Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Hahaha det roligaste var ju när hon först frågade ”är det här din typ av humor” och han verkligen sken upp, brast ut i skratt och helt sonika svarade ”ja!! ibland…ja!” för att i nästa sekund inse det brutala misstaget och snabbt ändra sig till ”eller det VAR min humor”. Med ängslig blick och trevande med handen över hakan följer han upp med ”asså nu när du säger det så här så känner jag att det är jobbigt mmm”.
Han stoppar inte där utan toppar det ytterligare med ”jag kände mig naken, blottad och jag kände skam”
Alltså det är så erbarmligt roligt och sorgligt på samma gång att ta del av den där scenen

där han tillintetgör sig själv när han inser att han är fel ute!!! Jag dör av skratt när jag tittar på det en andra och tredje gång!
Självklart är det hon som är fel ute. Hon småler till och med när hon plattar till honom. Eller ska man säga att han plattar till sig själv och gör jobbet åt henne kanske.
Ja jag håller med dig helt här. Det är komiskt.
Men det är med bra anledning kvinnor generellt hatar sådant här beteende. Om du ljuger i ett förhållande, kan partnern inte lita på när du säger sanning. Om du ber om ursäkt när du inte menar det/av fel anledning, kan partnern inte ta en annan, genuin ursäkt på allvar.
Alex ber om ursäkt för att blidka Lina. "I hemlighet" fortsätter han gilla svart humor. Alex är därmed en strykrädd, lismande people pleaser som man inte kan lita på. Lina tar rollen som en uppfostrande åsiktspolis men jag tror inte att hon bryr sig egentligen, hon vill bara manipulera och trycka på knappar. Som nån annan observerade switchar hon helt plötsligt "neeeej du behöver inte slänga dom för min skull".
Dessutom var den där boken helt oskyldig, bara absurd och rå. Ingenting att bli upprörd över eller be om ursäkt för.