Citat:
Ursprungligen postat av
Flugpappa
Kalla krigets positionering och skapande av misstro mellan väst och kreml är variabler som påverkar det vi ser i denna konflikt. Men oavsett om man kallas rysstroll eller natotroll så är varken det eller en eventuell framtid av Ryssland federationen inte relevant i denna tråd som just handlar om pågående konflikt. Jag har själv som försöker ha objektiv lins i konflikten halkat fel flera gånger.
Jag anser nog det på det sättet : Är detta krig värt allt det, som jag nämner för Ryssland ?
För med Putins äventyr, och som det har spelat ut (dvs det pågår ännu) så är det en högst osäker framtid.
Tråden handlar ju även om Ukrainas framtid, dess önskan om Eu och Nato. Vilket speciellt endel skribenter har problem med, då spec att ha Nato som gräns till Ryssland.
Finns inga problem att lyfta fram dessa synpunkter i tråden, dagligen och vecka efter vecka.
Kastas även s-it på Zelensky som benämns närmast som en tiggare när han reser utomlands för att fixa vapen och finanser.
Då är det nog även rättvist att belysa Putins fjäskande för Xi, och priset som kommer med det.
Och det kommer att bli ett styvt pris : mindre frihet, sämre ekonomi och sämre globalt anseende.
Det hela är även ett krig på hemmafronten. Har skrivits åtskilligt om Putins menlösa bombningar på civil infrastruktur, som tex elektricitet. Inte mer än rätt då att beskriva, och ta upp vad priset är/blir för rysslands civilbefolkning.
Sagt i all vänlighet // Snapcount