2023-05-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Antagligen förde Zelensky fram, utifrån styrkeförhållandena, orimliga krav.

Antagligen hade Putin dålig koll på även styrkeförhållandena så sket sig detta liksom allt annat.

Mening var så klart att ha hela Donbas och förhandla om kharkiv. I varv två efter goodwill fiaskot.

Nu har stackaren inget att förhandla om
Citera
2023-05-23, 21:20
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Så om NATO kliver in i konflikten då får ryssland ge bort 95% av sitt land då det speglar styrkeskillnaden?
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Att hänvisa till NATO-intelligence (något som inte existerar) är som att hänvisa till något som ingen vill ta ansvar för eller att hänvisa till ett rum med politiker.

5. Bye-bye

Nähe, och vad skulle du kalla alla bemannade (och obemannade) UAVs, global hawks och hawkeyes som cirkulerat i luften konstant i över ett års tid kring Ukraina?

Du tror att de bara nöjesflyger omkring fram och tillbaks eller?
Citera
Medlem
Citat:
Du tycker alltså att det var bra. Jag tycker det var dåligt att vi fick krig i Europa och att hundra tusentals människor fått sätta livet till, flest från Ukraina.

Ryssarna har förvisso dödat mängder med civila men tror ändå inte att totala antalet ukrainare som fått sätta livet till överskrider antal ryssar.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag är moderat men här tycker jag Birger Schlaug har en hel del poänger.

” Att i Sverige framföra åsikten att det måste till förhandlingar mellan Ukraina och Ryssland medför omedelbart angrepp på temat ”Putinkramare”.
Jag tror han har fel där. Så fort Ryssland lämnat Ukraina så tror jag att alla är öppna för förhandlingar. Ukraina kommer kräva ett enormt krigsskadestånd medan Ryssland såklart helst inte betalar någonting. En lösning kommer nog gå att finna någonstans mitt emellan.
Citera
2023-05-23, 21:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du tycker alltså att det var bra. Jag tycker det var dåligt att vi fick krig i Europa och att hundra tusentals människor fått sätta livet till, flest från Ukraina.
Eftersom det var Ryssland som startade kriget, är det förstås de du ska skylla på för det. Att du hela tiden ursäktar deras aggressioner visar inte på något sätt att du egentligen är emot kriget, bara mot att Ukraina försvarar sig. Så det är faktiskt väldigt svårt att tro att du menar det du säger.
Citera
2023-05-23, 21:21
Medlem
Citat:

Så klart han inte gjorde.
Citera
2023-05-23, 21:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag är fel person att ställa diagnoser men hur kan man påstå att en ” psykotisk galning” är rationell i nästa andetag så han begriper att inte använda kärnvapen? Det är ju ofta så galningar agerar. Ta tex Hitler, han tog ju med sig sitt tyska folk i fallet innan han sköt sig själv. Så även om det är mot min moral skulle jag hellre offra Krim än ett eskalerat krig men naturligtvis hoppas jag på en bättre lösning likt de flesta.
Men konsekvensen av det du säger är att Putin alltid ska få som han vill om han hotar med kärnvapen.
Det går ju inte att acceptera.
Eller vad tycker du?
Citera
2023-05-23, 21:23
Medlem
Väldigt underhållande att se Putinkramarna böna och be om förhandlingar nu när alla fattar att kriget är helt kört för Ryssland.
Citera
2023-05-23, 21:23
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Kalla det vad du vill, men Ukraina har ju låtit Nato ösa in vapen i landet, vilket Ryssland sett som ett hot.

Man kan vända på resonemangen och helt enkelt ställa frågan till de inblandade: Vad har ni gjort för att strider inte skulle bryta ut?

Med "ni" antar jag att du menar Ukraina, eller?

Vad Ukraina har gjort för att inte eskalera konflikten?
Ptja, de har ju hållt sig på sin sida gränsen, eller räknas inte det?
Citera
2023-05-23, 21:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men konsekvensen av det du säger är att Putin alltid ska få som han vill om han hotar med kärnvapen.
Det går ju inte att acceptera.
Eller vad tycker du?

Jag konstaterar bara problematiken. Givetvis tycker jag inte personligen det skall löna sig med hot eller konflikt. Denna tråd bör förövrigt inte handla om tyckande.
Citera
2023-05-23, 21:28
Medlem
Citat:

Förmodligen krav på att slippa vara som Belarus. Orimligt i Putins ögon, rimligt annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in