Citat:
Ursprungligen postat av
Satilamannen
Jodå !
Jag har åkt både finlands- och ålandsbåt när äktsvennar i entreprenadbranscher supit till !
Där de 16-17-åriga sönerna till männen behövt bli släpade upp för trappan från hyttdäck totalt borta
Men det har inte blivit några rubriker om "400 apor" för det !
Jag har även åkt Stena-båt på 80-talet när det också kunde gå "vilt till" men den som inte skötte sig togs om hand av vakterna ombord.
Fast när äktsvenskar blir fulla, så blir de ju både snällare och gladare. Har åkt på färjor och det är ganska sjyst stämmning. Samma sak på konserter med fulla vita gubbar, typ Sweden Rock.
Detta var nog nyktra, kanske inte så äkta svenskar. Som bara lät. Alltså gjorde ljud.
Kanske lite som den högen jag hörde, kvinnor dessutom, som bara satt och gjorde ett himla ljud i den kommunala trafiken. Typ arabiskt joddlande.
Min slutsats är alltså att den Svenska kulturen är ganska lugn och att man inte vill utmärka sig. Medan andra kulturer går ut på att låta så himla mycket som det går.
Edit: Med din text, så tror jag du har den vanliga skitkastartekniken emot vita svenska män:
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/juni/lugnt-och-tryggt-pa-sweden-rock-festival-2022/
Du är alltså rasist.