2023-05-27, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Det kan man absolut pröva!.

Men nu är det så här att inget fredsinitiativ har gjorts och man har redan från start avfärdat alla diskussioner. Det är t.o.m. så att man är starkt fientlig till de som pratar om fred och de angrips både av politiker och press samt andra tyckare.

De enda som har försökt på allvar är Erdogan och turkarna samt nu senast Kina och faktiskt även Brasilien.

Ryssland är såklart inte intresserad av någon fredslösning eftersom de på fullt allvar tror att de kan vinna kriget.
Citera
2023-05-27, 09:47
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Hur kom du fram till att det blir färre ukrainare döda med fler vapen.

Utveckla gärna.
Ok, jag kan spela med lite i dina dumma lekar.

Ni skryter exempelvis med ryssarnas överlägsna artilleri, robotar och flyg.
Mer luftvärn skjuter ner ryskt flyg och robotar. Mer tillgång till luftvärn hade exempelvis kunnat skjuta ner roboten mot ett sjukhus i Dnipro.

HIMARS och Storm Shadow gör så att ryssarna får färre vapen och ammunition.
Flest ukrainare dog när Ryssland hade som mest ammuntion.

Terrorattacker som den i Dnipr gör att Putin har gjort sig omöjlig. Han ska inför skranket.
Senast redigerad av Tralfamadore 2023-05-27 kl. 09:50.
Citera
2023-05-27, 09:50
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Ok, jag kan spela med lite i dina dumma lekar.

Ni skryter exempelvis med ryssarnas överlägsna artilleri, robotar och flyg.
Mer luftvärn skjuter ner ryskt flyg och robotar. Mer tillgång till luftvärn hade exempelvis kunnat skjuta ner roboten mot ett sjukhus i Dnipro.

HIMARS och Storm Shadow gör så att ryssarna får färre vapen och ammunition.
Flest ukrainare dog när Ryssland hade som mest ammuntion.
Det har de fortfarande och sådär ungefär 300K som står stridsberedda fullt utrustade med hela den militära industrin hemma i full sving.
Citera
2023-05-27, 09:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Operationen handlade om av väpning och avnazifisering av ukraina enligt putin och lavrov. Dom har bägge två sagt att det får ta den tid det tar, ingen har sagt nåt om tre dagar.

Men nu hänvisar du till jordens två största mytomaner!

Enligt mytomanernas konung Lavrov så har Ryssland inte ens attackerat eller invaderat Ukraina!

Citat:
Lavrov: "Russia has not invaded Ukraine."

https://tass.com/politics/1419745
https://www.expressen.se/nyheter/lavrors-miss-gick-emot-putins-ordval/

Det där sade han alltså mitt under pågående invasion (10 mars 2022).

Ska man tro Lavrov så pågår det inte ens en invasion. Och titeln på denna tråd är fel.
Citera
2023-05-27, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det är som att du inte hört talas om eller förstått att krigande parter hela tiden försöker vilseleda motparten genom felaktig information. Sun Tzu och så där... Ringer ingen klocka, antar jag?
Hahahaha...

Här har det bland er ukrainavurmare skrivits om den "berömda" våroffensiven, hur den kommer knäcka ryssarna, hur de med hjälp av väst kommer slå tillbaka stort NÄR den sätter igång....

Nu när den bevisligen varit i gång i flera dagar, vilket du/ni inte ens ville erkänna... hittas det på de mest korkade anledningar till att den inte blev vad ni förutsatt..

Det finns tydligen ingen gräns för hur patetisk den här tråden utvecklas då det inte fungerar som ni fullständigt hjärndöda tänkt er i den här kollektivtråden där allt som går emot er agenda ska elimineras..

Vissa här inne verkar också tro att det är någon diskussion mellan ryska och ukrainska soldater där de är helt verklighetsfrämmande och diskuterar som om ni låg i skyttegravar...

Som sagt var, ni är så djävla patetiskta..
Citera
2023-05-27, 09:55
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ukraina genom Valerii Zaluzhnyi flaggar för motoffensiv bl a med Leopard 2.

https://twitter.com/visegrad24/status/1662339921246289920
Var det inte du som påstod att Zaluzhny var död?
Citera
2023-05-27, 09:56
Medlem
Citat:
Grejen är att inte USA eller NATO och EU ens försökt nå fred.

Man har istället vid flera tillfällen talat om hur viktigt det är att besegra Ryssland militärt.

Vad tycker du att ryssarna ska göra då? Lägga sig platt?

Ja dom kan ju börja med att åka hem till sitt ruttna land och hålla sig innanför sin landsgräns!

Då inträder freden!
Citera
2023-05-27, 09:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nu är det så här trots påståenden i tråden att min lojalitet är mot Sverige i första hand.

Jag betraktar alla NATO-ivrare som illojala antpatrioter faktiskt.

Det är liksom skolgårdsnivå att prata om oövervinnlighet när ett krig rasar för fullt.

Vi har alltså en supermakt som har helt tappat förmågan till diplomati. Och ja, man har ansvaret att söka fred när man ständigt pratar om sin egen förträfflighet och exceptionalism samt utsett sig själv till världspolis.

Nu så ska jag säga vad jag tror detta krig slutar i.

Det som Ryssland har framför sig att ta itu med är inte nya wunderwaffen. Det är inte det som är problemet riktigt. Det stora bekymret är att vi i väst utbildat sisådär 70.000 soldater som är höggradigt ideologiskt motiverade som står stridsberedda. Det är nog inte det största problemet att besegra dessa. Det kommer att kosta liv även på den ryska sidan men till slut kommer man nog att lyckas.

Det största problemet är att just att de är höggradigt ideologiskt motiverade så det blir nödvändigt att helt neutralisera dem d.v.s. avliva hela gruppen.

Vad som än blir slutet på detta krig kommer dessa människor att utgöra en fara. Det tråkiga att det gäller även för vår del. Om Ryssland vinner kriget kommer de överlevande att fly Ukraina och spridas framförallt i närområdet i Europa.

Beväpnade till tänderna med en historieförfalskad ideologi som kommer att se sig själva som svikna inte bara av sitt eget land utan även av oss.

Och allt detta hade kunnat undvikas menar jag redan innan kriget startade men man försökte inte ens.

Problemet för dig är att du inte förstår det land du själv lever i. Sverige och hela väst bygger på den västerländska civilisationen. Upplysningen. Den har varit enormt framgångsrik och gjort väst till världens mest framgångsrika länderna i världen, utan jämförelse. Nu säger du att USA, som är föregångslandet är problemet och vi istället ska vända oss österut till några idioter som aldrig själva har lyckats skapa några rikedomar, utan där stora delar lever som väst gjorde för 100 år sedan och försvara deras rätt att annektera andra länder som sina.

Att då säga, att du så att säga står på Sveriges sida och företräder landet och människorna här. är förstås bara rent bajs, även om du själv tror på det, så finns det inget som visar att det faktiska skulle gynna oss, tvärtom. Men ändå är du här och framför exakt det ryssarna vill att du ska göra och påstår att du står på Sveriges sida.

Ja kan förstå att du kan vara rädd för ett större krig som skulle kunna sprida sig och drabba dig som person. Men om ditt användarnamn indikerar vilken del av världen du har ditt ursprung, kommer du väl bara att fly någon annanstans.
Citera
2023-05-27, 09:58
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Om motoffensiven: Jag har Natomötet i Litauen, den 11 juni som riktmärke.
Juli menar du väl.

Jag har Exercise Air Defender 2023 (AD23) som riktmärke 12-24 juni.

https://ac.nato.int/archive/2023/AD23_announcement
Citera
2023-05-27, 09:59
Avstängd
Citat:
Grejen är att inte USA eller NATO och EU ens försökt nå fred.

Man har istället vid flera tillfällen talat om hur viktigt det är att besegra Ryssland militärt.

Vad tycker du att ryssarna ska göra då? Lägga sig platt?

Du är nog lite förvirrad tror jag, Ryssland startade det här kriget och de kan stoppa det närhelst de vill.
Är det dina babian-gener som ger utslag i din uppenbart kognitivt undermåliga förmåga att analysera situationen korrekt?
Citera
2023-05-27, 10:00
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Det har de fortfarande och sådär ungefär 300K som står stridsberedda fullt utrustade med hela den militära industrin hemma i full sving.
Det är uppenbarligen inget som skrämmer ukrainarna, annars hade de redan gått med på fred.
Nu har de istället med hela Natos expertis planerat i ett halvår in på detaljnivå hur man ska orsaka maximala förluster på ockupanterna. I öppna och hemliga avtal har man levererat det som behövs så du behöver inte oroa dig för ukrainska förluster. Stridsmoralen är hög och de är väl beväpnade.
Jag tycker det är otroligt talande att ni lägger ner så mycket energi på att försöka så frön att det inte är någon idé att försöka utifrån en falsk omsorg om ukrainas bästa. Sådant genomskinligt hyckleri.
Citera
2023-05-27, 10:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Hahahaha...

Här har det bland er ukrainavurmare skrivits om den "berömda" våroffensiven, hur den kommer knäcka ryssarna, hur de med hjälp av väst kommer slå tillbaka stort NÄR den sätter igång....

Nu när den bevisligen varit i gång i flera dagar, vilket du/ni inte ens ville erkänna... hittas det på de mest korkade anledningar till att den inte blev vad ni förutsatt..

Det finns tydligen ingen gräns för hur patetisk den här tråden utvecklas då det inte fungerar som ni fullständigt hjärndöda tänkt er i den här kollektivtråden där allt som går emot er agenda ska elimineras..

Vissa här inne verkar också tro att det är någon diskussion mellan ryska och ukrainska soldater där de är helt verklighetsfrämmande och diskuterar som om ni låg i skyttegravar...

Som sagt var, ni är så djävla patetiskta..
Vi får väl helt enkelt se vem som skrattar sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in