2023-05-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Tillåt mig att citera mig själv från förra säsongen. Viktig information om programmets "experter".
Och flumfia Daniella Gordon som var expert i tidigare säsonger kom jag att tänka på.
http://www.daniellagordon.com
Många experter har de varit och ytterst få äktenskap har hållit i detta program.
Citera
2023-05-24, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Carro ÄR ju en sådan torr tråkig häxa som TROR att hon är den orignella, sköna öldrickande bruden som har humor.

Freddan och Stina är så förskräckligt tråkiga så klockorna stannar. Stina är helt nollställd i ansiktet och Freddan känns bara som en fabriksinställd lagersnubbe. Missionären i två minuter för dem varje fredag och lördag!

Arvid känns lobotomerad. Han har haft samma tonläge och döda ansikte genom alla program. Främst tonläget är mycket jobbigt. Det är något med militärer och att vara sådär stiffa…. Ida BÖR kunna hitta MYCKET livsgladare. Han är väl dessutom mest sugen på att knulla sin mormor…?

Jag gillar Alex, tycker han har skönt sätt. Hans fru är snygg, men såklart skulle det visa sig vara en vänstervriden Majorna-brud som inte tål gamla hederliga grabbböcker med knull- och bögskämt. Minus för det! Känns även suspekt att hon är sjukskriven med tanke på hur pass fungerande hon verkar vara i programmet. Får vibbarna att det är ”något” över henne, även pga hennes brist på familj(?). Hon uttrycker sig iaf tveksamt kring sin familjesituation under bröllopet.

När man ser Alex lägenhet undrar man även vad han lägger sina pengar på. Har han dyra intressen, en fin båt, reser han mycket eller har han en enorm aktieportfölj?

Godnatt!
Och det är ju precis därför som Agust förslag att de ska ta ett beigt tygstycke för att representera dem som par som den idén är guld!
Citera
2023-05-24, 07:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och det är ju precis därför som Agust förslag att de ska ta ett beigt tygstycke för att representera dem som par som den idén är guld!
Agust är störtskön.
Karro är för sårad av tidigare händelser och borde inte tagits med i "experimentet" för sin egen skull, främst.
Citera
2023-05-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Carro ÄR ju en sådan torr tråkig häxa som TROR att hon är den orignella, sköna öldrickande bruden som har humor.

Freddan och Stina är så förskräckligt tråkiga så klockorna stannar. Stina är helt nollställd i ansiktet och Freddan känns bara som en fabriksinställd lagersnubbe. Missionären i två minuter för dem varje fredag och lördag!

Arvid känns lobotomerad. Han har haft samma tonläge och döda ansikte genom alla program. Främst tonläget är mycket jobbigt. Det är något med militärer och att vara sådär stiffa…. Ida BÖR kunna hitta MYCKET livsgladare. Han är väl dessutom mest sugen på att knulla sin mormor…?

Jag gillar Alex, tycker han har skönt sätt. Hans fru är snygg, men såklart skulle det visa sig vara en vänstervriden Majorna-brud som inte tål gamla hederliga grabbböcker med knull- och bögskämt. Minus för det! Känns även suspekt att hon är sjukskriven med tanke på hur pass fungerande hon verkar vara i programmet. Får vibbarna att det är ”något” över henne, även pga hennes brist på familj(?). Hon uttrycker sig iaf tveksamt kring sin familjesituation under bröllopet.

När man ser Alex lägenhet undrar man även vad han lägger sina pengar på. Har han dyra intressen, en fin båt, reser han mycket eller har han en enorm aktieportfölj?

Godnatt!
Fredrik och Stina är som att kolla på den stora älgvandringen, den händer inte mycket där
Arvid är som en robot i sitt tonläge och röst, mormor verkar vara nummer ett i hans liv.
Lina påminner om Taco Sofia Lindhe som inte gillade att Anton lyssnade på Björn Rosenström i en tidigare gift vid första ögonkastet säsong.
Caroline verkar vara en tråkig person hon trivs nog bäst med sig själv.
Summan av kardemumman, det blir nog inte många som är gifta när denna säsong är över om några veckor här.
Citera
2023-05-24, 08:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Agust är störtskön.
Karro är för sårad av tidigare händelser och borde inte tagits med i "experimentet" för sin egen skull, främst.
Alex och Agust hade nog passar bra ihop, inte minst humormässigt. Hade de bara haft läggningen så hade det slagit gnistor!
Citera
2023-05-24, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är inte sofistikerad själv, hon är ju en helt vanlig Svensson som gillar beige. Vad har hon gjort som är sofistikerat i programmet?
Hon är inte sofistikerad men har ett drag av snobbighet.
Citera
2023-05-24, 09:07
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
I nästa avsnitt kommer Lina snoka i Alex dator och upptäcka att Flashback är bokmärkt i webbläsaren.

"Du jag såg att du hade en genväg till Flashback på datorn... Är det sånt du brukar läsa på nätet?"
"JA!! Ibland.. ja... eller jag brukade gå in där förut..."
"Hur kan du besöka en sådan rasistisk, homofob och sexistisk sida?"
"Alltså jag var 23-24 när jag var inne där"

Det är parhelg, nästa vecka. Hon kommer att komma på att ernie är här inne.
Citera
2023-05-24, 09:10
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Var fruktansvärt pinsamt att se hur Lina pressade honom kring de här skämtböckerna och hur han vek ner sig i hopp om att blidka henne. Där blev han bara än mer oattraktiv i hennes ögon. Hon har honom som lindad runt sitt lillfinger och behandlar honom som något som katten släpat in.

Ja och jag ser i spåkulan vad som kommer hända, och det har förmodligen hänt i eventuella tidigare relationer Alex haft.

Alex kommer i slutet ha plattat till sig till oigenkännlighet för Linas skull. Lina kommer lägga huvudet på sned och beskåda sitt verk med förakt. Och säga något i stil med: "Jaaa... neee... Jag vill inte fortsätta vara gift. Jag känner inte den där GNISTAN"
Citera
2023-05-24, 09:28
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Aha!, där råkade du besvara vår senaste huvudbry hursomhelst , det var shamanism och inte tantriska hemskheter https://www.instagram.com/p/CsjtZwrg5mv/ (välj översta klippet)

Jag tycker det är lite festligt, att hennes klippning innefattar Carro i badkaret, det är som om detta skedde parallellt och att någon av er blev Carro, och då kan man lätt se att när Anna blåste i den lite mer känsliga regionen så ser jag framför mig en butterfly effekt som skapade bubbelbadet i Carros syrefattiga vågräta badvatten & vinglaset sprängdes på kuppen! av kraften i inblåset som du kan få berätta mer om ifall du vill vågar & kan som Lasse Kroner sa

Hahaha du e så jävla beng va!😂
Love it. Jag vill oxå höra mer om den mystiska kukblåsningen! Augusts och newagemorsan rendezvous i slutet fick mig osökt att tänka på detta gamla klippet:
https://youtu.be/uUmDpDicuqs

Å sen skrattade jag gott och länge så det var kul!

August;varför valde du den blå stenen? Vad kände du inom dig när du valde den?
Citera
2023-05-24, 09:44
Medlem
Peace2023s avatar
Något jag tyckte var märkligt var när Arvid sa till Ida under kanotfärden att det finns skadedjur i skogen och sjön, och hon lydigt upprepade hans ord. Människan är det största skadedjuret... Men hon vill ju ha en man som dödar djur och kommer hem med döda kroppar över axeln... "En riktig man"...
Citera
2023-05-24, 09:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
En annan sak med dataspel är att när man blir äldre så tappar de flesta inlevelseförmågan. Det blir inte lika spännande och kul helt enkelt. Som med idrott. När du blir äldre inser du att det inte är så viktigt.

En del tragiska personer lever dock kvar som ungdomar hela livet.
Tack, då förstår jag varför det inte är lika lockande att kolla filmer längre! Inlevelseförmågan alltså.

Jag tycker förresten att Stina och Fredrik får oförtjänt kritik här. Tycker de klarar sig jättebra. Fredrik är absolut ingen psykopat bara för att han är pedant.
Citera
2023-05-24, 10:08
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Och hur funkar den där maracesen över könet? Jag hade ingen maracas men hittade ett paket med gula ärtor i skafferiet som jag rasslade lite med framför könet men jag kände inget, vad ska hända?

Du kommer att vara höggravid innan skymningen är jag rädd..😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in