Citat:
Ursprungligen postat av
Justice.Hackerz
Jag förstår inte varför det är så mycket prat om att det är självklart att M skulle hållt I händerna?
De rättsläkaren sagt om de 2 mgms olika presenterade historier är väl att Js historia att M hållt händerna inte på något sätt är mer sannolikt än att hon inte gjort det? Så tolkade jag det utefter att läst förhör och lyssnat på rättegången. Eller har jag missat nåt?
Det är uppenbart och tom konstaterat att ingen av dem är pålitliga/sanningsenliga så hur skulle rätten kunna konstatera vem som ljuger och vart? Det ser jag som osannolikt.
Dessutom har grannen angett att det är 1 "toksmäll" och efter det dividerar man och bestämmer att man ska gå upp. På vägen uppkommer 2-3 ytterligaredunsar/smällar (lite olika benämningar vid olika förhör)
Av den beskrivningen skulle jag vilja se någon presentera scenario på detta.. framförallt från åklagare respektive Js försvar.
Rättsläkaren uttalade sig om de fynd som hittades vid
obduktionen.
Kroppen hade släpats, burits, tänds på med handsprit och bensin två gånger, utsatts för djurangrepp och legat ute i skogen i 17 dygn.
Av obduktionsfynden kunde man inte avgöra vem eller vilka gärningsmän som gjort vad, inget främmande DNA hittades. Inte heller hur många som deltagit vid själva strypmordet.
Inte så konstigt med tanke på att både J och M erkänt att de båda två bar, släpade och paketerade kroppen i plastpåsar efteråt och att spåren hunnit försvinna under tiden.
Av övriga fynd - som rättsläkaren inte uttalade sig om i sitt vittnesmål - framgår att Ms telefon registrerat två omgångar med steg när hon påstår att hon sov.
Av övriga undersökningar framkommer också att varken J eller M hade några typiska motvärnsskador efter den kamp som måste skett när T dödades. De undersöktes båda dagen efter mordet.
J uppger att hon ströp medan M höll i Ts armar - därför fick inte J några skador från T
M uppger att hon sov under hela förloppet.
Andra märkliga omständigheter är också att de båda två utan större tvekan deltagit i att frakta bort Ts kropp och gömma den och därefter båda två ljugit om det under 6-8 veckors intensiva häktesförhör.
Om en av dem - M - verkligen inte deltagit i mordet på T, är Ms beteende efteråt svårförklarligt.
Kombinationen av ovanstående indicier, deras tidigare historik att göra det mesta tillsammans, bådas bråk med T före mordet och att de båda ljugit väldigt mycket, men att det erkännande som J slutligen lämnat till 95% stämmer med fynden, vilket inte gäller för Ms slutgiltiga berättelse, är det mest troligt att båda två deltog när T ströps ihjäl. J ströp och M höll fast Ts armar.