon är polly måste hon multiplicerande
dela sig lite till om Agust ska få plats i den gemen-skapen
Vad yrar du om, det har ju varit uppehåll en vecka!
Citera
2023-05-24, 02:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Sorry jag tänkte fel, time flies + en gnutta självironi om hur jag skrämt bort dig
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-24 kl. 02:54.
Citera
2023-05-24, 02:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
!
Aha!, där råkade du besvara vår senaste huvudbry hursomhelst , det var shamanism och inte tantriska hemskheter https://www.instagram.com/p/CsjtZwrg5mv/ (välj översta klippet)

Jag tycker det är lite festligt, att hennes klippning innefattar Carro i badkaret, det är som om detta skedde parallellt och att någon av er blev Carro, och då kan man lätt se att när Anna blåste i den lite mer känsliga regionen så ser jag framför mig en butterfly effekt som skapade bubbelbadet i Carros syrefattiga vågräta badvatten & vinglaset sprängdes på kuppen! av kraften i inblåset som du kan få berätta mer om ifall du vill vågar & kan som Lasse Kroner sa
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-24 kl. 02:33.
Citera
2023-05-24, 04:26
Avslutad
Citat:
Först och främst Hugleikur Dagsson är ett kontroversiellt geni. Det är lite Jan Stenmark över hans humor. Bisarrt att till och med han hoppar in i samtalet och kommentera händelsen i nyheterna.

Jag köpte ett till hus

Kulturredaktionen på SVT ringde väl upp honom och bad om en kommentar, det är public service och en av deltagarna i programmet framställde honom som misogyn och homofob rasist och sen får man se Alex slänga hans böcker i papperskorgen efter att ha sagt att han känner sig naken. Det i sig är destruktivt, vilket författaren också påpekar, det ser vem som helst utom ni själva tydligen eftersom era ”experter” normaliserar såna här beteenden.
Citera
2023-05-24, 04:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Carro ÄR ju en sådan torr tråkig häxa som TROR att hon är den orignella, sköna öldrickande bruden som har humor.

Freddan och Stina är så förskräckligt tråkiga så klockorna stannar. Stina är helt nollställd i ansiktet och Freddan känns bara som en fabriksinställd lagersnubbe. Missionären i två minuter för dem varje fredag och lördag!

Arvid känns lobotomerad. Han har haft samma tonläge och döda ansikte genom alla program. Främst tonläget är mycket jobbigt. Det är något med militärer och att vara sådär stiffa…. Ida BÖR kunna hitta MYCKET livsgladare. Han är väl dessutom mest sugen på att knulla sin mormor…?

Jag gillar Alex, tycker han har skönt sätt. Hans fru är snygg, men såklart skulle det visa sig vara en vänstervriden Majorna-brud som inte tål gamla hederliga grabbböcker med knull- och bögskämt. Minus för det! Känns även suspekt att hon är sjukskriven med tanke på hur pass fungerande hon verkar vara i programmet. Får vibbarna att det är ”något” över henne, även pga hennes brist på familj(?). Hon uttrycker sig iaf tveksamt kring sin familjesituation under bröllopet.

När man ser Alex lägenhet undrar man även vad han lägger sina pengar på. Har han dyra intressen, en fin båt, reser han mycket eller har han en enorm aktieportfölj?

Godnatt!

Bara jag som reagerar på antalet tillfällen hon dricker alkohol under inspelningen? Hemma i myskläder, ensam, det nämns som hennes hobby osv. Överhuvudtaget mycket alkohol i programmet.
Citera
2023-05-24, 04:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Du har rätt, det finns absolut inget som signalerar finkulturell kredd eller akademisk bildning kring Lina, tolkar henne tvärtom faktiskt, och vi har inte sett några hyllmetrar med böcker hos henne (eller någon annan deltagare?). Dock har hon ansträngt sig med sitt hem och hemmet är förmodligen något som hon identifierar sig mig och är viktigt. Att utfallet är förutsägbart och till förvillelsen lik vilken innerstads-brf:a som helst på Hemnet som varit bebodd av en kvinna är en annan sak: filtar och stringhyllor och kanske en trasmatta på det framplockade plankgolvet, vi vet alla hur det ser ut. Även om signalen är förutsägbar och osofistikerad är det en signal hon sänder ut: jag vill leva där sakerna omkring mig spelar roll och är fina. Alex är helt blind inför detta, oförmögen att tolka det. Att han förmodligen har rätt gott om pengar spelar ingen roll när han så aktivt väljer att strunta hur det ser ut omkring honom.

Jo, men det innebär att Alex är mer modern och klimatvänlig . Han har samma saker han haft hela livet skrivs det här = det är ju så det ska vara, låter lika duktigt jobbat som självaste Greta Thunberg som har ”köpstopp”. Att ha som intresse att slänga grejer bara för att köpa minsta detalj nytt bara för att allt ska gå i samma ton känns mossigt.
Citera
2023-05-24, 07:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukuk
Visst är det så att Linas reaktion varit helt annan om intermezzot om tröjan/boken/rapsen var med en annan kille än Alex. Det är inte vad som görs som är avgörande, utan vem som gör det. Därför intressantare diskutera personerna än olika enskilda handlingar.

Poängterade flera gånger att det var kulturell klass som avsågs, ekonomiskt är situationen självklart den omvända. Man kan vara rik som Bert Karlsson och ändå ha lika urusel smak som Bert Karlsson. Det vinner dock inte många (halv)unga kvinnors hjärtan.

Tror inte det handlar om att briljerar i något så tråkigt som inredning för att vinna Lina. Bara inte aggressivt utstråla ful ungkarlslya med sönderrunkad soffgrupp från 80-talet. Har man intresse för den andre så görs en ansträngning att mötas halvvägs, det gäller båda parter. Om Jysk kan komma med på den resan får nog avgöras fall till fall.
Kan du peka på något som avslöjar Linas högre kulturella klass? Eller är hon en 3:a som tycker hon förtjänar en 9-10:a?

Alex kommer aldrig kunna göra rätt i hennes ögon och han är sjukt undergiven. Både underhållande att se men plågsamt.
Han påminner om karaktären "Göran" i filmen "tillsammans"
Citera
2023-05-24, 07:24
Medlem
bridgeblandnings avatar
I nästa avsnitt kommer Lina snoka i Alex dator och upptäcka att Flashback är bokmärkt i webbläsaren.

"Du jag såg att du hade en genväg till Flashback på datorn... Är det sånt du brukar läsa på nätet?"
"JA!! Ibland.. ja... eller jag brukade gå in där förut..."
"Hur kan du besöka en sådan rasistisk, homofob och sexistisk sida?"
"Alltså jag var 23-24 när jag var inne där"

Citera
2023-05-24, 07:34
Medlem
Spider-Girls avatar
Författaren till den omtvistade humorboken:

Citat:
– Det här ser inte ut som ett bra förhållande. Om någon tvingas slänga iväg böcker för att de är en dealbreaker inom förhållandet... jag skulle börja leta efter utgången direkt där och då, säger han till SVT.

https://www.svt.se/kultur/forfattaren-till-boken-i-gift-vid-forsta-ogonkastet
Citera
2023-05-24, 07:37
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, jag tycker också Alex är gullig, och jag förstår inte varför han lägger energi på att få det att fungera med Lina.
Vad ser han hos henne?
Varför är han mån om att tillfredsställa henne?

Han kan väl få många andra intresserade tjejer?

Eller har han dåligt självförtroende?

Det är som att han är den som har störst intresse av de två, eller tolkar jag det fel?

Han har absolut dåligt självförtroende, det tycker jag mig se i hur han nedvärderar sig själv och lägger sig platt för Lina hela tiden.

Tror han är desperat i någon mån och ser det här som kanske hans enda/sista chans eller något? Lina är inte attraherad utav honom dock, det märks.

Jag tror också att han kan få bättre, han måste bara inse det själv. Tycker han verkar vara en bra person på alla möjliga sätt.

Var fruktansvärt pinsamt att se hur Lina pressade honom kring de här skämtböckerna och hur han vek ner sig i hopp om att blidka henne. Där blev han bara än mer oattraktiv i hennes ögon. Hon har honom som lindad runt sitt lillfinger och behandlar honom som något som katten släpat in.
Citera
2023-05-24, 07:41
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha det roligaste var ju när hon först frågade ”är det här din typ av humor” och han verkligen sken upp, brast ut i skratt och helt sonika svarade ”ja!! ibland…ja!” för att i nästa sekund inse det brutala misstaget och snabbt ändra sig till ”eller det VAR min humor”. Med ängslig blick och trevande med handen över hakan följer han upp med ”asså nu när du säger det så här så känner jag att det är jobbigt mmm”.
Han stoppar inte där utan toppar det ytterligare med ”jag kände mig naken, blottad och jag kände skam”

Alltså det är så erbarmligt roligt och sorgligt på samma gång att ta del av den där scenen där han tillintetgör sig själv när han inser att han är fel ute!!! Jag dör av skratt när jag tittar på det en andra och tredje gång!

Självklart är det hon som är fel ute. Hon småler till och med när hon plattar till honom. Eller ska man säga att han plattar till sig själv och gör jobbet åt henne kanske.

Ja jag håller med dig helt här. Det är komiskt.

Men det är med bra anledning kvinnor generellt hatar sådant här beteende. Om du ljuger i ett förhållande, kan partnern inte lita på när du säger sanning. Om du ber om ursäkt när du inte menar det/av fel anledning, kan partnern inte ta en annan, genuin ursäkt på allvar.

Alex ber om ursäkt för att blidka Lina. "I hemlighet" fortsätter han gilla svart humor. Alex är därmed en strykrädd, lismande people pleaser som man inte kan lita på. Lina tar rollen som en uppfostrande åsiktspolis men jag tror inte att hon bryr sig egentligen, hon vill bara manipulera och trycka på knappar. Som nån annan observerade switchar hon helt plötsligt "neeeej du behöver inte slänga dom för min skull".

Dessutom var den där boken helt oskyldig, bara absurd och rå. Ingenting att bli upprörd över eller be om ursäkt för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in