2023-05-23, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
THIS! Jag lever i bekantskapskrets där allt ska vara som du beskriver estetiskt perfekt. Kultur, en viss typ av minimalistisk klädstil, man ska hänga med ”rätt” folk. Själv tycker jag bara tycka det var spännande och kul att dejta någon från en ”annan svär”, men verkligheten skulle vara att bekanta säkert skulle skratta åt den dejten bakom min rygg. Framför mig om jag hade ”tur” med uppriktigt ärlighet från deras sida.
Jag tänker på filmen Grabben i graven bredvid, exakt så. Han kunde ju rädda upp det med att vara överintelligent. Vet inte om Alex besitter nån egenskap som kan kompensera för sin brist på sofistikering i Linas ögon.
Citera
2023-05-23, 20:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Det handlar ju inte om att Alex blir ledsen för att han gjort henne besviken. Det handlar om att han blir rädd då gapar in i en kamera att hans böcker är sååå rasistiska och kvinnoförnedrande och att han ser sig bli cancellad och ser sitt chefsjobb hällas ut med skurvattnet.

Eller hur.
Män har blivit livrädda för det där med cancelling-kulturen.

Det var egentligen inte henne han pudlade inför. Det var tv och tittarna, han såg med skräck framför sig scenariot som väntade.

Bäst att säga rakt in i kameran "jag känner skam".
Citera
2023-05-23, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, jag tycker också Alex är gullig, och jag förstår inte varför han lägger energi på att få det att fungera med Lina.
Vad ser han hos henne?
Varför är han mån om att tillfredsställa henne?

Han kan väl få många andra intresserade tjejer?

Eller har han dåligt självförtroende?

Det är som att han är den som har störst intresse av de två, eller tolkar jag det fel?
När man såg barndomsfotona på honom kändes det som att han kunde ha haft det svårt i klassen… Kan vara mobbing som är grunden till hans låga självkänsla. Även om han är ett kap nu kan han gå runt med bilden av sig själv som oattraktiv.
Citera
2023-05-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Hur kommer Alex litteraturkonsumtion se ut fortsättningsvis i relationen med Lina? Måste varje nytt inköp och bibliotekslån först passera Linas PK-censur innan boken får genomläsas eller hur kommer det där funka? Kommer Alex få spela vilka dataspel han vill? Många frågor.

Jag tycker att senaste avsnittet befäster att det här programkonceptet och experimentet är stendött. Utfallet är för dåligt, det har vi lärt oss nu. Programmet fyller ingen funktion, ja om man nu vill låtsas att detta inte bara är ytterligare en metod där man medelst lättsmält underhållning avser öka tittarnas mottaglighet för den propaganda man vill prångla ut genom att exploatera människor i ett relationsbaserat experiment med kvasiintellektuell grund. Jag skulle bli förvånad om det här konceptet överlever mer än ytterligare en säsong. En säsong till på konstgjord andning kanske man klarar av att krysta ur sig, men konceptet som sådant är redan dött vad jag kan se.

Där kan han, som en klen tröst måhända, luta sig mot att det man lånar på biblioteket omfattas av sekretess.
Citera
2023-05-23, 20:38
Medlem
dialektikers avatar
Om jag vore i tv-produktionen hade jag prånglat in några porrtidningar i Alex bokhylla.
Det hade varit roligare.
Citera
2023-05-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag har försökt att kolla om på den här scenen på svtplay för att säkerställa att det var ett bubbelbad jag såg på tv, men jag hittar inte scenen inte längre? vid vilken tidpunkt sker detta klimax?
Carro kliver i badet ca 47:08 i senaste avsnittet. Det rör väl sig inte om ett bubbelbad (varken champagne eller jacuzzi) utan om ett enklare, men ack så erotiskt kittlande, skumbad (och ett glas Châteauneuf du Pape Domaine Charvin 2019 måhända?).
Senast redigerad av GregersWerle 2023-05-23 kl. 20:48.
Citera
2023-05-23, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mmm, men jag upplevde honom inte som så särskilt mysig och varm från början heller faktiskt. Vi minns alla tydligt stunden då han satt kvar på sin höga häst (ganska mycket för länge) och liksom insöp det härliga med att sitta där och låta sig beskådas istället för att hoppa av hästkraken ned till sin väntande fru.
Han sken som om han vore av guld men det var inte för att han var nyfiken och förväntansfull på vem hon var. Nej han var nyfiken och förväntansfull över hur imponerad HON skulle bli av honom.
Sen log han brett och betedde sig trevligt några korta dygn, men ständigt med ett tillrättalagt och stelt kommunikationsmönster såväl i tal som i mimik och blick.

Det är nåt fel med honom, det står helt klart 100% för min del. Jag kan ha fel, men det sker väldigt sällan när det kommer till att läsa av människor.
Haha, exakt så var det. Han var så nöjd med sin entré. Lite lågt dock att stjäla ljuset från bruden på bröllopsdagen - det är väl inte så gentlemanna- och överklassmässigt?

Sen fick han visa upp sin kaptensutnämning, wow! Arvid! Arvid! Arvid! Klapp klapp! Vilket kap, vilken man! Stackars Ida är bara en liten statist bredvid den store mannen. Allt handlar om honom, hans behov, hans känslor, hans kravlista.
Citera
2023-05-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Låter inte särskilt glamoröst men det är ett mycket mer tillfredsställande liv än ungdomslivet faktiskt.

När man är ung tror man att livet ska vara så kul som möjligt. Det kan det faktiskt vara när man är ung också. När man blir äldre är man mycket mer fokuserad på att skapa och ha en meningsfull sysselsättning . De som inte lyckas med den övergången och lever kvar i ungdomskulturen med datorspel och ständig underhållning tenderar att bli deprimerade.

En annan sak med dataspel är att när man blir äldre så tappar de flesta inlevelseförmågan. Det blir inte lika spännande och kul helt enkelt. Som med idrott. När du blir äldre inser du att det inte är så viktigt.

En del tragiska personer lever dock kvar som ungdomar hela livet.
Citera
2023-05-23, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Hur kommer Alex litteraturkonsumtion se ut fortsättningsvis i relationen med Lina? Måste varje nytt inköp och bibliotekslån först passera Linas PK-censur innan boken får genomläsas eller hur kommer det där funka? Kommer Alex få spela vilka dataspel han vill? Många frågor.

Jag tycker att senaste avsnittet befäster att det här programkonceptet och experimentet är stendött. Utfallet är för dåligt, det har vi lärt oss nu. Programmet fyller ingen funktion, ja om man nu vill låtsas att detta inte bara är ytterligare en metod där man medelst lättsmält underhållning avser öka tittarnas mottaglighet för den propaganda man vill prångla ut genom att exploatera människor i ett relationsbaserat experiment med kvasiintellektuell grund. Jag skulle bli förvånad om det här konceptet överlever mer än ytterligare en säsong. En säsong till på konstgjord andning kanske man klarar av att krysta ur sig, men konceptet som sådant är redan dött vad jag kan se.
Om han vill gå på bio med polarna kan Lina i alla fall kolla att filmen är A-märkt och klarar Bechdel-testet innan han får tillstånd att gå.

Citat:
A-märkningen ges till filmer som klarar Bechdeltestet. Testet granskar filmer utifrån hur mycket kvinnor representeras i en film och syftar till att lyfta kvinnlig representation inom film.

https://www.avmediaskane.se/a-markt-film-i-mediekatalogen/

(Och vilket sammanträffande att omslagskvinnan för A-märkningen är Ellen från första säsongen av GVFö… SVT har ingen agenda, nädå.)
Citera
2023-05-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Haha din jävla tönt. Bara för att ditt liv suger behöver du inte trycka ner på oss som har det gött. Jag har barn och hus som jag tar hand om, just nu gör jag all hushållsarbete också när min fru är gravid. Men jag hinner spela några timmar i veckan ändå när min fru inte vill kolla på TV tillsammans. Är jag en incel då eller? Hare jag lagt dom timmarna på att sitta och surfa på instagram eller liknande hade du inte sagt något. Din miserabla imbecill

Du verkar hotad?

I vilket fall kan du nog glömma ditt spelade när bebisen har kommit.
Citera
2023-05-23, 20:52
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Såg också att hon är facebook-vän med Lorenzo Stiernquist som ägnar sig åt att göra regelrätt könsmassage på kunder (youtubeklippet jag länkade till https://m.youtube.com/watch?v=EUV4csFSxUc&feature=youtu.be) så nog är de tantraistiska där ute i Uddebo?

Jag tycker att Agust verkade så kompatibel med sin healing-vännina.
Där verkar han vara sitt rätta element.

Så jävla intresserad av ämnet är jag inte att jag kan hålla ut i 39 minuter till detta väldigt bildlösa
bevismaterial, kom du igenom videon är tantra kanske något för en tant som tar stora risk med sina utsagor som dig

Citat:
Det där var visst tantraistisk könsmassage.
Och hon nös fast hon hade borstat av honom och han hade byxorna på sig.
Undrar om det berodde på att han hade covid?
Ingår det verkligen i tantra att denna August måste välja sten? vart det en svärdet i stenen scen kombinerat med knäpp-upprevyn efter att kameran fejdade ut? själv tror jag att tantrisk massage utförs näck nämligen https://balance.media/tantric-therapy-review/
eller vad i helvete var det annars mormor tvingade på mig? Joni massage?

Ni i tråden har ju skrämt bort Agust från forumet förra veckan, vi får hoppas att han vågar sig tillbaka för att åtm shine a light on his sex

Ja dom är rätt så lika även till utseendet, men om hon är polly måste hon multiplicerande
dela sig lite till om Agust ska få plats i den gemen-skapen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-23 kl. 21:06.
Citera
2023-05-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Det låter utmattande att inte kunna släppa den där prestigen för en sekund och bara koppla av med någon hjärndöd aktivitet ibland. Eller var passar trivial underhållning som GVFÖ in i er snäva definition?

Jag tror det mest hälsosamma är att kunna blanda samtliga delar, även om det är sjukt ovuxet att lägga några timmar i veckan på TV-spelande med vänner.

Absolut. Kollar själv på detta hjärndöda programmet.

Men det ska vara balans. De flesta håller på för mycket med "hjärndöda" aktiviteter i vuxen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in