Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Nu är det så här trots påståenden i tråden att min lojalitet är mot Sverige i första hand.
Jag betraktar alla NATO-ivrare som illojala antpatrioter faktiskt.
Det är liksom skolgårdsnivå att prata om oövervinnlighet när ett krig rasar för fullt.
Vi har alltså en supermakt som har helt tappat förmågan till diplomati. Och ja, man har ansvaret att söka fred när man ständigt pratar om sin egen förträfflighet och exceptionalism samt utsett sig själv till världspolis.
Nu så ska jag säga vad jag tror detta krig slutar i.
Det som Ryssland har framför sig att ta itu med är inte nya wunderwaffen. Det är inte det som är problemet riktigt. Det stora bekymret är att vi i väst utbildat sisådär 70.000 soldater som är höggradigt ideologiskt motiverade som står stridsberedda. Det är nog inte det största problemet att besegra dessa. Det kommer att kosta liv även på den ryska sidan men till slut kommer man nog att lyckas.
Det största problemet är att just att de är höggradigt ideologiskt motiverade så det blir nödvändigt att helt neutralisera dem d.v.s. avliva hela gruppen.
Vad som än blir slutet på detta krig kommer dessa människor att utgöra en fara. Det tråkiga att det gäller även för vår del. Om Ryssland vinner kriget kommer de överlevande att fly Ukraina och spridas framförallt i närområdet i Europa.
Beväpnade till tänderna med en historieförfalskad ideologi som kommer att se sig själva som svikna inte bara av sitt eget land utan även av oss.
Och allt detta hade kunnat undvikas menar jag redan innan kriget startade men man försökte inte ens.
Problemet för dig är att du inte förstår det land du själv lever i. Sverige och hela väst bygger på den västerländska civilisationen. Upplysningen. Den har varit enormt framgångsrik och gjort väst till världens mest framgångsrika länderna i världen, utan jämförelse. Nu säger du att USA, som är föregångslandet är problemet och vi istället ska vända oss österut till några idioter som aldrig själva har lyckats skapa några rikedomar, utan där stora delar lever som väst gjorde för 100 år sedan och försvara deras rätt att annektera andra länder som sina.
Att då säga, att du så att säga står på Sveriges sida och företräder landet och människorna här. är förstås bara rent bajs, även om du själv tror på det, så finns det inget som visar att det faktiska skulle gynna oss, tvärtom. Men ändå är du här och framför exakt det ryssarna vill att du ska göra och påstår att du står på Sveriges sida.
Ja kan förstå att du kan vara rädd för ett större krig som skulle kunna sprida sig och drabba dig som person. Men om ditt användarnamn indikerar vilken del av världen du har ditt ursprung, kommer du väl bara att fly någon annanstans.