2023-05-23, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Tycker du är grym på att förklara allt såpass enkelt och tydligt. Tror och hoppas hr tänker och värderar saker på samma sätt.
Tack! Jag hoppas också det, och tror att man gör det faktiskt.
Citera
2023-05-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En förklaring till den anmärkningsvärt höga dunsen kan vara att båda faller i golvet samtidigt. JJ ovanpå Tove så hon på så sätt kan börja strypa innan Tove fattat styrkan, detaljerna och tidsrymden där.

Hur går detta fall till menar du? Sitter dom på något sätt fastklistrade i varann, framsida mot framsida? För annars, om JJ på något sätt gör ett utfall framifrån mot TT så är ju det naturliga att TT ramlar "ifrån" JJ. JJ borde också ha blåmärken/skavsår på knäna, och med stor sannolikhet också någon sorts skador på händerna, från ett sådant fall - något sådant har inte noterats. Om hon inte ramlar med knäna rakt ner i TT, som då borde ha ordentliga blåmärken i lårtrakten, inte heller nåt man sett vid obduktion.

Istället vill jag påstå att det mer rimliga är att den höga dunsen beror på att det är ett ordentligt tumult när två personer attackerar en tredje och lyckas få ner henne i golvet. Det är bara en person som har skador på kroppen från ett fall, och det är TT.
Citera
2023-05-23, 23:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mount_(grappling)

Håller du den andra armen med din hand så kan du lägga 30 kg tryck med bara din ENA hands grepp och sen mer kroppsvikt på det så har du 30-50 kg tryck direkt på luftröret. Då blir det kras. Men alltså medvetslöshet redan från 7-10 sekunder.

Och då ligger alltså en arm under ditt knä och en är fasthållen med din andra arm.

Det dödande stryptaget kan sedan ha tagits med båda händerna när Tove är medvetslös.

För att få extra tryck i en strypning från Mount så kan man lägga ena handen mot halsen och den andra handen greppar runt handleden och så lägger man all kraft mot strupen med den stöttade handen. Då går det fort.
Tack, intressanta uppgifter som säger en del om hur bräckliga vi är i en utsatt situation.

Jag har varit inne på att hon även kan ha lyft fram sin ena fot och stampat den över armen; med den rovdjursbrutalitet som J besitter så får nog det mesta anses som möjligt.
Citera
2023-05-23, 23:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Jag förstår inte varför det är så mycket prat om att det är självklart att M skulle hållt I händerna?

De rättsläkaren sagt om de 2 mgms olika presenterade historier är väl att Js historia att M hållt händerna inte på något sätt är mer sannolikt än att hon inte gjort det? Så tolkade jag det utefter att läst förhör och lyssnat på rättegången. Eller har jag missat nåt?

Det är uppenbart och tom konstaterat att ingen av dem är pålitliga/sanningsenliga så hur skulle rätten kunna konstatera vem som ljuger och vart? Det ser jag som osannolikt.

Dessutom har grannen angett att det är 1 "toksmäll" och efter det dividerar man och bestämmer att man ska gå upp. På vägen uppkommer 2-3 ytterligaredunsar/smällar (lite olika benämningar vid olika förhör)

Av den beskrivningen skulle jag vilja se någon presentera scenario på detta.. framförallt från åklagare respektive Js försvar.

Rättsläkaren uttalade sig om de fynd som hittades vid obduktionen.
Kroppen hade släpats, burits, tänds på med handsprit och bensin två gånger, utsatts för djurangrepp och legat ute i skogen i 17 dygn.

Av obduktionsfynden kunde man inte avgöra vem eller vilka gärningsmän som gjort vad, inget främmande DNA hittades. Inte heller hur många som deltagit vid själva strypmordet.
Inte så konstigt med tanke på att både J och M erkänt att de båda två bar, släpade och paketerade kroppen i plastpåsar efteråt och att spåren hunnit försvinna under tiden.

Av övriga fynd - som rättsläkaren inte uttalade sig om i sitt vittnesmål - framgår att Ms telefon registrerat två omgångar med steg när hon påstår att hon sov.
Av övriga undersökningar framkommer också att varken J eller M hade några typiska motvärnsskador efter den kamp som måste skett när T dödades. De undersöktes båda dagen efter mordet.

J uppger att hon ströp medan M höll i Ts armar - därför fick inte J några skador från T
M uppger att hon sov under hela förloppet.

Andra märkliga omständigheter är också att de båda två utan större tvekan deltagit i att frakta bort Ts kropp och gömma den och därefter båda två ljugit om det under 6-8 veckors intensiva häktesförhör.
Om en av dem - M - verkligen inte deltagit i mordet på T, är Ms beteende efteråt svårförklarligt.

Kombinationen av ovanstående indicier, deras tidigare historik att göra det mesta tillsammans, bådas bråk med T före mordet och att de båda ljugit väldigt mycket, men att det erkännande som J slutligen lämnat till 95% stämmer med fynden, vilket inte gäller för Ms slutgiltiga berättelse, är det mest troligt att båda två deltog när T ströps ihjäl. J ströp och M höll fast Ts armar.
Senast redigerad av coli 2023-05-24 kl. 00:07.
Citera
2023-05-24, 00:10
Medlem
Citat:
Om en boxare eller polis blir lite ”yra i mössan” så kan nog Tove bli det också.

Tillfällig förvirring kan behöva några sekunder att återhämta sig ifrån och det behövs inte många sekunder utöver det för att man ska vara medvetslös efter strypning som kan påbörjas efter den.

En förklaring till den anmärkningsvärt höga dunsen kan vara att båda faller i golvet samtidigt. JJ ovanpå Tove så hon på så sätt kan börja strypa innan Tove fattat styrkan, detaljerna och tidsrymden där.

Det senare verkar rimligt. Ett nytt scenario där
J kastar sig mot Ts hals så hon faller bakat med J snabbt över sig. Många har nog utgått från Js beskrivning av vad som hände i badrummet, även om de inte köpt allt. Men J hade drygt tre veckor på sig att nogrannt tänka igenom sin detaljrika (tillrättalagda?)'bekännelse.' Och under tiden fick hon ta del av viss bevisning/starka indicier.
Som hon kunde anpassa sin story efter.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-05-24 kl. 00:14.
Citera
2023-05-24, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag läser rapporten från rättsmedicinalverket as we speak, men där står inget om någon skada på något av ögonen.

Känsliga läsare varnas, så jag sätter spoil-klammer nedan

Märkligt
Jag har själv inte läst rapporten i fup
Jag hoppade öv det för att det är obehagligt

Däremot så lyssnade jag på rättsläkarens redogörelse fr rätten
Jag är nästan helt säker på att hon sa det där
Fler skribenter här på tråden har också nämt det några gånger så nu blir jag förvånad öv om att det inte näms i rapporten
Citera
2023-05-24, 01:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Märkligt
Jag har själv inte läst rapporten i fup
Jag hoppade öv det för att det är obehagligt

Däremot så lyssnade jag på rättsläkarens redogörelse fr rätten
Jag är nästan helt säker på att hon sa det där
Fler skribenter här på tråden har också nämt det några gånger så nu blir jag förvånad öv om att det inte näms i rapporten

Jag skall lyssna på rättsläkaren nu. Jag återkommer
Citera
2023-05-24, 01:32
Medlem
Citat:
Jag skall lyssna på rättsläkaren nu. Jag återkommer
Ja tack intressant och få veta vad som stämmer

Andra skribenter kanske minns vart uppgiften kommer från?
Citera
2023-05-24, 01:57
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Jag läser rapporten från rättsmedicinalverket as we speak, men där står inget om någon skada på något av ögonen.

Har du läst punkt 101 andra stycket, sidan 78?
En 1,5 cm x 1,5 cm stor skada, mörkröd blödning.

Sidan 91 Punkt 2 (Sammanfattning och tolkning av fynden)
En ytlig sårskada på insidan av det vänstra ögats bindehinna och i underliggande fettvävnad med ringa blödning...

Sidan 95 sista stycket, sårskada och mjukdels skada i det vänstra ögats bindehinna och fettvävnaden kring den vänstra ögonloben...

Sidan 99 andra stycket, skada 101...

As the Devil reads the Bible. Punkt
Citera
2023-05-24, 02:09
Medlem
Citat:
Anledningen till att du inte hittar några klipp är att proffsen löser detta med bättre metoder än att låsa armarna på det viset.

De kan liksom inte lära ut att du är anfallaren i en självförsvarskurs och i kampsport finns det mer effektiva metoder som sagt.

I Vetlanda tar man det man har till buds. Se mitt förra inlägg för detaljer. Raseri och överraskning kommer man långt med och man behöver bara hinna strypa 7-10 sekunder för att Tove ska bli medvetslös och då behövs inget fasthållande.

Som du läser här så är det fullt möjligt att låsa en arm med benet:

”A high mount can be used to pin one of the opponents arms under the knee, so as to prevent him or her from defending effectively.”

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mount_(grappling)

Håller du den andra armen med din hand så kan du lägga 30 kg tryck med bara din ENA hands grepp och sen mer kroppsvikt på det så har du 30-50 kg tryck direkt på luftröret. Då blir det kras. Men alltså medvetslöshet redan från 7-10 sekunder.

Och då ligger alltså en arm under ditt knä och en är fasthållen med din andra arm.

Det dödande stryptaget kan sedan ha tagits med båda händerna när Tove är medvetslös.

För att få extra tryck i en strypning från Mount så kan man lägga ena handen mot halsen och den andra handen greppar runt handleden och så lägger man all kraft mot strupen med den stöttade handen. Då går det fort.

Precis och jag hoppas vi alla är överens om att JJ med stor sannolikhet mördade TT ensam.
Citera
2023-05-24, 02:10
Medlem
Citat:

JJ tryckte väl in ett finger i TTs öga?
Citera
2023-05-24, 02:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har du läst punkt 101 andra stycket, sidan 78?
En 1,5 cm x 1,5 cm stor skada, mörkröd blödning.

Sidan 91 Punkt 2 (Sammanfattning och tolkning av fynden)
En ytlig sårskada på insidan av det vänstra ögats bindehinna och i underliggande fettvävnad med ringa blödning...

Sidan 95 sista stycket, sårskada och mjukdels skada i det vänstra ögats bindehinna och fettvävnaden kring den vänstra ögonloben...

Sidan 99 andra stycket, skada 101...

As the Devil reads the Bible. Punkt

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in