Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 23:48
Medlem
En av männen i Robinson har en fetish att gå runt i kvinnokläder. Vem tror ni att det är?

1. Tjockis Dennis?
X. Lilla "Toffel Dennis"?
2. Chris?

Annan?

Min gissning. Chris vore det enkla valet men tror faktiskt det är "fet-Dennis".
2023-05-23, 23:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Här har du en bild på plankan:

Ser ut att bara vara tjejfötter där.
2023-05-24, 00:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
En av männen i Robinson har en fetish att gå runt i kvinnokläder. Vem tror ni att det är?

1. Tjockis Dennis?
X. Lilla "Toffel Dennis"?
2. Chris?

Annan?

Min gissning. Chris vore det enkla valet men tror faktiskt det är "fet-Dennis".

Kolla mitt inlägg från tidigare idag
(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)

Annars skulle jag även gissa på Fabian.
När man fick se nåt inslag med honom hemifrån så gick han i Prideparaden.
2023-05-24, 00:52
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Missade inte, har precis svarat dig

Precis, jag trodde att mitt inlägg s.a.s. drunknat i floden av inlägg, men vi gick nog bara lite om varandra där.
2023-05-24, 00:54
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Amanda = Snyggast och charmigast i hela Robinson
Erik = Sjukt rak, ärlig och ödmjuk. Gick ner med flaggan i topp
Marcus = Bra kille, tyvärr lite naiv
Oskar = Rätt jävla skum men åndå lite kul att han brinner för överlevnad. Tyvärr för naiv
Carro = Fet kossa, blek och förvånansvärt korkad för att jobba som försäkringsrådgivare. Undrar om den titeln verkligen stämmer
Chris = Falsk och svag, bästa avsnittet var när han åkte ur och Amanda fick ett skrattanfall
Dennis tjock = Mest patetiska jävla grisen i Robinsons historia
Dennis liten = Smygbög, bisexuell, omanlig och ful
Sanna = Fulast av dom alla! Vidrig kärring med x-antal operationer och usel självinsikt
Pernilla = Grymt skön tant, hon ställer till det och provocerar. Gillas!
Zeki = Samma som Pernilla, hur kul hade inte Robinson blivit om han varit kvar och kommit tillbaka
Elin = Växt som fan i mina ögon, från hatad till att vara min favorit efter Amanda. Grym resa!
Sophie = Ytterligare en ful, blek gris som man ryser av att se
Camilla = Cool kärring, saknar hennes "båstad-snack"
Millan = Skönt tant
Fabian = Grym snubbe!

Har jag glömt någon? Greta75. Bitter kärring!

Ja, några har du glömt.
Salam
Amanda H
Alva
Christina
Peter
2023-05-24, 01:03
Medlem
Angående debaclet och diskussionen av sannas bröst och silikonimplantat.. jag tror hon målmedvetet lyfter detta i tv som en kontaktannons. Kom ni män under 45 så ska ni få fina plastballonger att leka med! Desperat.

Och Amanda som gått fram till henne och frågat om brösten. Hon har ett rakt sätt där man inte pratar bakom rygg som den vidriga pakten utan tar det direkt. Hon var nyfiken och funderade väl på hur det skulle vara att förbättra sina egna behag.
2023-05-24, 02:05
Medlem
Va i helvete.. sitter uppe till 02:00 för att inse avsnitt 49 släpps 19:30?? Väldigt sen ändring. 02:00 stod det för knappt en timme sen.
2023-05-24, 02:16
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Va, inte sett?
Man är van vid utstickande ankläppar, dom här är rätt så diskreta, eller så har hon haft läppcancer
2023-05-24, 02:17
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Sophies kill list:

2023-05-24, 02:31
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tack för infon. Mycket intressant.
Jag kan inte påstå att jag är förvånad alls. Som sagt, man är sitt umgänge och vilka var det Christina umgicks med? Precis.
Det var ju två grupperingar i lag Syd där Amanda, Oskar, Dennis d y och den andra Amanda utgjorde den ena falangen. De var "de goda" som fick jobbet gjort, gick upp och fiskade, fixade med lägret osv. När alla skulle motivera inför Alva och Carro vilken person som skulle röstas bort så sa både Amanda och Dennis d y Christina eftersom hon prioriterade att bada och fixa naglarna istället för att bidra i lägret.
Så redan där fick man en tydlig uppfattning och tonen var satt gällande henne.
Sen kom hon till Gränslandet och jag håller med dig om att hon skötte sig helt ok där MEN men tanke på att man visste vilka hon var kompis och lierat sig med så kunde man inte glömma bort vem hon var i grunden.
Om man är vän med människor som Chris och Carro så finns det liksom inga frågetecken.
Då vet man hur du är som person, inget mer behöver sägas.

Jag ser dem som direkt uppstigna ur Sodom & Gomorra och ditt inlägg bara bekräftar den bilden.

Jag hade väl missat vem Christina umgicks med där i början av säsongen, fast jag hade nog mer bilden att hon höll sig rätt mycket för sig själv med sin bok och inte deltog i skitsnacket. Hon har ju också själv i efterhand sagt att hon hade större behov av ensamhet än övriga i laget, att hon behövde den avskildheten. Hon har också berättat att hon delvis är uppvuxen i Jämtland (jämtländsk mamma, nigeriansk pappa) och där bl.a. lärt sig fiska med nät och att det var något hon ägnade sig åt en hel del på Robinson-ön, men att det väl senare klippts bort. Produktionen klipper ju friskt dels för att naturligtvis inte allt filmat kan få plats i programmen, men också förstås för att skapa en viss dramaturgi. Kanske var hon inte lat som hon framställdes utan att det klippts ihop så. Jag vet inte.

Min bild av henne var positiv, särskilt sedan hon hamnat i Gränslandet; en vänlig själ med personlig integritet, eftertänksam och verkade inte ägna sig åt paktande och skitsnack. Inte heller uttryckte hon sig så där rått som framförallt Chris men senare även övriga i pakten, utan hade ett vårdat språk.

I och för sig fick min bild av henne en törn när jag fick veta om hennes trist nog oförsonliga attityd mot Peter. Nog borde väl den där inte illa menta fadäsen från Peters sida, där han i efterhand visat vad jag uppfattar som uppriktig ånger och även bett om ursäkt, ha kunnat retts ut genom ett ärligt snack Christina och Peter emellan, där hon fått berätta hur hon upplevde det och han kunnat få förklara och be om ursäkt. Men jag inser nu att Christina nog aldrig var intresserad av en sådan lösning - och förmodligen inte heller produktionen.

Men att hon samtidigt utan problem kan acceptera Chris som i en synk inte välment utan tvärtom aggressivt kallade Amanda - en tjej! - för "f***a övergår mitt förstånd. Samtidigt är ju just det här kännetecknande för politisk korrekthet, nämligen att man gör skillnad på folk och folk, och att en homosexuell tillika med en utländsk förälder - Chris, nämligen - kan komma undan med sådant en äldre, helsvensk heterosexuell man som Peter aldrig skulle kunna komma undan med.
Quod licet Iovi, non licet bovi; det som är tillåtet för Jupiter är inte tillåtet för tjuren.

I min värld är det avgörande vad någon gör och säger och inte vem man är dvs. oavsett hudfärg, kön, ålder, sexuell läggning mm. Men icke så hos de malliga och moraliskt överlägsna politiskt korrekta människorna, vilket jag finner djupt sorgligt.

Jag hade som sagt en positiv bild av Christina och det blev något av en chock att ta del av hennes sociala media och inse att hon tyvärr är av samma skrot och korn som de andra i den där pakten och totalt insiktslös om att hennes vän Chris uppenbarligen föraktar kvinnor - åtminstone om de inte håller med honom - mer än vad Peter föraktar svarta (tycker det är uppenbart att Peter inte alls är rasist!). Bilden som framkommer är en helt annan än den jag fått av henne i Robinson och Gränslandet. Jag missbedömde henne fullständigt och det är med besvikelse jag nu fått revidera bilden av henne.

Vad menar du förresten med att du "ser dem som direkt uppstigna ur Sodom & Gomorra"?
Själv har jag inget problem med dem p.g.a. att de är bi- eller homosexuella och givetvis inte heller för att Christina är svart. Jag ogillar dem för deras vidriga attityd, deras skitsnack och svekfullhet och, inte minst, hyckleri.
2023-05-24, 02:32
Medlem
Kellywomans avatar
Onsdag
2023-05-24, 02:37
Medlem
Jag fattar inte vad den där livbojen Amanda tog innebär. Borde ju vara att hon kan rädda sig kvar. Men hur och när?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in