2023-05-23, 18:11
Medlem
Smärtsamt att se hur Alex förminskar sig själv. En snygg IVA-sjuksköterska som dessutom verkar vara en fin människa. Patetiskt att se ett sjukskrivet sjukvårdsbiträde som ser och utnyttjar sin partners låga självkänsla (och det fridfulla ansiktsuttrycket när hon lyckas trycka dit honom). Vill inte vara dömande men det är i varje fall vad som skildras i programmet.
Citera
2023-05-23, 18:14
Medlem
notyourprincesss avatar
Lina verkar vara så sjukt stel och Alex blir ett totalt mähä med henne.
Citera
2023-05-23, 18:31
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja juste du har nog helt rätt i din analys här. Särskilt med tanke på den där tidigare matlåde episoden (lägg lådan på tallriken! Men gud vad knäpp du är som lägger lådan på tallriken!), det är lite samma grej. Lina = Jekyll and hyde.

Jag tänkte på samma sak när han sa att han skulle slänga den och hon svarade "Nej men du behöver inte gör det för min skull". Vänder igen för att skapa lite mer osäkerhet.
Citera
2023-05-23, 18:37
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Låter kul. Alex vet inte vad han missar när han lägger tid på spel och annan underhållning.

Jag ser att du fått många bra svar, samma gäller för min del. Familj, barn, hus, vänner tar upp i princip all tid. Egentid är sparsam, går åt till träning och nån hobby, slösurfar flashback vid dödtid.

Ja, varsågod att leva incel livet med gaming om det passar!

Annars rekommenderar jag barnlösa unga att sysselsätta sig med sånt som gör dig användbar och intressant i andras ögon. Som man; träna så du inte är helt förslappad. Vanliga enkla hobbys som laga god mat är bra. Gärna jobba för att bli händig; ska en kollega tapetsera etc; säg att du hjälper till. Och såklart; karriär så du tjänar mycket pengar = nr 1 för att attrahera motsatt kön. Gå en kvalificerande kvällskurs, jobba över, osv.
Citera
2023-05-23, 18:41
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Jag vill veta vad det var för böcker som stackars ryggradslöse Alex var tvungen att kasta?!
Citera
2023-05-23, 18:44
Medlem
dialektikers avatar
Jo, jag tycker också Alex är gullig, och jag förstår inte varför han lägger energi på att få det att fungera med Lina.
Vad ser han hos henne?
Varför är han mån om att tillfredsställa henne?

Han kan väl få många andra intresserade tjejer?

Eller har han dåligt självförtroende?

Det är som att han är den som har störst intresse av de två, eller tolkar jag det fel?
Citera
2023-05-23, 18:47
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Jag vill veta vad det var för böcker som stackars ryggradslöse Alex var tvungen att kasta?!

https://www.bokus.com/bok/9789175150123/ar-det-har-ett-skamt/
Citera
2023-05-23, 18:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Arvids blick är mycket riktigt ganska tom.
Det han gör här https://imgbox.com/i4EDit7t
när han rättar till hennes halsband under brinnande intervju indikerar att
han ser henne som en sak i hans ägo? ett handgnidande småsint kontrollbehov? som triggas när han ställs inför nederlaget att förslaget att inte få sms'a varandra under en hel dag kom från coachen och inte honom själv!! det ska inte finnas någon annan coach på denna jord än jag som kommer med så insiktsfulla idéer! det här kommer en kvinna att få strypas för!

Det kan hända att mormor rättat till Arvids slips på balen i årskurs 6 på skolavslutningen
exakt så när fotografen skulle säga "ost"

Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Elementärt, min käre Bökberg. Alla blir vi litet kåtare av att dricka vin och när man nu ändå skall vara naken så...
För övrigt har du rätt.
"Jag drömde om Fontana di Trevi men fick nöja mig med Gustavsberg 6368 vitt"

Sedan får jag tacka för ditt erogena inlägg:
Carro i duschen "medan det rinner över ansiktet". Där gick det för mig. Och sedan schampo på det. Där kom jag igen. När det sedan blev dags att måla upp Auguste och Carro i ett ekivokt scenario ā la "XXX - This ain't Åskbollen" för min inre blick, ja, då föll jag ihop i ett anfall av multipla ejakulationer (eller om det bara var epileptiskt, det där är hårfint ibland). I vilket fall, så får en tacka och buga (och räta på sig jävligt fort)!
Kanske är det vad jag ska syssla med när jag blir stor, skriva erotiska noveller riktade till andra män

Jag har försökt att kolla om på den här scenen på svtplay för att säkerställa att det var ett bubbelbad jag såg på tv, men jag hittar inte scenen inte längre? vid vilken tidpunkt sker detta klimax?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-23 kl. 18:56.
Citera
2023-05-23, 18:50
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag ser att du fått många bra svar, samma gäller för min del. Familj, barn, hus, vänner tar upp i princip all tid. Egentid är sparsam, går åt till träning och nån hobby, slösurfar flashback vid dödtid.

Ja, varsågod att leva incel livet med gaming om det passar!

Annars rekommenderar jag barnlösa unga att sysselsätta sig med sånt som gör dig användbar och intressant i andras ögon. Som man; träna så du inte är helt förslappad. Vanliga enkla hobbys som laga god mat är bra. Gärna jobba för att bli händig; ska en kollega tapetsera etc; säg att du hjälper till. Och såklart; karriär så du tjänar mycket pengar = nr 1 för att attrahera motsatt kön. Gå en kvalificerande kvällskurs, jobba över, osv.

Du vet att du just nu dömer människor som lägger sin fritid på och spela datorspel när du sitter och kollar på program som detta? Vad är skillnaden och varför anser du det värre?
Citera
2023-05-23, 18:51
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Fredrik är dock den sorgligaste individen i säsongen. Han har inga intressen utöver att maniskt städa sin lägenhet. När dom filmar honom står han där med skurtrasan och skurar rena ytor.

Hahaha usch vad sorgligt att detta är så sant 🤣
Man får ju ändå hoppas att de har vinklat det för att göra rolig TV! För "Intresse; Scotch Brite och såpa" är ju bara för tragiskt.
Citera
2023-05-23, 18:58
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Tycker du? Jag tänker att det skulle vara Arvid som har sådana drag isf. Nedsatt ansiktsmimik, det där med att åka genom den där grejen trots henne klaustrofobi och att han e militär. Men fan vet jag. Tänker att Lina bara e osäker o manipulativ.

Arvid ger mig helt klart psykopatvibbar. Snart kommer den där lena bögrösten förvandlas till en iskall hård röst när de har sitt första bråk. Han kommer utnyttja att hon är dökär till 100%.
Citera
2023-05-23, 19:04
Medlem
Är det bara jag som reagerar på Fredrik och Stina? De hade helt andra preferenser än vad de fick i sin partner men det skiter experterna i. Tycker varje sekund med dem känns stel,forcerad och fake.

Stina är en genuin tjej som jag tror är ganska basic.

Däremot får jag intrycket av att Fredrik inte alla känner de känslor han vill ha för sin fru. Utan att han nu sväljer sin tugga och betar av detta program som en framtida dejting annonsering för när de skiljt sig och samtidigt inte vill framstå som en ful fisk i TV. När kamerorna stängs av och surret lagt sig så är de inte ihop om jag får gissa.

Varenda scen i serien är stel och de går verkligen på tå runt varandra! Ingen vågar utrycka sig 100% eller vara sig själv fullt ut. Just för att de inte har någon kemi enligt mig. Fredrik känns som att hans största rädsla är konflikter med tanke på skratten när de e oense om hans sjukliga städvanor…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in