Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-23, 22:32
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Enligt deltagarna själva så fanns filmteamet konstant på plats fram till mörkret föll och då la sig i princip alla och sov. Filmteamet satt inte och pendlade fram och tillbaka under dagarna. Ibland hände det också enligt Carro (intervju på video efter att hon kommit hem i typ tidningen Hänt) att filmteamet var kvar över natten.

81 st avsnitt totalt som sagt var och INGEN bevisning What So Ever finns på att Amanda har sagt något dumt ... Det finns det däremot på andra deltagare. Både i par och i grupp. Men inte på Amanda.

Därav min slutsats.

Så här, det finns ingen i denna tråden som inte gillar Amanda. Du kan chilla.

Men hon har lite ADHD och gör ibland saker och säger saker lite förhastat. Hon har sagt det själv flera ggr.

Men alla är helt chill med det. Ingen hatar henne. Allt är lugnt.
2023-05-23, 22:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Här har du en bild på plankan:

2023-05-23, 22:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag håller med dig i det du skriver om deltagarnas olika personligheter.

Fast jag menade "saker som tydligen har hänt och sagts" och vi tittare inte får se i TVrutan. Det har vi ju nu ett praktexempel på - för VAD Amanda har sagt eller INTE sagt framkommer inte någonstans faktiskt men ändå så dömer deltagare ut Amanda till kylan just för det hon påståtts ha sagt och vi tittare har inte sett Amanda en endaste gång faktiskt har gjort detta. Vare sig i TVrutan eller att vi har hört Amandas röst säga något dumt/dumma saker till någon annan deltagare.

Är inte det märkligt? Finns inte en enda filmsnutt när jag har sett att Amanda är på det viset som de andra deltagarna påstår eller att hon har sagt dumheter. Har NI andra i tråden verkligen SETT och HÖRT under dessa avsnitt Amanda SJÄLV har sagt det som påstås? Ändå går drevet mot henne - avsnitt efter avsnitt.

- - -

Idag har det varit 33 stycken avsnitt av Gränslandet som nu är stängt. Idag har vi också även sett 48 stycken avsnitt från Robinson = 81 avsnitt alltså. Hittills!

Nog SKULLE TV4 kunnat ha suttit och klippt bort vareviga sekvens när Amanda har klantat sig som alla andra i Tjejpakten påstår - men jag ser det som totalt ologiskt och ett mycket kostsamt arbete av produktionen. Att mörka alla klantigheter som Tjejpakten hela tiden lägger till last för att Amanda "ska ut"! HUR troligt är det? Fundera på det.

Vi vet också att saker ibland kan klippas bort och en reality kan förvanskas - men inte i all oändlighet.
Personligheterna vi har sett under alla dessa avsnitt - 81 st hittills - säger iaf mig om att Tjejpakten har förvanskat det som Amanda har sagt. Bara hon öppnar munnen så vänder och vrider pakten hennes ord och har gjort en Höna av en fjäder och något annat kan inte jag se det som.
Oskar gillar ju Amanda väldigt mycket som person och även Elin, är bara den hemska vidriga thejpakten med bihang som hatar henne! Säger mer om dem än henne!
2023-05-23, 22:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Så här, det finns ingen i denna tråden som inte gillar Amanda. Du kan chilla.

Men hon har lite ADHD och gör ibland saker lite förhastat. Hon har sagt det själv flera ggr.

Men alla är helt chill med det. Ingen hatar henne. Allt är lugnt.

Jag chillar men pekar på logiken i resonemangen i tråden. Eller snarare - det ologiska resonemanget i tråden som frodas om vad Amanda verkligen har sagt eller inte. Utan några fakta alls som visar att det ens har förekommit.
2023-05-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Dom har jag inte sätt
Men nog måste du ha sätt ankäpparna!
2023-05-23, 22:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Dom har jag inte sätt
Va, inte sett?
2023-05-23, 22:37
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Här har du en bild på plankan:

Tack! Vart fanns den? C-more?

Var svårare än jag tänkt mig att koppla samman rätt fot med rätt deltagare. Det enda man med säkerhet kan fastslå är att fötterna längst upp till höger är groteskt breda.
2023-05-23, 22:38
Bannlyst
Citat:
Enligt deltagarna själva så fanns filmteamet konstant på plats fram till mörkret föll och då la sig i princip alla och sov. Filmteamet satt inte och pendlade fram och tillbaka under dagarna. Ibland hände det också enligt Carro (intervju på video efter att hon kommit hem i typ tidningen Hänt) att filmteamet var kvar över natten.

81 st avsnitt totalt som sagt var och INGEN bevisning What So Ever finns på att Amanda har sagt något dumt ... Det finns det däremot på andra deltagare. Både i par och i grupp. Men inte på Amanda.

Därav min slutsats.
Vad Carro har sagt eller hur du har tolkat det behöver inte ha så mycket med hur det faktiskt är.
Har du någonsin sett kvällsmaterial? Nej... för att det är svårt att filma saker på kvällarna utan massa extra ljus. Allt vi ser filmat är mitt under dagen när ljuset är som bäst.

Malaysia är inte som i Sverige på somrarna, det börjar nog bli mörkt där runt 18 tiden. , tills dess har kamerateamet packat ihop. Och jag tror inte att deltagarna sover 16 timmer per dygn. Som sagt även när de är där så är inte mickar och kameror på alla. De är upptagna med att spela in synkar och planerade pratsceener, alla andra kan snacka hur mycket skit de vill (även på dagen), man går iväg och tilsslar och tasslar utan kameror med sig hela tiden, det är typ det enda de har att göra.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-23 kl. 22:47.
2023-05-23, 22:39
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Jag chillar men pekar på logiken i resonemangen i tråden. Eller snarare - det ologiska resonemanget i tråden som frodas om vad Amanda verkligen har sagt eller inte. Utan några fakta alls som visar att det ens har förekommit.

Släpp det bara. Hon är omtyckt men behöver mest poäng på söndag för att hålla sig kvar, så är förutsättningarna. Jag tror hon kommer ha det.

Åker hon ut, kommer hon vara en god förlorare. Precis som alla de andra kommer vara.
Senast redigerad av greta75 2023-05-23 kl. 22:41.
2023-05-23, 22:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är Pernilla den sista från "äldrelaget"?

Nej, Sanna är också kvar.
2023-05-23, 22:43
Medlem
[quote=greta75|84555914]Update: Sophies kill list:

Marcus (dead)
Erik (dead)
Amanda
Pernilla
Elin
Camilla (dead)
Dennis d.ä (lost)
Oscar
--------------
Chris (lost)
Sanna
Carro (lost)
Sophie

Varken Sophie eller Sanna kommer vinna. Vad menar du med killist? Hon har ju inte lyckats "döda" någon. Ska man prata killist bör man nog kunna vinna åtminstone EN tävling. Dom du nämner har inte åkt ut pga Sophie.
2023-05-23, 22:44
Medlem
Puma006s avatar
Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här